Stránka 1 z 1

problém s otáčkami při přeřazení

Napsal: 20 lis 2012, 11:07
od šutr
Zdravím, předem se omlouvám, jestli zakládám nové téma a něco podobného se tu někde již řešilo, ale nic obdobného jsem nenašel. Jde o to, že již delší dobu mám problém s otáčkama motoru, na neutrál když stojím na místě, tak drží hezky cca 800ot./min., ale jakmile se rozjedu a chci přeřadit, vyšlápnu spojku, otáčky motoru nepatrně vylítnou a poté pomalu klesají a zastaví se na hodnotě 1800-1900ot./min., kde setrvají asi 2 vteřiny a teprve potom klesnou až na hodnotu volnoběhu. Dělá mi to problém při přeřazení, jelikož téměř pokaždé přepočítám zuby na převodovce. Diagnostika nic neukázala, klapka je čistá a řekl bych že i funkční (mám totiž tu problematickou elektronickou 1.2 16V), tipuju to na nějaký čidlo, ale netuším jaký nebo už fakt nevím. Taky bych řekl, že jsou takové težší starty, otáčky vylítnou po startu cca na 2000ot./min. a poměrně dlouho drží než klesnou.

Re: problém s otáčkami při přeřazení

Napsal: 20 lis 2012, 11:48
od skybar
Možno to robí chybný snímač otáčok,skús premerať hodnoty.

Re: problém s otáčkami při přeřazení

Napsal: 21 lis 2012, 08:18
od shock1
Mám presne tento istý problém ako šutr. Ešte k tomu plus mne niekedy aj skákalo auto na netruáli keď som stála, a mala som problém výjsť zo zákruty lebo auto vôbec nereagovalo (neťahalo) po mesačných peripetiách rozobratého auta v servise mi na diagnostike zistili prasknutú hlavu motora, asi po 6 zmeraní, lebo dovtedy nevyhodilo žiadnu chybu + plus mi žralo olej. Tak sme vymenili motor asi tak 2 týždne bol pokoj a problémy sa objavujú znova t.j. keď naštartujem tak trochu vyletia otáčky a poskakuje auto. Plus keď je chladnejšie tak mi hneď skape. Takisto sa mi pri parkovaní stáva, že sa mi zbláznia otáčky a skáčku z 2000 na 1500 a túruje sa. Neviem čo mám robiť. Prezreli a vymenili sme už asi všetko na tom aute ... :oops:

Re: problém s otáčkami při přeřazení

Napsal: 21 lis 2012, 15:08
od šutr
Jo jo přesně, vyměnil jsem taky už nad všechno komplet generálku motoru mám, klapku jinou, diagnostika bez vad, ve Fiat servise mi doslova řekli, že u takového starého auta diagnostika stejně nic neukáže a když jo, tak už většinou auto nejede vůbec. Přes Fiat UcuScan co mám jsem kontroloval parametry tlaku teploty otáčky a všechno sedí, jen plynový pedál mi ukazoval kraviny, tak jsem ho vyměnil asi 3x za jiný a ukazuje uplně stejne takže spís chyba v softu FES. Teď už mě skutečně napadá jedině snímač otáček a čidlo teploty chlad. kapaliny (a to mi dle FES ukazuje správně), jinak je auto jako nový :roll: Nebo někde přisává vzduch, ale už nemám tušení kde a to nejhorší co mě napadá, je "zhnilá" elektroinstalace k ŘJ a nebo nějaké kabelové svazky :x
Jo a taky když jsem vyměnil komplet škrtící klapku tak jsem vymazal ŘJ odpojením baterky ale pro jistotu jsem byl ve Fiatu aby udelali základní nastavení, bylo mi řečeno, že u tohoto modelu to nejde, že toto se dělá až od roku tuším že říkal 2006 a výš, tak nevím, přitom jsem tu četl, že někdo nechával dělat i na starších puntech. No nic každopádně jsem v koncích, auto sice jezdí, nežere, nebere olej, jen prostě kravnou nepříjemně otáčky a sem tam jak se mu zlíbí jakoby nepatrně vynechá nebo nemá takový tah jaký by asi měl mít.

Re: problém s otáčkami při přeřazení

Napsal: 22 lis 2012, 14:25
od milansemancia
Na spojkovom pedaly by si mal mať podobny spínač ako je na brzdovom pedaly,ktory spina brzdove svetla pri zošliapnutí pedalu.Spínač na spojkovom pedaly by mal pri zošliapnutí spojky zastabilizovať otačky a tym znemožniť ich zvyšenie pri preraďovani.Skus spinač vymeniť mne to pomohlo .

Re: problém s otáčkami při přeřazení

Napsal: 23 lis 2012, 15:25
od šutr
Tak auto už nejede vubec :| nejde skoro nastartovat a nereaguje na plynový pedál a svítí kontrolka motoru. Napíchl jsem to na diagnostiku a ukázalo mi to chybu P1120 a P0120, viz foto dole. Abych to vysvětlil, klapku jsem předtím vyndal a komplet rozebral a vyčistil ma namontování nastal tento problem, ale nechápu to, jelikož už jsem ji takto měl venku mnohokrát abych ji vyčistil. Nevíte někdo čím to může být, kde může být chyba? Dávám mu poslední možnost a pak ho pošlu ze skály už...
jo a jeste bych chtěl rict,že potenciometr by mel byt ok jelikoz mam doma 2 skrtici klapky a zkousel jsem je prohodit a pokazde to vyhodilo stejnou chybu. takze to tipuju na nejaky preruseny kabel ke klapce.

Re: problém s otáčkami při přeřazení

Napsal: 27 lis 2012, 15:21
od šutr
Tak klapka vyměněna za jinou a auto už jde nastartovat a plyn již normálně reaguje. Přes FES jsem smazal chyby a už znovu nenaskočili, takže jak to tak vypada,tak mi odešli 2 klapky hned po sobě :roll: tak snad tahle třetí už něco vydrží.