Stránka 1 z 5
Motor T-Jet Problem zo studenym startom!
Napsal: 09 říj 2012, 18:58
od zuzana.ball
Zdravim Vas.Mam problem zo studenym startom uz asi od augusta kedy rano klesaly teploty okolo 10,12 stupnou a menej.Auto proste nechyti na 1 krat,alebo ak chyti po par sekundach zdochne,ale na druhy krat chyti normalne.Nechapem tomu.Sviecky som hned vymenil,olej filtre nepomohlo,natankoval som 100 oktan benzin ani to.Diagnostika chybu nevyhadzuje,cidlo teploty je O.K.Vcera rano som urobil Flash R.J kde ukazalo aktualizaciu na "Problem zo studenym Startom"urobila sa auto postalo cca9-10hodim vecer skusam startovat 7stupnou,to iste chytilo na 2krat,rano 3stupne znova na druhy krat.Zaujimave je ze ked mi chyti na ten 2 krat a motor po par sekundach vypnem a hned startujem vlastne 3krat nechyti a ten 4 znova chyti vlastne chyti vzdy na ten 2krat sem tam sa stane ze aj na 3.Za vsetky odpovede vopred dakujem.
Re: Motor T-Jet Problem zo studenym startom!
Napsal: 09 říj 2012, 19:31
od peta.smolik
Hmmm nevím asi bych ale začal svíčkama kabelama cívkama a možná i palivový čerpadlo nebo teda spíš doprava paliva do vstřiku, příjde mi jakoby se ti zavzdušňoval palivový systém...?
Re: Motor T-Jet Problem zo studenym startom!
Napsal: 09 říj 2012, 19:42
od zuzana.ball
Sviecky maju 1300km.Auto ide inac normalne ziadne trhanie ani skapinanie za jazdy.Aj tah motora je taky aky ma byt.
Re: Motor T-Jet Problem zo studenym startom!
Napsal: 10 říj 2012, 15:11
od limon
Ak mas auto v zaruke, skoc do servisu nech to riesia. Nemam TJET alebo obycajne Bravo s 1.4 66kw. Startuje dobre aj pri -20C na prvy raz.
Re: Motor T-Jet Problem zo studenym startom!
Napsal: 10 říj 2012, 17:12
od zuzana.ball
Praveze uz v zaruke nie je.A ceny v servise Fiat su dost velke.Chlapci vo Fiate su moji kamosi ale zatial este nic taketo na T-Jete neriesily.Ja som myslel ze ak by mal niekto podobny problem isly by sme rovno po tej veci.Nebude ale asi ineho vychodiska ako to tam dat a budu musiet hladat len cim dlhsie budu hladat tym hlbsie to bude do mojho vrecka.Dufam ze sa niekto najde kto pomoze.
Re: Motor T-Jet Problem zo studenym startom!
Napsal: 17 říj 2012, 14:01
od zuzana.ball
Skusil som este uplne vyjazdit nadrz natankoval som na inej pumpe a napodiv vyzera ze je po probleme.Startoval som zatial 6-7krat za studena a vzdy chytilo na prvy krat a bez nejakych problemov.Tak dufam ze uz bude pokoj.
Re: Motor T-Jet Problem zo studenym startom!
Napsal: 19 říj 2012, 11:52
od rogi
zuzana.ball píše:Skusil som este uplne vyjazdit nadrz natankoval som na inej pumpe a napodiv vyzera ze je po probleme.Startoval som zatial 6-7krat za studena a vzdy chytilo na prvy krat a bez nejakych problemov.Tak dufam ze uz bude pokoj.
nemám T-JET, ale zásadne sa vyhýbam "BENZINKAM"
SLOVNAFT,JURKY, A rôzním lacním nekvalitní benzín spôsobuje väčšiu spotrebu, a zlé štartovanie, už UNEčka mali problem s benzínom od slovnaftu, a ešte aj moja bývala plechovica Š130
zatial čo som kupoval benzín AVANTI, SHELL a OMV
Re: Motor T-Jet Problem zo studenym startom!
Napsal: 19 říj 2012, 20:08
od bajo777
Osobna skusenost:
Jurki benzin na pande skoncil cistenim nadrze...problemy so startovanim, strasne, absolutne to neslo pri mraze, proste voda zamrzla a hotovo
, 3 litre bordelu som si odlozil do kanistra, ale vyliat pred cerpacku som im to nebol...
zle skusenosti mam aj s pumpami Metro, toto iste mam potvrdene od dvoch kolegov, zvysena spotreba 10-15% pri rovnakych trasach, style jazdy, hlucnejsi motor, horsi tah ,dakujem...stalo sa to opakovane, po tankovani na inych pumpach sa vsetko vratilo do normalu, neviem ako, ale nejako ojebavaju kvalitu, navyse 95 ka aj nafta presne to iste na roznych autach, cize je to jednoznacne
slovnaft tankujem max 1x rocne, toto neviem posudit, najcastejsie avanti, lukoil a potom ista miestna pumpa co je asi jedina toho mena, tak nemenujem
inak problemy nemam, musim zaklopat absolutne ziadne s autom, maximalne tak z nervami, jak mu dava nafrak moja ctena polovicka
, lutujem ze som predal punto 2 roky dozadu...to bola velka chyba, teraz si to vsetko vyzere skoro nove bravo...
