uzamčené dveře

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
migguell
Začátečník
Příspěvky: 2
Registrován: 28 led 2013, 02:39

uzamčené dveře

Příspěvek od migguell »

Zdravím,

prosím o radu. Jak otevřít řidičovi dveře když to nejde z venčí ani zevnitř klasickým způsobem :D ?

Díky
Reklama
 

Uživatelský avatar
slavek311
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 234
Registrován: 26 dub 2007, 17:01
Bydliště: Morava-Beskydy

Re: uzamčené dveře

Příspěvek od slavek311 »

Nechat rozmrznout :lol:
Stilo hatchback 1,6 r.v.01,Ba+CNG
Uživatelský avatar
proch
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 390
Registrován: 06 kvě 2007, 20:19
Bydliště: Brandys n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: uzamčené dveře

Příspěvek od proch »

:lol: :mrgreen:
Stilo JTD 85kW, 2005,115@?, Cruise control, XcarLink mp3, dual clima, LLumar black, parking assist, EGR off, cat off...

_______________________________
Uživatelský avatar
judr
Začátečník
Příspěvky: 33
Registrován: 05 lis 2012, 11:37
Bydliště: SR

Re: uzamčené dveře

Příspěvek od judr »

skús použiť fén, ja som to túto zimu už 2 krát tak robil :D samozrejme ak nebývaš na 5tom. :lol:
Fiat Stilo 1.9 JTD
marty-ma
Začátečník
Příspěvky: 39
Registrován: 21 pro 2014, 18:46

Re: uzamčené dveře

Příspěvek od marty-ma »

