Stránka 1 z 3
chladící soustava
Napsal: 24 zář 2012, 17:59
od Pornosor
Ahoj puntaři mam problem. Z podmotoru mi kape chladící kapalina musim každýchh cca 200 km dolívat. Punto mam už 6 let. Dřív stařilo dolit jednou za dlouho ale poslední dobou už mi to leze na nervy..Dneska jsem prošel technickou a emisema takže nepredpokladam že se voda dostava kam nemá. Tesneni pod hlavou bych rek ze to nebude, jak řikam jezdim už tak dliuho mam najeto 220 tisíc motor šlape jak hodinky akorát ta voda
Měl nekdo podobný problém?Případne co s tim??
Re: chladící soustava
Napsal: 24 zář 2012, 20:26
od rossi
mam ted stejny problem.Ubyvaní chl.kapaliny.Zjištěno že teče rad.topení.podivej se pod koberce na podlaze , ja tam měl jezero,až to kapalo přes prahy ven.
Re: chladící soustava
Napsal: 24 zář 2012, 23:16
od peta.smolik
Asi mně to taky čeká... Sice voda neubejvá ale když zapnu topení tak cejtím fridex... Ten radiátor není drahej ale sundávat palubku to bude porod
Re: chladící soustava
Napsal: 24 zář 2012, 23:53
od cinzano
Někdy pomůže to nejjednodušší - nasypat do chladiče prášek na utěsnění chladicí soustavy. Prodává (prodávalo?) se to na pumpách asi za stovku, výrobce Valma/Velma nebo tak nějak. Použil jsem to u dvou aut a osvědčilo se to. Mně topení chvilku po zapnutí taky páchne, ale kapalina mi neubývá. Osobně mám dojem, že je to u mě spíš problém různé špíny a prachu usazeného během věku na výměníku topení než netěsné soustavy.
Ještě by tam teoreticky mohl být problém v tom, že hadice dosedají na výměník s nějakou mikroskopickou vůlí, která po ohřátí zmizí, takže ty díly na sebe dosednou těsněji.
Re: chladící soustava
Napsal: 25 zář 2012, 01:29
od peta.smolik
cinzano píše:Někdy pomůže to nejjednodušší - nasypat do chladiče prášek na utěsnění chladicí soustavy. Prodává (prodávalo?) se to na pumpách asi za stovku, výrobce Valma/Velma nebo tak nějak. Použil jsem to u dvou aut a osvědčilo se to. Mně topení chvilku po zapnutí taky páchne, ale kapalina mi neubývá. Osobně mám dojem, že je to u mě spíš problém různé špíny a prachu usazeného během věku na výměníku topení než netěsné soustavy.
Ještě by tam teoreticky mohl být problém v tom, že hadice dosedají na výměník s nějakou mikroskopickou vůlí, která po ohřátí zmizí, takže ty díly na sebe dosednou těsněji.
To je právě to že někdy to cejtím a někdy né... Dneska sem si měnil olej a po dolití sem ještě přidal aditiva(jako dycky bo klepe) a doporučuje se nechat 15minut motor běžet na neutrál a z vejfuku šel lehkej bílej kouř tak mám zas dojem že těsnění pod hlavou je v prdeli ale auto jede pocitově stejně olej byl sice jak bota černej ale to připisuju aditivům, voda se neztrácí a ani nepřibejvá, po sejmutí zátky voda nestoupá a když sem dojel dom tak sem si už nevšiml, když sem měnil olej měl sem zvedlej předek a nebo ten bílej kouř byl jen důsledek zvedlýho předku a toho že se přelila zkondenzovaná voda v zadním dílu vejfuku??? Kolik tak může vydržet těsnění pod hlavou??? To první sem měnil asi v 85tis. v září 2006, to druhý při 150tis. v listopadu 2009(ale maník co mi to měnil mi ho dal obráceně((() a tak se v červenci 2010 dávalo další už správně a to tam bylo 162tis. a teď mám 206 500
Re: chladící soustava
Napsal: 25 zář 2012, 18:08
od Pornosor
koupil sem v auto kelly vec na utesnení co sem nalil do chladici soustavy ale nopomohlo to
(
Re: chladící soustava
Napsal: 25 zář 2012, 18:34
od peta.smolik
Ta věc co sis koupil utěsní pouze malé průsaky což asi nebude tvůj případ, vyměň těsnění pod hlavou a bude to zas dobrý
Re: chladící soustava
Napsal: 25 zář 2012, 18:54
od liborko
Co třeba prohnitá mrazovka? Záleží odkud přesně ti to kape,já měl prohnitou tu velkou pod deklem rozvodů vedle vodní pumpy.Není na ní vidět a docela dlouho trvalo než jsem na to přišel.
Re: chladící soustava
Napsal: 25 zář 2012, 18:56
od peta.smolik
Liborko:Co všechno si musel demontovat abys jí vyndal?
Re: chladící soustava
Napsal: 25 zář 2012, 20:22
od liborko
Stačí jen sundat dekl rozvodů a pak už je tam docela dobrý přístup,já ji tam měl zarezlou a šla vyndat dost blbě,ale jinak by mě měla jit lehce vydloubnout šroubovákem. A na druhé straně pod indučkama je taky ještě jedna stejná.Takže koukněte na mrazovky,ony jsou z teňoučkého plechu takže prohnijou hned. Jinak ještě jsem musel měnit i chladič,vespod jak je spoj hliník-plast tak mi to taky uchcávalo,sice málo ale po čase jsem taky musel dolívat vodu. Teď mám klid
Re: chladící soustava
Napsal: 26 zář 2012, 19:27
od mladej
hele chlapi když by bylo těsnění pod hlavou v háji tak bych se podíval na zátku od oleje jestli na ní není bílá emulze ne a vím to hnedka jestli je v háji těsnění jinak podle mě zbytečná věc
Re: chladící soustava
Napsal: 26 zář 2012, 23:52
od peta.smolik
mladej píše:hele chlapi když by bylo těsnění pod hlavou v háji tak bych se podíval na zátku od oleje jestli na ní není bílá emulze ne a vím to hnedka jestli je v háji těsnění jinak podle mě zbytečná věc
I bez emulze na spodku zátky může bejt podfouklý těsnění
Re: chladící soustava
Napsal: 27 zář 2012, 08:20
od racer
těsnění trubky co vede z vodní pumpy
Re: chladící soustava
Napsal: 02 říj 2012, 21:50
od UchoTD
rossi píše:mam ted stejny problem.Ubyvaní chl.kapaliny.Zjištěno že teče rad.topení.podivej se pod koberce na podlaze , ja tam měl jezero,až to kapalo přes prahy ven.
u diesla treba dole celú palubku..u benzínu sa to dá vyriešiť tak,že od predu od motora sa nareže ten kúsok plechu,odtiahne sa aby sa dal vybrať radiator,vymení sa radiator potom sa plech vráti do pôvodného stavu a stačí to dobre zasilikónovať:)
Re: chladící soustava
Napsal: 03 říj 2012, 16:37
od rossi
u diesla treba dole celú palubku..u benzínu sa to dá vyriešiť tak,že od predu od motora sa nareže ten kúsok plechu,odtiahne sa aby sa dal vybrať radiator,vymení sa radiator potom sa plech vráti do pôvodného stavu a stačí to dobre zasilikónovať:)
fakt se to dá takto vyřešit? můj mech. z toho má bobky tak bych mu ušetřil nervy.