MOJE PUNTO 1 - Ukažte ta svoje - Crazy
Napsal: 26 srp 2012, 15:32
FIAT PUNTO MK1 55s 1.1
Rozhodl jsem se aktualizovat svůj příspěvěk, a celkově ho předělat ... snad se vám bude víc líbit.
PŘÍBĚH MÍHO PUNTA
Při hledání svýho prvního přibližovadla s rozpočtem 20tis, jsem absolvoval zdlouhavou a převážně neuspokojivou tour po bazarech v Severních Čechách na konci léta 2012, když jsem potom v hlavě oddělil zrno od plev, Punto který jsem si prohlížel v autobazaru v Paceřicích byla bezpochyb jasná volba ... potřeboval jsem auto a ideálně hned,
takže jsme se vrátily do Paceřic a plácly jsme si s tamním prodejcem.
Výbava která mě víc než motivovala ... nová STK do 04/2014, EKO zaplaceno, 5ti dvéř, centrál na DO, přední okýnka v elektrice, letní ALU, a zimní plecháče spolu s rádiem na USB a SD karty rozhodli o tom že tohle Punto, i když je malinkatý, bude moje první kára a to za celkem slušnejch 18,000kč!
Hned z Paceřic jsem si dal cestou do Liberce příjemnej test drive, kterýmu k dokonalosti chyběla jen flashka s mojí hudbou, po příjezdu domů jsem doplnil kapaliny, vyřezal plato a osadil tam dva starý 150w pioneery co se válely doma.
Po krátkym machrování po okolí se dostavil nepříjemnej pískot z pravýho zadního kola, což mi otec za asistence spravil hned ten den, byla to nějaká prasklá pružinka, tak jsme jí vyměnily a já pak, jak už to bejvá, strávil zbytek dne s kartáčem a hadicí v ruce.
Tuším že druhej nebo třetí den s autem jsem zjistil proč byla v autě ta krásná nová autobaterie ,
alternátor byl už dávno v křemíkovym nebi, a jelikož na novej altík momentálně nebyly peníze ani výhledově, tak mi nezbylo nic jinýho než vzít doma další dvě autobaterie a 3 měsíce do práce a z práce dojíždět za neustálýho dobíjení a prohazování baterek který mi lítaly v kufru, že je zadní stěrač nefunkční jsem zjistil zhruba ve stejnou dobu, nicméně každej mi řek že je téměř nepotřebnej a že se to asi ani nevyplatí investovat do novýho.
Asi po měsíci co mi přes večer auto stálo na zahradě u baráku mě ráno vzbudila máma s neobvyklou otázkou "Proč máš auto dokořán?",
a ano, skutečně, auto bylo vykradený klasickou tkaničkovou metodou, takže jsem to hned zajel prásknout na místní bengárnu kde jsem byl poprvé dobrovolně, sepsali jsme to, oželel jsem naštěstí jen můj batoh, a rádio i s panelem se jim zaplať pánbůh nepodařilo vyndat, od tý doby si beru panel rádia všude s sebou.
Pak jsem si konečně našetřil ňáký ty lóve a pořídil jsem repasovanej alternátor se zárukou z aukra za 1800, vypadal fakt jako novej, soused automechanik mi ho prohodil za ten starej kterej už byl totálně spálenej a konečně jsem mohl jezdit naplno.
Přišla zima, auto dostalo nový přední stěrače, vzduchovej filtr, a ošklivý zrezlý plechový disky se zimákama, po dvou měsících jsem na čerstvě napadlý sněhový nadílce potkal v jedný zatáčce obrubník , jelikož jsem zatočil a auto jelo rovně, pneumatika přežila, plecháč nikoliv, v pneuservisu jsem nechal obout tou gumou rezervu, sehnal jsem novou rezervu a jelikož se mi už delší dobu zahřejval přední levej disk,
dostala levá přední brzda novou hadičku za tu starou spuchřelou a konečně brzdí tak jak má, a hlavně jen když má.
V současný době mám kastly ze spoda pěkně sežranou, v prahu nabobtnala montážní pěna která tam vyplňovala díru už v době zakoupení, a když mi při jedný z oprav předních brzd spadlo auto z heveru, vyskytla se mi u spolujezdce v podlaze díra.
Jelikož nemám garáž, tak čekám na lepší počasí, pak koupim oba nový prahy za 1200,- , a nechám auto vyvařit opět u souseda, kterej mi to snad za dva litry zavaří, pak nechám seřídit geometrii která mě taky trochu zlobí.
Na jaře, když pánbůh finance dá, mám v plánu ty svý alu kola stříknout bílym matem v podání plastidipu, zadní okna v autě zatmavit folii s propustností 20%,
střechu chci kompletně včetně sloupků potáhnout černou fólií s vysokym leskem která vypadá skoro jako sklo, pak bych rád z kapoty odstranil znak, možná i z kufru odstranit znaky včetně nefuknčního zámku na klíč, jemný zatmavení zadních světel aby to ladilo s černou střechou a sloupkama, co se týče interiéru tak tam chci ještě do předku místo těch chrastítek nějaký opravdický repráky, možná i středovej panel z GTčka, a kdyby se jó dařilo tak bych chtěl interiér předělat do světlý, taky kouknu na místní vrakáč kvůli nárazníkům v barvě, ale všechno je zatim jen v mejch představách a jelikož se mi teď v dubnu narodí dítko tak uvidíme jestli zbudou nějaký finance na rozmazlování Punťáka.
