Dunenie a vibracie - asi silentbloky motora
Napsal: 11 říj 2012, 11:25
Zdravim
Postupom casu zacal motor v oblasti max. krutiaceho momentu duniet a rezonancie citim v podlahe, zvuk akoby vychazal z celej struktury kasne. Oblast otacok pri ktorych to duni sa zacala casom zvacsovat. Povodne to dunelo pri 110 km/h a pri 120 to uz prestalo, teraz to duni od 90 do 120, pri 130 a vyssie to prestava. Nieco tam prenasa vibracie motora do karoserie a podla mna su to silentbloky. Najviac mam v podozreni ten reakcny co drzi prevodovku o napravnicu, aj by zodpovedalo miestu, kde to najviac vibruje. Ked sa nastvem, dam tam kameru a pozrem si to kde sa to trasie. Nezavisi to pritom len od otacok, ale aj od zataze motora - pri miernom ubrati plynu su otacky prakticky rovnake, len motor prejde z tahu do da sa povedat volnobehu ale este nebrzdi, tak vtedy to ustava. Vysvetlujem si to tym, ze ked motor netaha, tak nieje vychylovany reakcnym momentom. To je dalsia vec co ma vedie na ten silentblok. Ked som ho v jame pozeral, tak bol popraskany ako svina, po 16 rokoch guma nemoze byt OK. Odtrhnuty vsak nieje.
Problem je, ze toto sa zhorsuje casom a ja si na to zvykam a teraz si neviem spomenut ako to bolo predtym. Chcem sa spytat ci tiez pozorujete dunenie pri zatazi a cca 3500 RPM alebo ci ste po vymene silentblokov motora pozorovali utisenie vibracii.
Vyfuk este dnes pozrem, ale ten vyzera ze by to nemal robit.
Dik moc
Postupom casu zacal motor v oblasti max. krutiaceho momentu duniet a rezonancie citim v podlahe, zvuk akoby vychazal z celej struktury kasne. Oblast otacok pri ktorych to duni sa zacala casom zvacsovat. Povodne to dunelo pri 110 km/h a pri 120 to uz prestalo, teraz to duni od 90 do 120, pri 130 a vyssie to prestava. Nieco tam prenasa vibracie motora do karoserie a podla mna su to silentbloky. Najviac mam v podozreni ten reakcny co drzi prevodovku o napravnicu, aj by zodpovedalo miestu, kde to najviac vibruje. Ked sa nastvem, dam tam kameru a pozrem si to kde sa to trasie. Nezavisi to pritom len od otacok, ale aj od zataze motora - pri miernom ubrati plynu su otacky prakticky rovnake, len motor prejde z tahu do da sa povedat volnobehu ale este nebrzdi, tak vtedy to ustava. Vysvetlujem si to tym, ze ked motor netaha, tak nieje vychylovany reakcnym momentom. To je dalsia vec co ma vedie na ten silentblok. Ked som ho v jame pozeral, tak bol popraskany ako svina, po 16 rokoch guma nemoze byt OK. Odtrhnuty vsak nieje.
Problem je, ze toto sa zhorsuje casom a ja si na to zvykam a teraz si neviem spomenut ako to bolo predtym. Chcem sa spytat ci tiez pozorujete dunenie pri zatazi a cca 3500 RPM alebo ci ste po vymene silentblokov motora pozorovali utisenie vibracii.
Vyfuk este dnes pozrem, ale ten vyzera ze by to nemal robit.
Dik moc