Stránka 1 z 1

něco o Cromě

Napsal: 03 bře 2013, 10:15
od jardap
Koupil jsem Cromu 1,9 16v 110 KW 2006 manuál.př. a měla na tch.89900 km.Autobazar Gregocar.Přední náprava měla vůle,výměna ramen,čepů,axiálu, rozvodů,oilu,filtru a pohoda.Když měla 140000tis.výměna turba repas.To
původní bylo slyšet při koupi Cromy,po demontáží jsem zjistil že tam už bylo turbo z vrakáče.160000tis postupně výměna všech ložisek v kolech, oxydace kablu
ABS levé zadní kolo. 200000tis se začala ozyvat převodovka ,přičítám to k občasným
rozjezdum po 4700ot.na vypálení sazí.Dal jsem přísadu s novým oil do převodovky a domnívám se že to pomohlo.250000km prasklé přední pružiny plus výměna př.tlumičů ,dal jsem Bilstejny standarty a jeví se dobře.Už dlouho slyším dvouhmotňák ale nejsem žádný letec tak ho zatím šetřím.Výměna chladiče klímy,úplně zničený od soli. Teď mám 300000 tis. a motor ok repas turbo drží.Budu dávat druhé rozvody,základ je výměna oil ful co 15000tis. a filtry vzduchové palivové.Motor nebere olej, nekouří,filtr pdf se zhruba co700 km. regeneruje.Jsem obchoďák a proto jezdím hodně km.více dálkové.Sptřeba je
5,2 až 5,6 podle období.Uvažoval jsem o čípnutí ale mám obavu že ta převodovka by to už nevydržela,je od Opelu a měli sní od začátku problémy.Snad Vám tyto zkušeností pomohou.Hodně km.Jardap

Re: něco o Cromě

Napsal: 17 bře 2013, 15:51
od mareaHLX
Hm na takovej kilometrovej proběh standardní závady. Jen to točení do 4700, považuju za zbytečný, filtr se vypálí líp při stabilní zátěži na dálnici, než krátkodobým točením do "bezvědomí" :-)

Dík za postřehy a hodně dalších km. Já mám od loňska automat, necelejch 150t km a na tvých 300 se nikdy nedostanu. Zatím jen diodovej můstek v altíku a zamrzlej odvzdušňovák kliky, takže olej přes měrku ven :-)

Jo a po odpojení baterky se mi nepovedly sladit dojezdy oken ani po přečtení asi 50ti návodů, kde až na drobné odchylky je vše stejné :-(

Re: něco o Cromě

Napsal: 28 bře 2013, 11:44
od jardap
Tím že to občas vytočím na 4700ot. na vypalení sazí jsem nemyslel filtr DPF ale turbo egr sací potrubí škrticí klapky.Pokud se jede na dálkovou ustalenou rychlostí tak pro spalování zpětných plynu to není
Ideální, nepohybuje se egr,škrticí klapa,natáčení turba a vše se zanáší.Když je dlouhé stoupání tak ji proženu na plný plnyn ať se vyčistí.Ostatně dělám ještě to že jednou za čas 2x za rok,to je asi po 35000km vytočím motor na 3 rychlostní stupeň na doraz, u mně to dělá asi 5050 ot.a podržím na 2-3 vteřiny a udělám to 2x za sebou.Fioš pak jede lépe a spotřeba spadne dolu.Kdo jste to nikdy nedělali tak to nezokoušejte na 1ani 2 stupeň ,ideální je 3-4 uvidíte že vy co jezdíte město tak poprvé motor vytočíte možná do 4900ot na podruhé už se bude točit výš.Poznáte pak že je živější.Je to rada od mechaniku a sám dělám s autama,samozřejmě je nutné mít OK rozvody,dobrý olej a motor musí být dokonale prohřáty to znamená i všechny díly na motoru.Je samozřejmě každého jestli to vyskouší.Mam
přes 300000 tis. A motor ve skvělé kondici.dejte vědět jestli máte podobnou zkušenost.Hodně km.Jardap