FOTO JAK TO VYPADÁ :
FANTASIE JAK BY TO MOHLO VYPADAT :
Váš názor? Tipy? Rady? PŘEDEM DÍKY
Rozhodl jsem se aktualizovat svůj příspěvěk, a celkově ho předělat ... snad se vám bude víc líbit.
PŘÍBĚH MÍHO PUNTA
Při hledání svýho prvního přibližovadla s rozpočtem 20tis, jsem absolvoval zdlouhavou a převážně neuspokojivou tour po bazarech v Severních Čechách na konci léta 2012, když jsem potom v hlavě oddělil zrno od plev, Punto který jsem si prohlížel v autobazaru v Paceřicích byla bezpochyb jasná volba ... potřeboval jsem auto a ideálně hned,
takže jsme se vrátily do Paceřic a plácly jsme si s tamním prodejcem.
Výbava která mě víc než motivovala ... nová STK do 04/2014, EKO zaplaceno, 5ti dvéř, centrál na DO, přední okýnka v elektrice, letní ALU, a zimní plecháče spolu s rádiem na USB a SD karty rozhodli o tom že tohle Punto, i když je malinkatý, bude moje první kára a to za celkem slušnejch 18,000kč!
Hned z Paceřic jsem si dal cestou do Liberce příjemnej test drive, kterýmu k dokonalosti chyběla jen flashka s mojí hudbou, po příjezdu domů jsem doplnil kapaliny, vyřezal plato a osadil tam dva starý 150w pioneery co se válely doma.
Po krátkym machrování po okolí se dostavil nepříjemnej pískot z pravýho zadního kola, což mi otec za asistence spravil hned ten den, byla to nějaká prasklá pružinka, tak jsme jí vyměnily a já pak, jak už to bejvá, strávil zbytek dne s kartáčem a hadicí v ruce.
Tuším že druhej nebo třetí den s autem jsem zjistil proč byla v autě ta krásná nová autobaterie ,
alternátor byl už dávno v křemíkovym nebi, a jelikož na novej altík momentálně nebyly peníze ani výhledově, tak mi nezbylo nic jinýho než vzít doma další dvě autobaterie a 3 měsíce do práce a z práce dojíždět za neustálýho dobíjení a prohazování baterek který mi lítaly v kufru, že je zadní stěrač nefunkční jsem zjistil zhruba ve stejnou dobu, nicméně každej mi řek že je téměř nepotřebnej a že se to asi ani nevyplatí investovat do novýho.
Asi po měsíci co mi přes večer auto stálo na zahradě u baráku mě ráno vzbudila máma s neobvyklou otázkou "Proč máš auto dokořán?",
a ano, skutečně, auto bylo vykradený klasickou tkaničkovou metodou, takže jsem to hned zajel prásknout na místní bengárnu kde jsem byl poprvé dobrovolně, sepsali jsme to, oželel jsem naštěstí jen můj batoh, a rádio i s panelem se jim zaplať pánbůh nepodařilo vyndat, od tý doby si beru panel rádia všude s sebou.
Pak jsem si konečně našetřil ňáký ty lóve a pořídil jsem repasovanej alternátor se zárukou z aukra za 1800, vypadal fakt jako novej, soused automechanik mi ho prohodil za ten starej kterej už byl totálně spálenej a konečně jsem mohl jezdit naplno.
Přišla zima, auto dostalo nový přední stěrače, vzduchovej filtr, a ošklivý zrezlý plechový disky se zimákama, po dvou měsících jsem na čerstvě napadlý sněhový nadílce potkal v jedný zatáčce obrubník , jelikož jsem zatočil a auto jelo rovně, pneumatika přežila, plecháč nikoliv, v pneuservisu jsem nechal obout tou gumou rezervu, sehnal jsem novou rezervu a jelikož se mi už delší dobu zahřejval přední levej disk,
dostala levá přední brzda novou hadičku za tu starou spuchřelou a konečně brzdí tak jak má, a hlavně jen když má.
V současný době mám kastly ze spoda pěkně sežranou, v prahu nabobtnala montážní pěna která tam vyplňovala díru už v době zakoupení, a když mi při jedný z oprav předních brzd spadlo auto z heveru, vyskytla se mi u spolujezdce v podlaze díra.
Jelikož nemám garáž, tak čekám na lepší počasí, pak koupim oba nový prahy za 1200,- , a nechám auto vyvařit opět u souseda, kterej mi to snad za dva litry zavaří, pak nechám seřídit geometrii která mě taky trochu zlobí.
Na jaře, když pánbůh finance dá, mám v plánu ty svý alu kola stříknout bílym matem v podání plastidipu, zadní okna v autě zatmavit folii s propustností 20%,
střechu chci kompletně včetně sloupků potáhnout černou fólií s vysokym leskem která vypadá skoro jako sklo, pak bych rád z kapoty odstranil znak, možná i z kufru odstranit znaky včetně nefuknčního zámku na klíč, jemný zatmavení zadních světel aby to ladilo s černou střechou a sloupkama, co se týče interiéru tak tam chci ještě do předku místo těch chrastítek nějaký opravdický repráky, možná i středovej panel z GTčka, a kdyby se jó dařilo tak bych chtěl interiér předělat do světlý, taky kouknu na místní vrakáč kvůli nárazníkům v barvě, ale všechno je zatim jen v mejch představách a jelikož se mi teď v dubnu narodí dítko tak uvidíme jestli zbudou nějaký finance na rozmazlování Punťáka.
FOTO JAK TO VYPADÁ :
FANTASIE JAK BY TO MOHLO VYPADAT :
Váš názor? Tipy? Rady? PŘEDEM DÍKY