Stránka 1 z 2
vadny dvouhmotovy setrvacnik ?
Napsal: 20 zář 2012, 09:20
od alienrybka
Zdravím,
Jezdím ve stilu 1.9jtd 85kw(chip na 107kw) ale poslední dobou, rekneme ze se mi to stalo tak 5x za 6 mesicu, jsem zaslechl z motoru strasny zvuk, plechovy, jakoby se neco urvalo a mlatilo to v nem, jak kdybych vzal 2 kastroly a mlatil o s nima o sebe. Naposledy vcera vecer, kdy jsem si rikal ze to zase do rana zmizi, ale dnes rano to tam porad bylo. Ten zvuk se objevuje, JENOM na volnobeh, respektive kdyz se priblizim i se sarazenym stupnem k 1k otackam, napriklad kdyz jedu 50 na 4.stupen... Kdyz ZMACKNU spojku-pedal, zvuk zmizi, pustim - opet mlatici hrnce z motoru.... Jinak pri jizde zadny problem. Premyslel jsem nad spojkou, prevodovkou ? Moc tomu nerozumim, ale nekde tady na foru jsem nasel ze by to mohl byt vadny setrvacnik dvouhmoty.
Můžete mi poradit jestli se ubírám správným směrem ? Nebo jestli to muze delat vic veci... ? Případně dá se setrvacnik vymenit i bez toho aby se davala nova spojka, prevodovka ? Nebo jestli se rovnou da koupit nejaka spojkova sada ktera tento dil obsahuje ? Na netu samotny setrvacnik stoji 8,5k+ cemuz se asi nevyhnu, ale nerad bych koupil novy a pak zjistil ze mi to treba delala spojka. Také mě napadlo jestli to nemohlo souviset s narustem vykonu pri chipu ? Ale ten mam 2 roky a zatim s tim problem nebyl. Jediny rozdil krom narustu vykonu je i prumerna spotreba z cca 7l na 5,3l.
Než s tím pojedu na servis, chtěl bych znát Váš názor.
Děkuji
Re: vadny dvouhmotovy setrvacnik ?
Napsal: 20 zář 2012, 17:15
od idefix
Tady je pár videíí pro představu:
http://www.youtube.com/watch?v=YnaXB8q3uzQ" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=R4Zkw8Wy ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=PoxK1bgJ ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
Je toho tam hodně a radu spíše dostaneš na
http://www.stilo.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: vadny dvouhmotovy setrvacnik ?
Napsal: 21 zář 2012, 09:05
od radekrat
Cau, clovece taky se mi to posledni dobou pakrat stalo. Kolik mas na aute najezdeno (cca)?
Re: vadny dvouhmotovy setrvacnik ?
Napsal: 27 zář 2012, 09:29
od radekrat
Tak jsem zjistil co je pricinou plechovyho zvuku u me. Je to spatnej kompresor klimatizace. Lozisko je tam volny, neumim to technicky popsat ale ta pryzova cast mezi stredem a plochou pro remen je proste volna a zrejme to vykutalo nakej pruser do komrepsoru. Myslel sem ze by to mohla byt i remenice, ale fakt je to ten kompresor. No novej 10k
Re: vadny dvouhmotovy setrvacnik ?
Napsal: 27 zář 2012, 12:20
od idefix
Na
http://www.stilo.org" onclick="window.open(this.href);return false; někdo popisoval stejný problém s kompresorem a ve Fiatu mu nabízeli nový nakonec to nechal opravit a vyšlo to okolo 4tis. třeba to půjde opravit ,nebo použitý
http://www.fiatdily.cz/fiat-stilo-19-8v ... imatizace/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: vadny dvouhmotovy setrvacnik ?
Napsal: 05 říj 2012, 13:55
od alienrybka
ahoj, omlouvam se ze jsem se dlouho neozval, zvuk na druhy den jako se nahle objevil tak zmizel, bojim se, ze by to mohlo byt jak pisete s klimatizaci, 2-3x se mi to stalo po jizde kdy jsem mel zaplou klimu, a proto jsem ji prestal pouzivat uplne, jinak najeto mam 160k, zatim se chystam na silentblok prevodovky protoze se stilous tedka trepe jak nevim co >:D
Re: vadny dvouhmotovy setrvacnik ?
Napsal: 05 říj 2012, 20:37
od CrazyApe
aby to nebyla spis spojka ...
Re: vadny dvouhmotovy setrvacnik ?
Napsal: 15 říj 2012, 21:40
od ondrasdnb
Zrovna ted jsem dělal spojku na svem stilu jtd 85kw. Me to delalo problemy jak s hlukem slo slyset jak setrvacnik cvaka neboli boucha ze strany na stranu s tim jakou uz mel vůli a dělalo to hodně problem při podřazovaní pač auto strašně cukalo pokud se spojka nepouštěla pomaličku s citem a hlavně šly šilene vibrace do volantu. A s tou klimou jsem měl taky problem odešlo mi ložisko, prvně hučelo pak přestalo a pak se rozsypalo
Re: vadny dvouhmotovy setrvacnik ?
