Stránka 1 z 2

Rady ohladom brzdoveho potrubia

Napsal: 12 led 2013, 19:19
od M@tuz@lem
Zdravim puntaci ide hlavne o mk1. Potrebujem vediet nazor ohladom medeneho brzdoveho potrubia (klady aj zapory). Niekde som cital, ze je to nedobre inde zase plus. A inde neprechadzali STK-ckom kvoli tomu. Budem povdacny za názor ale este lepsie za skusenosti kto ma.

Re: Rady ohladom brzdoveho potrubia

Napsal: 12 led 2013, 19:59
od Jaroslav1
Zdravím ,také jsem slyšel o tom že na STK k těm čistě měděným trubkám mají výhrady protože jsou zakázaný.Němci je používají na auta ale to jsou slitiny mědi a niklu.Čistá měď časem z tvrdne a pak to praská.

Re: Rady ohladom brzdoveho potrubia

Napsal: 12 led 2013, 22:32
od M@tuz@lem
No ale pochybujem ze to stvrdne do dvoch rokov. Na rozdiel od toho co som mal predtym tie hadicky komplet vymenene a do dvoch rokov posli. A STK by som sa nebal natriet gumoasfaltom a verit ze bude mat mechanik oci na ine veci zamerane ako na potrubie ci je z medi :lol:

Re: Rady ohladom brzdoveho potrubia

Napsal: 13 led 2013, 09:48
od liborko
Já mám na seicentu měděné cca už dva roky a furt vypadají jak nové,na STK problem nebyl,a nevim proč by jim to mělo taky vadit,to by jinak výrobci z mědi ani nevyráběli.Když jsem měl ještě Tipo tak tam jsem měl taky komplet všechny trubky měděný a nebyl problem. Ale na slovensku to může být jinak..

Re: Rady ohladom brzdoveho potrubia

Napsal: 13 led 2013, 14:23
od Simmy
Jelikož s mítnimi všeználky není rozumná diskuse ani na technické úrovni, natož na lidské úrovni, odmítám tuto diskusi dále rozvíjet. Pokud něčí ješitnost a vztahovačnost brání věcné argumentaci není o čem mluvit. Pokud něčí technické znalosti nedokážou rozlišit mezi železem a ocelí resp. mědí a slitinou mědi, není možné se dobrat ničeho kloudného.

Pokud si to tu někdo bude číst ... žádám ho v zájmu bezpečí všech účastníku silničního provozu, aby nešetřil pár korun, ale od měděných trubek se obrátil na renomované výrobce BRZDOVYCH TRUBEK, byť ze slitiny mědi (např. pro brzdová vedení normou SAE i ISO a předpisy schválený materiál Cunifer)

Re: Rady ohladom brzdoveho potrubia

Napsal: 13 led 2013, 14:50
od rogi
a cez ocelové "netečiu" prudy :mrgreen: fiat požíval medené a nikdy sa nestalo že by praskli kvôli dákemu prúdu, ktorí by ich "vyhral" dotyčný nech si pozrie tabulku aku ma pevnost med. Teplota topenia medi je niečo cez 1030 stupnov celzia, dnešné automobili majú od ukostreného pólu baterie rozvetvené zvlášt kostriace body, nie ako to bolo kedysi, jeden o motor a stačilo :lol: inak stým prúdom sa :lol: cez nie tak tečie kvapalina, sú uchytene v plastových držiakoch, a pri kolesach sú hadičky.
tlak v brzdovej sustavy - kvapalinové brzdy pracujú s vysokým tlakom /12 MPa, t.j. 120 barov, krátkodobo až 18MPa, t.j. 180 barov/,
Med v liatom stave má pevnost 160 MPa, valcovaná za tepla 220 MPa.
Medené trubky sa použivajú kvoli korozii, v lietadle sa používaju len titanove.

Re: Rady ohladom brzdoveho potrubia

Napsal: 13 led 2013, 15:30
od liborko
Za prvé není to čistá měď,ale slitina více kovů,to už rozpozná i trouba když si tu trubku veme do ruky tak nejde jen tak lehce ohýbat a tvarovat jako kdyby byla čistě z mědi.Za druhé kde je napsáno,že je to zakázáno a nesmí se používat,a výrobci je nemohou vyrábět a prodávat? Za třetí proč mě tedy za to na STK nevyhodili? A nakonec ta citace co tu dal simmy od nějakého pana čerta z bxclubu je přinejmenším k pousmání.Kdo si to přečte vícekrát,trochu rozumí elektrice tak dojde k závěru,že to co napsal je kravina

Re: Rady ohladom brzdoveho potrubia

Napsal: 13 led 2013, 16:17
od Simmy
Jelikož s mítnimi všeználky není rozumná diskuse ani na technické úrovni, natož na lidské úrovni, odmítám tuto diskusi dále rozvíjet. Pokud něčí ješitnost a vztahovačnost brání věcné argumentaci není o čem mluvit. Pokud něčí technické znalosti nedokážou rozlišit mezi železem a ocelí resp. mědí a slitinou mědi, není možné se dobrat ničeho kloudného.

