Stránka 1 z 2
Údržba Punta
Napsal: 25 zář 2012, 18:12
od ferokulda
Zdravim. Nedavno jsem se stal vlastníkem Punta II 1.2 8V 44kW.
A měl bych pár dotazů, coR všechno je třeba vyměnit:
1) Rozvodový řemen - ten nechám vyměnit i s vodní pumpou (ale prý některá Punta to vodní čerpadlo hnané rozvoďákem a některá ne, jak to bude u toho mého Punta)?
2) Svíčky - jaké doporučujete (ve vedlejším vlákně píšete, že jsou dobré Brisk)?
3) Klimatizace - nevím jestli je funkční, doplňuje se tam něco?
4) Najeto má cca 70 000 km, je vhodné preventivně vyměnit těsnění pod hlavou?
5) Co je vhodné ještě vyměnit?
Díly bych koupil v Autokelly.
Re: Údržba Punta
Napsal: 25 zář 2012, 18:53
od peta.smolik
ferokulda píše:Zdravim. Nedavno jsem se stal vlastníkem Punta II 1.2 8V 44kW.
A měl bych pár dotazů, coR všechno je třeba vyměnit:
1) Rozvodový řemen - ten nechám vyměnit i s vodní pumpou (ale prý některá Punta to vodní čerpadlo hnané rozvoďákem a některá ne, jak to bude u toho mého Punta)?
2) Svíčky - jaké doporučujete (ve vedlejším vlákně píšete, že jsou dobré Brisk)?
3) Klimatizace - nevím jestli je funkční, doplňuje se tam něco?
4) Najeto má cca 70 000 km, je vhodné preventivně vyměnit těsnění pod hlavou?
5) Co je vhodné ještě vyměnit?
Díly bych koupil v Autokelly.
1) Rozvodový řemen + kladku! vodní pumpa je na tobě ale možná i tu
2) Brisk Extra - Super
3) Nech si ji zkontrolovat
4) když budeš dělat rozvody tak to těsnění můžeš taky vyměnit
5) olej pokud nebyl právě měněn, náplň chladiče, brzdovou kapalinu, filtry palivový, vzduchový
6) V Auto Kely jak co
Re: Údržba Punta
Napsal: 25 zář 2012, 20:12
od ferokulda
V tom Autokelly bych chtěl koupit všechno.
Ještě k tomu těsnění pod hlavou
- je to u Punt pravidlem še kolem 100 000 km foukne?
- když ho vyměním teď, je třeba srovnávat hlavu (nějakým frézováním)?
Re: Údržba Punta
Napsal: 25 zář 2012, 20:32
od liborko
já třeba díly objednávám raději z internetu ( pop-art.cz,e-cat.cz,autodilykrc.cz,apm.cz) v autokelly tady u nás je za prvé dost draho a za druhé jejich vědomosti,znalosti a ochota o ničem,ale třeba tam u vás je to jiné
jinak jezdím přímo do speciálky na Fiaty
Re: Údržba Punta
Napsal: 25 zář 2012, 22:25
od peta.smolik
Přesně jak píše Liborko... V Auto Kely neprofesionální přístup, neznalost atd. ale třeba brzdy a aku mám od nich ale jinak
http://www.adh.cz" onclick="window.open(this.href);return false;,
http://www.autodilykrc.cz" onclick="window.open(this.href);return false;, a místní prověření prodejci
Re: Údržba Punta
Napsal: 26 zář 2012, 09:55
od cinzano
ferokulda píše:- je to u Punt pravidlem še kolem 100 000 km foukne?
Nesmysl. A měnit těsnění preventivně taky nemá nejmenší význam. Motor 1242 ccm jsem ještě neměl, ale pochybuju, že by to u něj bylo jinak než u FIRE 1. generace. Ty jsem zažil už čtyři (999 a 1108 ccm, 3 na Unu a 1 na Puntu), všechny měly přes 200 t. km a na všech bylo původní těsnění z výroby. Při koupi ojetiny se v první řadě zaměřuju na brzdy a zavěšení přední nápravy. S Auto Kelly mám velice špatné zkušenosti, jak s přístupem personálu, tak s kvalitou dílů.
Re: Údržba Punta
Napsal: 26 zář 2012, 11:18
od kejml
Neopravuj, co funguje. Tolik k "preventivním" výměnám těsnění pod hlavou atd.
Podívej se na předepsané servisní úkony v 70tis a po 10 letech. Ti chlapíci, kteří to psali, nejsou úplně blbí i přesto, že si to většina diskutujících myslí.
Re: Údržba Punta
Napsal: 26 zář 2012, 11:28
od peta.smolik
Já mu to radil to co sem napsal právě proto že si myslím že údaj najeté km je čistě imaginární a ve skutečnosti je vše jinak a když už bude měnit rozvody a svíčky a olej a pumpu? tak to už to těsnění je na snadě vyměnit taky páč je to možná o 10 minut víc práce
Re: Údržba Punta
Napsal: 26 zář 2012, 12:30
od ferokulda
Ok tak na to tesnění se vyprdnu. V Autokelly bych to koupil hlavne proto, že bratr tam má cca 30 procent slevu.
