Stránka 1 z 2
Garančka při 120k km a servis Praha
Napsal: 06 led 2013, 20:25
od tomstall
Ahoj kolegové, můj Fiat Bravo 1.6 Multijet se úspěšně blíží ke 120 tis. km - očekávám, že jich dosáhne na jaře. Čeká mne tedy největší komplet garančka. Do této chvíle mám poctivě vedenou servisku..
Otázka kterou si (i Vám) kladu je, zda má smysl solit pálku v autorizáku (jezdím k Dojáčkovi, ale uvažuji o IMOFA), nebo se na to mám vykašlat a obrátit se na nějakého garážníka.
Jsem z Prahy a potřeboval bych nějaké solidní doporučení na nějakého kvalitního člověka.
Druhá věc je, že se mi už na jaře podařilo na parkovišti štrejchnout o jednu feldu a opravu stále odkládám :-[ Řeším podobné dilema - jestli k soukromínkovi, nebo do autorizáku.. Situace vypadá následovně:
Máte pro mne nějaké rady?
) Předem díky..
Re: Garančka při 120k km a servis Praha
Napsal: 06 led 2013, 20:27
od CrazyApe
Nesla by ta modra barva dostat necim dolu ? Kdyby to nebylo modre tak by to nebylo skoro videt a to promackle se srovnat da lehko...
Re: Garančka při 120k km a servis Praha
Napsal: 06 led 2013, 20:30
od tomstall
No on je na tom nárazníku dost popraskaný lak, takže bych to nejradši nechal nějak líp spravit.. Taktéž ten nárazník vyskočil z těch zobáčků, násilím jsem to tam narval zpět, ale nemyslím že to dokonale sedí. Taky je vidět, že ostřikovač světlometu ne moc dobře lícuje.. No a v neposlední řadě promáčklý blatník - to nevím zda půjde vyklepat, nebo snad nějak zakitovat?
Re: Garančka při 120k km a servis Praha
Napsal: 06 led 2013, 20:37
od peta.smolik
Já osobně bych si tohle opravil sám
Re: Garančka při 120k km a servis Praha
Napsal: 06 led 2013, 20:39
od tomstall
to je sice super, ale rada nic moc
Re: Garančka při 120k km a servis Praha
Napsal: 06 led 2013, 20:42
od peta.smolik
Raději bych s tím šel do autorizovanýho servisu když by to bylo ještě v záruce, kolik roků máš záruku na karoserii?
Re: Garančka při 120k km a servis Praha
Napsal: 06 led 2013, 20:48
od durkovic
zaleží od toho v čom by mal byť autorizovaný FIAT servis lepší než kvalitný dobre vybavený autoservis so školenými pracovníkmi. Dobrý servis by mal mať pracovníkov ktorý sa priebežne zúčastnujú na školeniach rôznych firiem ktoré dodoávajú systémy pre automobilový priemysel. BOSCH, Magnetti Marelli a pod. takže technologiu Fiatu Bravo by mali mať obecne naštudovanú, nieje to nič extra oproti konkurencii ani motoricky ani konštrukčne ani použitou elektrikou. Autorizák možno má viac vychytané nejaké tie servisné "finesy" ale za tie sa aj viac pripláca. takže je to už len na človeku čomu viac dôveruje, ja osobne kvalitnému neautorizovanému autoservisu s kvalifikovaným personálom.
tak veľa zdaru na garančke
Re: Garančka při 120k km a servis Praha
Napsal: 06 led 2013, 21:08
od tomstall
S tím pozůstatkem po parkovacím incidentu jsem ani do autorizáku jít nezkoušel, je mi jasný že u nich jediné východisko je výměna blatníku a výměna nárazníku. Do čehož prachy investovat nehodlám.. Asi bych ten svůj původní dotaz rozdělil do dvou sekcí:
1) oprava toho nárazníku blatníku - neznáte nějakého kvalitního člověka v Praze, který by se o to dokázal postarat od A do Z?
2) garančka - autorizák vs. garážník - opět kontakt by bodl. Měl jsem supr člověka na Hyundai, ale neznám nikoho, kdo by se mi postaral o Fiátka..
Záruku na karoserii bych do toho netahal, nemá s tim nic společnýho a stejně je fuč..