Re: Motor T-Jet Problem zo studenym startom!
Napsal: 20 říj 2012, 09:07
od zuzana.ball
Mne to ale urobil benzin Shell V-Power Nitro,je mozne ze ide aj oto kto je majitel tej pumpy.Po dlhsom patrani som sa podozvedal,ze sa dost ludi stazuje na tuto dotycnu Shelku.Mam vraj tankovat na OMW.Auto ma 3roky ja som druhy majitel mam ho 3mesiace a ten pan od ktoreho som ho kupil tankoval povetsinov na Shelke a len V-Power,ale v inom meste pravdaze a nikdy nemal problem to je zaujimave.Ja som tu chybu neurobil,ze som predal auto ktore som mal pred tymto moja Polovicka sa teraz vozi na nom F Brava 1,216v 2001 a mam pokoj,sice ma raz ukecala az sa jej dam odviest s tazkym srdcom som si presadal na stranu spolujazdca,ale bola nadsena stej jazdy 150koni je 150koni!!!
Re: Motor T-Jet Problem zo studenym startom!
Napsal: 20 říj 2012, 19:36
od dusan10
Asi pred tromi dňami som natankoval 95 okt a spotreba išla hore asi o 7 deci . Predtým som tankoval 100okt omv.
Re: Motor T-Jet Problem zo studenym startom!
Napsal: 21 říj 2012, 09:15
od zuzana.ball
No pekne a ta 95 je tiez s Omw?To ti spravi na nadrzi aj 4,5 litrov na vyse a za to mas 100okt a este je to aj lepsie pre motor ja tam mam teraz 98 a som zatial spokojny aj s cenou je to pre mna taka stredna cesta ani 95 a ani 100.
Re: Motor T-Jet Problem zo studenym startom!
Napsal: 21 říj 2012, 09:37
od bajo777
noooooooo toto mam rad, takze podme nato po poriadku:
vieme naco je oktanove cislo ?? mna v skole naucili, ze to je odolnost benzinu samovznieteniu od kompresie, pokial k tomu pride ,dojde k rastu tlaku pred hornou uvratou, pocujes klepat motor atd. potrebujeme palivo co stlacenie vydrzi a zapalu pride az od sviecky !!!! a v definovanom stave
kedze bezne motory maju pevny kompresny pomer, je pomerne lahko stanovit vyrobcom motora min. oktany na co je motor konstruovany ,to mate v navode aj napisane, v podstate situacia je opacna, vyrobca motora nastavi kompresny pomer na pozadovane palivo a bodka
pokial jazdite v rozmedzi beznych otacok a zatazeni, som presvedceny, aj to mam prakticky odskusane, ze k ziadnej zmene spotreby nepride ! oktanove cislo nema nic spolocne s vyhrevnostou paliva a podobne, co by mohlo spravit rozdiel, dalsi limit max. vykon a tam nastavajuce samozapaly rozoberat nebudem, lebo toto nema zo spotrebou nic, ledaze by si bol okruhovy jazdec
jedina moznost kedy ti to spravi rozdiel v spotrebe si myslim moze nastat pokial motor podtacas, cize dusis na nizkych otackach, potom ano viac oktanov chvilu ochrani motor pred tymto blbym stavom a nesnazi sa cez motor management a detekciu klepania hasit situaciu bohatsou zmesou....samozrejme odtial potial
mozte mi verit aj nemusite, ale toto je realita, vas nazor nato nema ziadny vplyv
Re: Motor T-Jet Problem zo studenym startom!
Napsal: 21 říj 2012, 15:05
od rogi
som rád že sem píšu aj znalí ľudia aj z výdržou ako "bajo777" lebo ja už nemám chuť tu niekomu vysvetlovať čo a ako funguje, ešte dodám že tých 100oktanov motor ani dobre nevyužije, lebo riadacia jednotka je nastavená na 95 oktanov, a predzapal sa neda ručne nastavit ako na motory s obyčajním rozdelovačom
Funguje to tak že ak je benzín nízkooktanový sa zmenšuje predzápal, a ked je vyššie číslo sa zväčšuje.
Re: Motor T-Jet Problem zo studenym startom!
Napsal: 06 lis 2012, 20:10
od zumzum
zdravim vas pani som tu novy a prisiel som sem za vami presne s tym problemom so startovanim a to asi len posledny mesiac dva asi ,jednoducho na prvy krat nenastartuje ale na druhy treti v pohode je to 1,4 TJET poprosim o neake rady dakujem
Re: Motor T-Jet Problem zo studenym startom!
Napsal: 07 lis 2012, 10:43
od zuzana.ball
Mne to robil benzin.Kamarat co robi vo Fiate teraz tiez riesil toto startovanie na T-jet,treba ti tam urobit aktualizaciu na studeny start vo Fiate ju budu mat aj mne ju robil vola sa to Flash R.J.Ak to nepomoze ako mne to nepomohlo mal bi to robit benzin pripadne sviecky.Mas to od nova?Lebo sviecky treba menit kazdych 30tis.