Stránka 1 z 1

Nastavení výšky světel, motorky jsou na maximu.

Napsal: 11 říj 2012, 22:19
od freez
Zdravím,
tak jsem jel první jízdu po tmě, no málem mi vypadli oči. Světla mi svítí tak 3 metry před auto a pak rovná čára a tma. Motorky světel fungují, ale jsou už na maximální výšce, pokud je dám dolu, světla svítí tak dva metry před auto. Dálkový mám jako jiná auta tlumený. Chci se zeptat, jak se u Seicenta dajíí seřídit světla do nějaké základní polohy, aby normálně svítili. Tak letmo jsem při baterce zkoumal světla, ale žádný šroub na štelování tam nikde není, jen boční šroub, který drží světlo jako takové, ale co jsem koukal tak ten je se závitem ve světle, pak je matka, šroub pokračuje skrze plech a zase matka, tak mě napadlo jestli se výška nezvedá právě tímhle otáčením a vytáčením šroubu ze světla proti té kontramatce.

Díky za odpověď.

Re: Nastavení výšky světel, motorky jsou na maximu.

Napsal: 12 říj 2012, 12:08
od freez
Tak jsem hledal na netu nějaký návod a nebo radu, no nenašel jsem nic, koukal jsem ale na youtube na videa Seicenta a je tam pár videí z noční jízdy. Byl jsem překvapen jak špatně to auto svítí, téměř na všech videích to svítí tak jak mě, kousek před auto a konec, to přeci nemůže být normální, v 70 km v hodině je jízda bez zapnutých dálkových světel vyloženě hazard, první cyklista a je váš. No dneska se na to kouknu, jak se to dá zvednout, protože s tímhle se nedá normálně jezdit.

Re: Nastavení výšky světel, motorky jsou na maximu.

Napsal: 12 říj 2012, 13:03
od peta.smolik
Někde ve světlech zezadu budou otvory na imbus a tím se to šteluje akorát už si přesně nepamatuju kde přesně to je ale určitě to tam je bo jsem to taky řešil a po úpravě svítěj daleko jak sviňa

Re: Nastavení výšky světel, motorky jsou na maximu.

Napsal: 12 říj 2012, 15:56
od freez
Tak jsem se nakrk a už je hotovo :) všechno ven, světla ven a uvidíme. Ty světla vážně nemají vůbec možnost štelovat parabolu do výšky ručně, je tam jen šroub na seřízení stranové, ale ne výškové. Nicméně, zjistil jsem, že kulička motorku ovládání světlometů byla jen opřená o tu misku, co je uvnitř. Takže motorky fungovali, dokonce s tím i hýbali, ale špatně. Jak se tam ta kulička nezacvakla, tak vlastně odtlačila parabolu do krajní dolní pozice a světlo pak svítilo tři metry před auto. Když jsem to rozebral, zjistil jsem, že tahle nová světla, co tam jsou mají trochu užší tu misku pro kuličku elektromotorku. Musel jsem tedy kuličku lehce obrousit a namáznout a lup už tam je. Chce to ale trochu zabrat, takže světlo ven, vyndat žárovku, dvěma prsty podržet parabolu v horní pozici a zatlačit kuličku do misky. Ten motorek tam prostě musí držet a ne se jen o tu misku opírat.

Motorky jsem nacvakal, zaaretoval v parabole pootočením, namontoval světla a žárovky nazpět a voalá, auto svítí naprosto perfektně. Pokud jsou světla nesouměrně vysoko, doštelování se dělá tím velkým plastovým černým šroubem, který je přímo na motorku. Má v sobě výřez pro křížový šroubovák, na to se ale vybodněte, nebo to ožvejkáte. Třináctka ořech je super, jde to krásně doladit, aby byla obě světla tak jak mají být, doladíte si i maximální výšku svícení, pokud světla kolečkem nastavíte při prázdném autě tak, aby jste neoslňovali, pak už stačí jen jet kolečkem a světla jdou níž a níž podle toho, kolik zadků vám sedí na zadních sedadlech a kolik toho máte v kufru :)

Takže pokud to někomu svítí takto dolu, mohl vám vypadnout motorek ovládání světel z té misky a už je to v řiti. Nacvaknout, doštelovat a jedem. Tak ať vám to svítí 8)