Punto s55 (1.1) - přehřívání motoru
Napsal: 26 srp 2012, 15:28
Čaute bando, jezdím s Puntem s55 (1.1) a před týdnem mi začala svítit červená kontrolka u teploměru (na polubovce) při jízdě nad 5km (případně nějaké prudké kopce). Neměl jsem nic po ruce, tak jsem narychlo koupil destilovanou vodu a dolil ji do chladící nádobky. Na chvíli lepší, ale v pátek a přes víkend zase kontrolka svítila (červeně).
Včera jsem auto odstavil na kraj silnice a začal bádat v čem je problém. První co mě zarazilo je ,že se netočí přední ventilátor. Mrknul jsem tedy znovu na stav kapaliny - OK, otevřel jsem víčko nádobky pro doplnění a trochu vody vychrstlo ven - těžko říct jestli varem nebo tlakem vzduchu. Každopádně voda nebyla zrovna průzračná, spíše to byla taková šedá voda..
Problém je ale ten, že hliníkový chladič je takřka chladný, zkusil jsem tedy vytáhnout "šroub" na hlinikovém chladiči, jestl itam není vzduch - z otvoru šla pára. Při otevřené nádobce pro plnění chl. kapaliny a otevřeném otvoru v hlinikovém chladiči jsem zkusil ústy přes papír fouknout do nádobky pro doplnění chl. kapaliny což jsem vytlačil přiměřený proud vody z otevřeného otvoru v hklinikovém chladiči - voda by v něm tedy být měla...
Nastartoval jsem tedy motor a koukal svítilnou do nádobky kde se plní chl. kapalina - voda v ní vyloženě kolovala, takže čerpadlo by taky mělo nějak jet... Zkusil jsem při nahozeném motoru zapnout topení - fungovalo. Tak jsem zkusil s autem jet - po pár sekundách už šel studený vzduch i při zapnutém topení. Pár sekund na to se opět rozsvítila kontrolka teploty motoru. ZKoušel jsem nějaké psí kusy ještě během jízdy a když jsem s autem začal "manévrovat", jezdit z jedné strany krajnice silnice k druhé, tak topení zase začalo topit a kontorlka teploty zhasla. Když jsme jel déle po rovince, tak se opět začal přehřívat a tak dookola. Tzn. jakoby se při pohybu vozidla i pohnula nějak kapalina a na chvíli začlo chazení fungovat, pak při klidnéí jízdě opět přestalo topení topit a motor se přehříval.
Nějaké nápady kde může být zakopaný pes ? Případně zda to má cenu vůbec servisovat ?
Díky
Včera jsem auto odstavil na kraj silnice a začal bádat v čem je problém. První co mě zarazilo je ,že se netočí přední ventilátor. Mrknul jsem tedy znovu na stav kapaliny - OK, otevřel jsem víčko nádobky pro doplnění a trochu vody vychrstlo ven - těžko říct jestli varem nebo tlakem vzduchu. Každopádně voda nebyla zrovna průzračná, spíše to byla taková šedá voda..
Problém je ale ten, že hliníkový chladič je takřka chladný, zkusil jsem tedy vytáhnout "šroub" na hlinikovém chladiči, jestl itam není vzduch - z otvoru šla pára. Při otevřené nádobce pro plnění chl. kapaliny a otevřeném otvoru v hlinikovém chladiči jsem zkusil ústy přes papír fouknout do nádobky pro doplnění chl. kapaliny což jsem vytlačil přiměřený proud vody z otevřeného otvoru v hklinikovém chladiči - voda by v něm tedy být měla...
Nastartoval jsem tedy motor a koukal svítilnou do nádobky kde se plní chl. kapalina - voda v ní vyloženě kolovala, takže čerpadlo by taky mělo nějak jet... Zkusil jsem při nahozeném motoru zapnout topení - fungovalo. Tak jsem zkusil s autem jet - po pár sekundách už šel studený vzduch i při zapnutém topení. Pár sekund na to se opět rozsvítila kontrolka teploty motoru. ZKoušel jsem nějaké psí kusy ještě během jízdy a když jsem s autem začal "manévrovat", jezdit z jedné strany krajnice silnice k druhé, tak topení zase začalo topit a kontorlka teploty zhasla. Když jsme jel déle po rovince, tak se opět začal přehřívat a tak dookola. Tzn. jakoby se při pohybu vozidla i pohnula nějak kapalina a na chvíli začlo chazení fungovat, pak při klidnéí jízdě opět přestalo topení topit a motor se přehříval.
Nějaké nápady kde může být zakopaný pes ? Případně zda to má cenu vůbec servisovat ?
Díky