Fiat punto 1.8 16V motor
Napsal: 17 pro 2012, 18:00
ahoj
mám jen otázku, x-lidí mi říká, že můj motor je znít jako diesel, je to vůbec možné?
vevnitř mi to přijde normální, zvenčí taky...
původní motor co jsem tam měl mi přišel stejně.
na jiném forum mi bylo doporučeno vyměnit olej za Mobil 1 5w-50 a popřípadně variátor.
po opravě motoru (už dříve před dotazem) jsem měl repsol polosyntetiku, před měsícem jsem lil castrol magnatec 10w-40--- tento olej mi byl od tohoto uživatele zkritizován, ne ve zlim vůči mě ale vůči oleji, že kvalita je nic moc.
proto se chci zeptat jestli nemůžu motor oddělat tímto olejem Mobil 1 5w-50 . dle jeho zkušeností mu to rachtalo taky, měl tam castrol, potom nalil toto a prej mu to utichlo
( problém motor oprava - chyběly ložiska na klice a po roce se mi vydřela, dělaná klikovka plus hlava ) ...
zde uvádím zbytek otázek a odpovědí, popřípadně za pomoc a radu se nebudu zlobit :
a ještě jedna otázka, auto při sešlápnutí plynu cca 3500ot (není podmínkou) se jako přidusí a až dosáhne vyšších otáček tak to prostě zarazí do sedačky jinak takhle přidávám postupně plyn do maxima, tak nevim zda jeto normál. normálně sešlápnu plyn naplno, cejtím zátah, najednou jako vynechání, jako kdyby se to přehltilo a potom to zase někde tak okolo 4500+ot zatáhne.
A ještě spotřeba se chci zeptat, ujedu na nádrž 430km,cca 10l/100km,styl jízdy klidný, točim od 2500-3500ot/min,70% město,jezdím s tim v pracovní den 5km do práce a zpět,plus do krámu na nákup okolo 1km a občas nějaká návštěva cca 10km. je pravda že se auto moc neohřeje, ale i tak kde je ta spotřeba co píšou lidi co prodávaj tento typ 6,5 litru tak
jinak s autem nikam nejedu. Nyní mám najeto 320km a už mi začne svítit rezerva( počítač mi ukazoval dříve myslim i 12km/litr, nyní tak 9km/l )
ale je pravda že i na první motor najel cca 450km na nádrž. jinak dálnice 700km a dojezd ještě 130km ale nechtělo se mi to,u důvěřovat
odpověď:
ha máš všechny typický vlastnosti tohoto motoru..
dieslovej zvuk - buď KO variátor, nebo ucpaný hydra
zde doporučuju vyměnit olej a to jedině za Mobil 1 5W50 a jezdit a jezdit...motor se pročistí a měl by ztchnout pokud to jsou hydra (mě to taky nechutně rachtalo a po výměněn oleje za tento můj oblíbenej je vše OK a motor ani neslyšíš..)
průběh výkonu -, sic to má variátor a proměnlivý sání, u stila mam podobný chování.. problém je v tom , pokud máš motorizaci EU3 že to má katy pověšený na motoru a ty motor dusej, navíc elektrinickej plyn, má určitou odezvu kvůli ekologii ..pokud máš jinou variantu máš někde problém, u EU 3 vcelku normální...
spotřeba - pokud jezdíš jen 5km tam a z5 tak není co řešit.. jezdím 15km tam a z5denně do práce a dlouhodobej průměr mám 8.2 s těžšším autem (1400kg).. když jezdím cukačky po městě takto leze okamžitě nahoru přes 9l..
toť vše, díky předem za opovědi, budu velmi rád za jakoukoliv pomoc
mám jen otázku, x-lidí mi říká, že můj motor je znít jako diesel, je to vůbec možné?
vevnitř mi to přijde normální, zvenčí taky...
původní motor co jsem tam měl mi přišel stejně.
na jiném forum mi bylo doporučeno vyměnit olej za Mobil 1 5w-50 a popřípadně variátor.
po opravě motoru (už dříve před dotazem) jsem měl repsol polosyntetiku, před měsícem jsem lil castrol magnatec 10w-40--- tento olej mi byl od tohoto uživatele zkritizován, ne ve zlim vůči mě ale vůči oleji, že kvalita je nic moc.
proto se chci zeptat jestli nemůžu motor oddělat tímto olejem Mobil 1 5w-50 . dle jeho zkušeností mu to rachtalo taky, měl tam castrol, potom nalil toto a prej mu to utichlo
( problém motor oprava - chyběly ložiska na klice a po roce se mi vydřela, dělaná klikovka plus hlava ) ...
zde uvádím zbytek otázek a odpovědí, popřípadně za pomoc a radu se nebudu zlobit :
a ještě jedna otázka, auto při sešlápnutí plynu cca 3500ot (není podmínkou) se jako přidusí a až dosáhne vyšších otáček tak to prostě zarazí do sedačky jinak takhle přidávám postupně plyn do maxima, tak nevim zda jeto normál. normálně sešlápnu plyn naplno, cejtím zátah, najednou jako vynechání, jako kdyby se to přehltilo a potom to zase někde tak okolo 4500+ot zatáhne.
A ještě spotřeba se chci zeptat, ujedu na nádrž 430km,cca 10l/100km,styl jízdy klidný, točim od 2500-3500ot/min,70% město,jezdím s tim v pracovní den 5km do práce a zpět,plus do krámu na nákup okolo 1km a občas nějaká návštěva cca 10km. je pravda že se auto moc neohřeje, ale i tak kde je ta spotřeba co píšou lidi co prodávaj tento typ 6,5 litru tak
jinak s autem nikam nejedu. Nyní mám najeto 320km a už mi začne svítit rezerva( počítač mi ukazoval dříve myslim i 12km/litr, nyní tak 9km/l )
ale je pravda že i na první motor najel cca 450km na nádrž. jinak dálnice 700km a dojezd ještě 130km ale nechtělo se mi to,u důvěřovat
odpověď:
ha máš všechny typický vlastnosti tohoto motoru..
dieslovej zvuk - buď KO variátor, nebo ucpaný hydra
zde doporučuju vyměnit olej a to jedině za Mobil 1 5W50 a jezdit a jezdit...motor se pročistí a měl by ztchnout pokud to jsou hydra (mě to taky nechutně rachtalo a po výměněn oleje za tento můj oblíbenej je vše OK a motor ani neslyšíš..)
průběh výkonu -, sic to má variátor a proměnlivý sání, u stila mam podobný chování.. problém je v tom , pokud máš motorizaci EU3 že to má katy pověšený na motoru a ty motor dusej, navíc elektrinickej plyn, má určitou odezvu kvůli ekologii ..pokud máš jinou variantu máš někde problém, u EU 3 vcelku normální...
spotřeba - pokud jezdíš jen 5km tam a z5 tak není co řešit.. jezdím 15km tam a z5denně do práce a dlouhodobej průměr mám 8.2 s těžšším autem (1400kg).. když jezdím cukačky po městě takto leze okamžitě nahoru přes 9l..
toť vše, díky předem za opovědi, budu velmi rád za jakoukoliv pomoc