Pokud si to tu někdo bude číst ... žádám ho v zájmu bezpečí všech účastníku silničního provozu, aby nešetřil pár korun, ale od měděných trubek se obrátil na renomované výrobce BRZDOVYCH TRUBEK, byť ze slitiny mědi (např. pro brzdová vedení normou SAE i ISO a předpisy schválený materiál Cunifer)

Re: Rady ohladom brzdoveho potrubia

Napsal: 13 led 2013, 16:51
od liborko
Reagovat jsem musel,protože kraviny a nepravdy které někdo píše,tím nemyslím tebe simmy ale onoho z bxklubu kterého jsi tu citoval,by chtělo dokázat přímo z provozu a né psát teorii jakkdyby cokdyby,za další když si to přečteš ještě jednou,tak ten trouba nebyl na tebe tak klid a hospodského štamgasta si nech pro někoho jiného. Strašíš tu Metuzalema ať do měděných trubek nejde a sám s něma beztak nemáš zkušenosti. Napiš sem prosím kde je napsáno,že jsou měděné trubky zakázané když to tvrdíš.Každý výrobce myslím dodržuje nějaké normy. Jinak při čtení té citace jsem se pěkně pobavil "během startování proudy co tečou skrze měď mají takový výkon, že měď vyžíhají" :lol: "se trubky nafouknou a nezabrzdí" :lol:

Re: Rady ohladom brzdoveho potrubia

Napsal: 13 led 2013, 17:02
od Simmy
Jelikož s mítnimi všeználky není rozumná diskuse ani na technické úrovni, natož na lidské úrovni, odmítám tuto diskusi dále rozvíjet. Pokud něčí ješitnost a vztahovačnost brání věcné argumentaci není o čem mluvit. Pokud něčí technické znalosti nedokážou rozlišit mezi železem a ocelí resp. mědí a slitinou mědi, není možné se dobrat ničeho kloudného.

Pokud si to tu někdo bude číst ... žádám ho v zájmu bezpečí všech účastníku silničního provozu, aby nešetřil pár korun, ale od měděných trubek se obrátil na renomované výrobce BRZDOVYCH TRUBEK, byť ze slitiny mědi (např. pro brzdová vedení normou SAE i ISO a předpisy schválený materiál Cunifer)

Re: Rady ohladom brzdoveho potrubia

Napsal: 13 led 2013, 17:14
od rogi
najlepšie su plastove zo vzduchových brzd :lol:
pre Simmy sa tu nerozčuluj, je nakaždeho čo si tam namontuje, ked mu je luto dat za original trubky peniaz :!:

Re: Rady ohladom brzdoveho potrubia

Napsal: 13 led 2013, 17:18
od Simmy
Jelikož s mítnimi všeználky není rozumná diskuse ani na technické úrovni, natož na lidské úrovni, odmítám tuto diskusi dále rozvíjet. Pokud něčí ješitnost a vztahovačnost brání věcné argumentaci není o čem mluvit. Pokud něčí technické znalosti nedokážou rozlišit mezi železem a ocelí resp. mědí a slitinou mědi, není možné se dobrat ničeho kloudného.

Pokud si to tu někdo bude číst ... žádám ho v zájmu bezpečí všech účastníku silničního provozu, aby nešetřil pár korun, ale od měděných trubek se obrátil na renomované výrobce BRZDOVYCH TRUBEK, byť ze slitiny mědi (např. pro brzdová vedení normou SAE i ISO a předpisy schválený materiál Cunifer)

Re: Rady ohladom brzdoveho potrubia

Napsal: 13 led 2013, 17:42
od rogi
mna dostalo, že sa "vyhrejú", ak by tam vzniklo take teplo môhlo by auto aj zhoriet. Jedna automobilka používa na brzdových hadičkách aj nalisovanú trubku, neviem z akeho kovu je, ohnút ide ale naspäť už nie praskne, ale na rozvod su použité iné, su mäkkšie. Ako píšeš, že ma niekto môže zostreliť ak mu auto nezabrzdý, je málo pravdepodobné, skôr ma zostrelí, vždy rýchlo jazdiaci obmedzenec, ktorí predbieha hlava nehlava.Ja osobne by som trubky doma nerobil, iba ak na veterána, ohybačka, a prípravky na koncovky tiež niečo stojá.

Re: Rady ohladom brzdoveho potrubia

Napsal: 13 led 2013, 17:45
od liborko
To že jsi strojař neznamená vůbec nic.Já si nic na netu hledat nebudu,protože tam o zákazu používání těchto trubek ani nic nenajdu,to jsou výplody někoho o něčem. Ohledně vyhazovu z STK,divný u nás jezdím min.na tři místa na STK nikdy ani půl slova-to je ta praxe z jedné strany. Na mém tipu (kdysi i Unu) bylo měděné potrubí na celém autě,nikdy nebyl problem,že by praskly,zoxidovaly nebo " se nafoukly" a to jezdilo neustále nonstop leto-zima,sůl-bordel,tipo zhnilo dřív celé zespod a trubičky byly netknuté (krom zrezlého šroubení na nich) -to je ta praxe z druhé strany. Kolik ampér těma trubičkama tedy prochází,aby měď zahřálo tak do ruda že ji vyžíhá a následně se pak nafoukla při zabrždění??

Re: Rady ohladom brzdoveho potrubia

Napsal: 13 led 2013, 18:46
od liborko
tu lidskou úroveň vynechej o hospodských povalečích atd.si tu začal psát ty, a nakonec vše radši promažeš adios hombre