Re: Garančka při 120k km a servis Praha
Napsal: 07 led 2013, 08:03
od fleet.admiral
tomstall > Pokuď jsi doteď pravidelně dělal garančky v autorizáku, tak záruku na kastli ještě máš - je delší než na auto jako takové. O tom, kdy jsi střejchnul tu feldu, se s nimi nemusíš bavit. IMHO si myslím, že ten blatník je opravitelný, dtto i nárazník, a že by to byli ochotni udělat i v autorizáku (mi na puntu I levý blatník opravovali 2x, poprvé kvůli souseda, podruhé kvůli mé blbosti - akorát z Prahy do Ostravy asi nepojedeš). Nicnémě to nejmenší, co můžeš udělat, že zvedneš telefon, zavoláš k Dojáčkovi a do Imofy, popíšeš jim situaci a domluvíš se, že kdy to tam přistavíš. Konzultaci a nacenění by ti měli udělat zadarmo.
Jiná věc je ta garančka samotná, u předchozího fusiona jsem z autorizáku utekl hned po dvou letech a svěřil to "univerzálnímu" mechanikovi, ke kterému jsem šel na doporučení. Vloni jsem ho, opět na doporučení, vyměnil za takovou malou autoopravnu - byli o něco málo dražší, ale řekl bych, že ještě o něco pečlivější. Razítka jsem dostal vždy jejich - pro případného dalšího kupce je důležitější vidět, že jsi na pravidelnou údržbu nekašlal.
A jestli jsi měl nějakého borce na hyundai a nedělá vyloženě v autorizáku, bravo není myslím taková specialita, aby v něm nedokázal vyměnit olej, filtry, svíčky, brzdovku apod. Předepsané náplně máš v manuálu a dobrý mechanik je dokáže sehnat i od Selenie.
Re: Garančka při 120k km a servis Praha
Napsal: 07 led 2013, 08:14
od tomstall
Žiju v domnění, že záruka na karoserii se týká koroze. Jako chápu že když to člověk nezkusí, tak nic nezíská, ale tohle už se mi zdá trochu moc:) Každopádně jedu do Imofy a k Dojáčkovi pro nacenění, tady jsem si chtěl spíš ušetřit práci
Re: Garančka při 120k km a servis Praha
Napsal: 07 led 2013, 08:36
od fleet.admiral
Možná jsme se nepochopili. Nejde o to, že to opraví bezplatně na záruku, ale o to, že by to měli opravit "odborně"...
Citace z ceníku brava: "S každým vozem FIAT zakoupeným u autorizovaných prodejců je spojen komplexní servis a rozsáhlé záruky. FIAT poskytuje svým zákazníkům dvouletou záruku na výrobní vady, tříletou na lak a osmiletou na prorezivění karosérie." Kdyby ten blatník potom začal kvést (po opravě jinde než ve Fiatu), tak od toho dají ruce pryč.
Re: Garančka při 120k km a servis Praha
Napsal: 07 led 2013, 09:18
od tomstall
Jo díky, prve jsem to nepochopil
Máš pravdu, takhle do důsledku jsem to nepromyslel. No, další důvod to svěřit autorizáku
Re: Garančka při 120k km a servis Praha
Napsal: 07 led 2013, 12:15
od peta.smolik
Přesně tak jsem to myslel jak se píše výše ohledně záruky na karosérii...
Respektive pokud je záruka na Bravo 8 let, jak starý je tvoje Bravo???
Pokud by bylo 6let starý vyplatí se to opravovat v autorizovaným servisu??
V autorizovaným servisu ti nic nebudou vyklepávat a ani vyrovnávat, pro případ uplatnění záruky ti poškozený díl vymění za nový originální díl...
A teď jde o to jestli se ti to vyplatí kupovat novej díl když zbývající záruka je třeba 2-3 roky...
Troufám si říct že ten blatník bude novej origo stát min. 5tis. +lak a minimálně na lak bude i ten nárazník takže cena opravy může bejt kolem 10tis.
V neautorizovaným servisu by ti to vyklepli za 1000kč a lak nebude potřeba
Ale pokud je tvoje Bravo starý 2 roky vyplatí se zajet do autorizáku
Re: Garančka při 120k km a servis Praha
Napsal: 07 led 2013, 13:31
od tomstall
Já si taky myslím že si řeknou kolem 10k. Ale moudřejší budu až ty servisy objedu. Bravo je ročník 2009, najeto 120 tis., takže těch 10 tisíc za nárazník a blatník nevím zda je rozumná investice
Re: Garančka při 120k km a servis Praha
Napsal: 07 led 2013, 13:38
od peta.smolik
Já osobně bych si to nechal spravit někým šikovným a ve Fiatu bych na ten blatník záměrně neupozorňoval že je opravenej kvůli záruce na kastlu