Doplním toto téma, které je už skoro rok "tiché"... V sobotu jsem tento případ řešil. Předminulý týden pár stupňů pod nulou a dveře řidiče se nedaly otevřít. Velkou silou se nakonec uvolnila vlastní klika, ale dveře neotevřela. Prvních pár dní to šlo otevřít vnitřní páčkou, ale závěr týdne byl ve znamení nastupování a vystupování přes spolujezdce.
Už minulý rok jsem o tom věděl, ale léto bylo solidní a tak se oprava odkládala, odkládala atp. Celou dobu jsem znal i příčinu tohoto stavu a myslím si, že rozhodně nebudu sám, koho to potkalo nebo potká. Zatím, co se mě podařilo zjistit, tak to byla "porucha" výhradně z provedení 3D, ale už ze svého okolí vím i o jednom MW, kde to zlobí.
Tak abych nekecal dlouho. Je to zamrzlá voda v bowdenu vedoucího z mechanizmu otevírání kliky do samotného zámku dveří. Všechny vnější pokusy se tam dostat narážejí na poměrně dobře utěsněný prostor a tak nějaké rozmrazovací vodičky nebo spreje či mazadla nepřinesou kýžený výsledek.
Jak bylo vzpomenuto o pár příspěvků výše, pomůže fén. Ale v podstatě jen krátkodobě, protože led rozpustí, do auta se člověk dostane, ale přes noc to opět zamrzne.... Nehledě na to, že na sídlišti prodlužovačka vedoucí "jen" z prvního patra vzbuzuje dostatečné pobavení pro všechny kolem jdoucí. :lol: :lol: :lol:
Trvalo mě to skoro 3 hodiny - rozebrat celé dveře a dostat se k zámku, promazat a následně složit a odzkoušet. Vím, určitě jsem tím netrhl žádný "traťový" rekord a najdou se šikovnější. Pokud bude zájem pro podobně postižené, popíšu postup levých dveří u verze 3D:
- vypáčit výškový reproduktor nad polstrováním dveří v prostoru u zrcátka - je na třech plochých, rozpěrných "bodcích".
- rozpojit konektor od reproduktoru
- tapecír dveří - zespodu jsou 4x samořezy na křížák
- pak je tapecír držen ještě imbusy -1x pod kulatou krytkou u vnitřní páčky otevírání dveří, 2x v madle (pod ním-1x s pvc krytkou) a ještě 1x pod sdruženým panelem ovládání oken a zamykání vozu. Tento panel je nasazen a přes svoje rozporky (takové umělohmotné jazýčky) nacvaknut do daného prostoru. Podebrat šroubovákem a opatrně vyzvednout. Následně rozpojit konektor.
- kontrolka alarmu - je jen nacvaknutá na vnitřní protikus, co je umístěn pod tapecírem. Také opatrně plochým šroubovákem nadzvednout a on odskočí. Zde také rozpojit konektor k LEDce.
- celý tapec mírně odtáhnout od dveří a tlačit směrem nahoru. Ještě ho po celé horní délce drží dosti pevně guma, která tvoří i těsnění na vnitřní stranu okna. Povedlo se mě to kývavým pohybem přední části celé desky tapecíru nahoru a dolu a pak to vyskočilo celé najednou.
- tapecír vám zůstane v rukách, ale aby se mohl dát stranou, tak se musí ještě rozpojit bowden od ovládání vnitřního otevírání dveří. Ten je uchycen na vnitřní straně tapecíru v takovém černém, umělohmotném udělátku, kde se opěrný konec bowdenu vysune ze své fixované polohy směrem od tapecíru a následně se musí z umělohmotného čepu na konci ocelového lanka bowdenu (kde je ohnutý kovový hák) vysunout a vytáhnout.
- pro ty, co to ještě nedělali se náhle objeví dokonalá změť všeho, co se pod tapecírem schovává, ale hlavně celoplošný kryt. Je nutné se zaměřit
na něj. Po obvodě má 12x šroubů (M10)-všechny vymontovat. Další šrouby nebo matky, které na vás tak vyzývavě koukají a říkají si o povolení - ignorovat!
- na této desce najdete asi v prostřední výšce dvojici gumových kruhových záslepek. Ty vyklopit. Následně připojit ovládací panel oken a zámku dveří, zapnout klíček a spustit okno tak, aby se vám v těchto otevřených gumových průchodkách objevily zámky uchycení vlastního okna. Jsou to takové špinavě bílé plastové "nosiče" se zobáčkem v kruhové díře ve vlastním skle.
- tenkým šroubovákem zatlačit na tyto "zobáčky" a současně zvedat sklo až vyskočí ze své aretace (té provrtané dírky). Je jasné, že nejdříve jeden "zobáček a pak druhý", když to děláte sólo.
- sklo ve svém vedení ručně vysunout až do úplného "zavření" okna a za pomocí klínků nebo silné lepící pasky ho zafixovat aby nespadlo dolů.
- celek krycího plechu se sice začne volněji pohybovat, ale stále je dost pevně držen k celým dveřím. Vepředu i vzadu tohoto plechu jsou gumové krycí průchodky nepravidelných tvarů. Ty z plechu vytlačit (třeba směrem dovnitř, jdou následně celkem v pohodě protáhnout a umístit na své místo).
- vysunout ještě gumovou krytku táhla "vyskakujícího" čudlíku u kontrolky alarmu - tu je lepší vytáhnout směrem před plech.
- pod touto gumovou krytkou je asi ve vzdálenosti 8-10 cm směrem dolů na vlastním plechu dvojice (nad sebou) umělohmotných černých zobáčků, které procházejí plechem směrem od vnitřku dveří. Uprostřed těchto zobáčků jsou zatlačeny rozpínací umělohmotné válečky. Ty šroubovákem zatlačit dovnitř a oni spadnou do prostoru dveří (v klidu, následně se s nimi opět setkáte, ruka šmátralka je určitě najde). Když jsou válečky pryč, tak ty zobáčky stlačit tak, aby prolezly otvory v desce a celé (spolu s takovým plastovým držákem) zmizely v útrobách dveří.
- celý krycí plech následně vyklopit k sobě a mírně nadzvednout, až se zpoza rámu dveří vysunou koncové dorazy mechanizmu stahování oken,
- plech na vás nevypadne, zůstane viset na káblech a ostatním haraburdí, ale umožní velice solidní přístup k zámku dveří.
- teď to chce mít po ruce nějaké světlo, nejlépe se mě osvědčila malá LED baterka, kterou jsou cumlal v hubě a svítil si.
- vnitřní stranu mechanizmu kliky najdete. A současně uvidíte i bowden asi 18-20 cm dlouhý, který jde svisle od kliky a ve své spodní části je ohnutý směrem nahoru a je uchycen do samotného zámku dveří. A právě ta ohnutá část bowdenu je ten hlavní zdroj zamrzání, protože voda nemá kam odtéci a tím pádem tam i zamrzá na věčné časy a nikdy jinak ...
- pro promazání jsem použil injekční stříkačku s jehlou, do ní nalil motorový olej a do horní části lanovodu z obou stran (jak u kliky, tak u zámku) jsem pral olej za stálého hýbání klikou. Pak jsem ještě na několika místech bowden napíchl, až jehla cvakla o kovovou konstrukci vlastního lanovodu a tlačil olej, doku to šlo.
- když už to bylo takto rozdělané, tak jsem procákal všechny možné vnitřní pohyblivé části zámku a kliky.
-ZPĚT je to v opačném pořadí, jen bych ještě upozornil, že sklo se nazpět aretuje jen zatlačením shora dolů, ty výše uvedené zobáčky jsou zkosené, tak není zapotřebí mnoho síly, aby zajely a zasekly se do připravených děr.

Pokud někdo ovládá lepší a podstatně méně složitější postup, tak prosím, šoupněte to sem.
Přílohy
dvere.jpg
dvere.jpg (117.25 KiB) Zobrazeno 2162 x
Odpovědět

Zpět na „Stilo“