Napsal: 15 říj 2012, 22:24
od idefix
ondrasdnb píše:Zrovna ted jsem dělal spojku na svem stilu jtd 85kw.
Nakolik vyjde spojka,dělal jsi výměnu sám nebo servis?
Re: vadny dvouhmotovy setrvacnik ?
Napsal: 04 úno 2013, 21:42
od proch
V poslední době se mě stává, že hned po natočení, když je auto studený, tak se nedá plynule rozjet, auto jakoby při pouštění spojky škube. Jakmile se trošku ohřeje, pár křižovatek, tak je všechno v pořádku a zase se rozjíždí plynule, problém zmizne. Může to být začátek čeho? Dvojhmoty, lamely, přítlačáku? Nemá to někdo podobně? Díky za reakce.
Re: vadny dvouhmotovy setrvacnik ?
Napsal: 08 úno 2014, 12:30
od datelos
Cau fiataci,tak jak to dopadlo s cukanim za stunena u
stilaka PROCHA.Zacinam pozorovat neco podobneho.
Re: vadny dvouhmotovy setrvacnik ?
Napsal: 08 úno 2014, 14:42
od elvis.jarous
že by hydrauické ložisko,pokud tam je, teklo třeba a pak se to tam ohřeje a lépe se to smeká?
to je ale asi blbost.
Kolegovi na wv sharan jeden borec diagnostikoval dvouhmotu a druhej borec ložisko.
Zatim bez výsledku, jednomu se do toho evidentně nechce a druhej si vzal asi raději dovolenou.
Re: vadny dvouhmotovy setrvacnik ?
Napsal: 10 úno 2014, 10:54
od datelos
Tak se v tom už nějak nevyznám, dnes ráno všechno cajk.Asi to prodám, pokud bych musel jít do spojky, tak už si to musím nechat na dojetí.
Re: vadny dvouhmotovy setrvacnik ?
Napsal: 10 úno 2014, 14:25
od elvis.jarous
Nevzdávvej t
kolega dělal už 2x dvouhmotu na seatu a na sharanu I(obojí nafta). Teď mu zlobí na Sharanu 1.8 LPG po faceliftu..
Druhý kolega koupil oktávku přímo od majitele, dvouhmota se mu rozsypala za půl roku.
Takže Fiat není žádná výjimka.
Prostě se to sere.
Podívej se na VW fórum nebo na škodahome. Tam řešej podobný věci jako my u fiata.
Takže nevidím důvod se ho zbavovat.Když to opravíš, budeš vědět co máš v autě.
když koupíš jinou ojetinu, může se ti stát to samé a znova.....
Re: vadny dvouhmotovy setrvacnik ?
Napsal: 10 úno 2014, 14:33
od vanDave
datelos: A EGR je na tom jak? Máš ho zaslepený?
Nevyrovnaný chod při nízkých otáčkách můžou dělat třeba i vstřiky nebo bych zkusil omrknout ten EGR, jak je na tom a případně ho zkusil zaslepit. Na otáčkoměru to třeba nepoznáš, ale jak v min rozsahu při rozjezdu kolísají otáčky, tak už je to třeba problém pro pružiny v setrváku. Mám pocit že u stila musí být ta záslepka částečně propustná, ale nevím jestli to platí pro 85kw nebo 88kw. Dokonce prý tu záslepku tuším se 4ma/5ti malýma dírkama prodává přímo servis fiat.
Na Bravu 1 totiš od začátku taky bojuju s vibracemi při rozjezdu a nejvíc tomu pomohla výměna spojky a pak i dost výměna silentbloku na motoru vpravo (byl viditelně popraskaný). Třeba značka Impergom se víc lidem neosvědčila, protože je ta guma moc tvrdá a spíš netlumí-takže jsem musel nakonec zvolit orig. koupený z fiat servisu - Ricambi. Spodní silentbloky a setrvák jsem zatím neměnil-bohužel jsme ho při výměně spojky nezkotrolovali-měl jsem auto 2 měsíce a nevěděl jsem a nechce se mi to zrovna rozdělávat, tak jsem se naučil při rozjezdu dát aspoň 1100ot a rozjíždím se bez cukání (při rozjezdu na volnoběh zaskáče přístrojovka). Oproti jiným autům musím být dost jemnější při pouštění spojky při řazení a podřazování. Setrvák mám už 2 roky doma koupený jetý bez vůle, ale jak už jsem psal, nechce se mně s tím drbat.
PS: Duní a vibruje Ti stilo ZA STUDENA v interiéru? -> Měnil jsi ten silentblok pod baterkou za větší?