Re: Nákup Punta (Sporting) r.v. 2000 +/-, na co se zaměřit
Napsal: 04 říj 2012, 11:58
od hery22
cinzano píše:ferokulda píše:- je to u Punt pravidlem še kolem 100 000 km foukne?
Nesmysl. A měnit těsnění preventivně taky nemá nejmenší význam. Motor 1242 ccm jsem ještě neměl, ale pochybuju, že by to u něj bylo jinak než u FIRE 1. generace. Ty jsem zažil už čtyři (999 a 1108 ccm, 3 na Unu a 1 na Puntu), všechny měly přes 200 t. km a na všech bylo původní těsnění z výroby. Při koupi ojetiny se v první řadě zaměřuju na brzdy a zavěšení přední nápravy. S Auto Kelly mám velice špatné zkušenosti, jak s přístupem personálu, tak s kvalitou dílů.
ja ten motor mam, a tesneni mi fouklo v 90.000km. Kamos ma to same, jen z vetsi vybavou a fouklo mu jeste o neco driv. Takze ja byt tebou, tak kdyz uz budes delat tolik veci, tak ho vymenim, zas tak drahe neni a casu na tom taky moc nestratis a mas aspon na nejaky cas pokoj
Re: Údržba Punta
Napsal: 07 říj 2012, 23:15
od cinzano
Vono vobčas nezaškodí podívat se na stav chladicí kapaliny
Re: Nákup Punta (Sporting) r.v. 2000 +/-, na co se zaměřit
Napsal: 10 říj 2012, 01:13
od hery22
cinzano píše:Vono vobčas nezaškodí podívat se na stav chladicí kapaliny
jestli to byla narážka na mně, tak tě můžu ujistit, že já údržbu nezanedbávám. Auto používám denně, ale mám ho i jako koníček, čistě pro zábavu mám motorku gsxr 750 rv. 98 což už je vlastně babička (mám ji už 5 let, takže žádné pojezdit rok a prodat abych se nemusel starat, což dělá bohužel dost lidí)a na stav svých strojů jsem pedant a snažím se je udržovat ve 100% stavu. Skorotchýně si ze mě kvůli tomu dělá srandu, že jsem na to úchyl
(na 12let určitě nevypadá). Těsnění jsem chtěl preventivně vyměnit v 90.000km zároveň s rozvody, ale prdlo v 87.000km, tak nebylo co řešit. Mám ho 2 a půl roku a od 61.000km, teď má 104.000km, jestli nebyli stočené jsem nekontroloval, kupoval jsem podle stavu a ten byl perfektní. Už si myslím, že to auto znám a vím, že jsem koupil dobře a myslím, že v podobnem stavu jako ho mám já moc není. Nic mi v autě neuniká, kontrouluju olej i chl. kapalinu pravidelně, a že mi prdlo těsnění jsem zjistil právě tím, že se kapalina začala ztracet, do té doby nic neunikalo
Jinak na svoje auto jsem napsal menší recenzi:
http://moje.auto.cz/hery22/punta.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Údržba Punta
Napsal: 10 říj 2012, 19:28
od peta.smolik
Super recenze, ta má by byla podobná akorát při 140tis.km sem do Punta nalil 30tis. ale to bylo až v deseti letech věku a od tý doby jen drobnosti a před tím vůbec nic ale mám ho od nova. Stav udržuju 100% po technické stránce ale barva nejezdí takže žádná pasta a meje ho jen déšť
Re: Údržba Punta
Napsal: 10 říj 2012, 20:48
od hery22
peta.smolik píše:Super recenze, ta má by byla podobná akorát při 140tis.km sem do Punta nalil 30tis. ale to bylo až v deseti letech věku a od tý doby jen drobnosti a před tím vůbec nic ale mám ho od nova. Stav udržuju 100% po technické stránce ale barva nejezdí takže žádná pasta a meje ho jen déšť
díky
30tisíc najednou?
co jsi tam všechno dělal? ale zase ho máš od nova a 140tisíc je slušná porce km
Na barvu to nejezdí, to je fakt
ale jak říkám, já ho mám i jako koníček a vzhledem k tomu, že se mi punto líbí, tak ho chci mít i hezké
Re: Údržba Punta
Napsal: 10 říj 2012, 21:58
od peta.smolik
Přední tlumiče, ložiska, vrchní uložení tlumičů, čepy řízení, kotouče+desky, spojka, zadní silentbloky ramen, zadní pakny, alternátor, olejová vana, komplet brzdové trubky, těsnění hlavy, rozvody, vodní pumpa, svíčky, kabely, olej všechny filtry ložiska zadních ramen + práce, pak byl asi dva roky klid a pak z prevence sem dal nový bubny, zadní péra a zadní tlumiče ale ani jedna věc nebyla vyloženě nutná a ještě ložisko náboje zadní pravé a to bylo dva roky zpět, vloni na jaře sem dal nový prahy a letos jen těsnění vačky, filtry, olej, svíčky a teď sem během asi 8 odpolední natřel nově spodek ale Punťovi bude za 4 měsíce 15 let a má nejeto 207tis.km podlaha je zdravá, prahy prolitý olejem a zatím dobrý, do zadních blatníků sem dal před dvouma rokama plasty a ty DOPORUČUJU všem Jinak sem ale spokojenej, teď dolaďuju spodek pak uklidím, vysaju a možná i umeju a vyleštím