Stránka 1 z 1

Punto 1.2 8V (188) - porucha motoru?

Napsal: 09 črc 2012, 13:11
od Potvor
Dobrý den všem,

rád bych se zeptal na radu, týkající se poruchy na motoru u našeho Punti... Co vím... S autem jel švagr, teplota motoru stoupla, ale nebyla ještě v červeném poli - sahara nefunguje. Motor začal škubat a následně se z něj začalo dost kouřit (nebyla to údajně voda z chladiče, ale kouř, který šel jako by ze vzduchového filtru). Švagr vypnul motor a čekal. Když jsem pro něj přijel, zkontroloval jsem chladící kapalinu - byla na min, ale byla tam - dolil jsem. Zkontroloval jsem olej - suchá měrka, švagr přiznal, že občas blikla kontrolka mazání na palubce. Dolil jsem olej. Zkusil jsem nastartovat. Motor chytl, ale strašně škubal, měl takový chatrný nepravidelný chod + začal se ihned linout kouř opět jakoby od vzduchového filtru. vypl jsem motor a odtáhl. Víc nic... Nevíte, co je v nepořádku, abych netápal "naslepo"?

Předem moc díky za rady!

P.

Re: Punto 1.2 8V (188) - porucha motoru?

Napsal: 09 črc 2012, 13:41
od cinzano
Jestli jste to zadřeli, můžeš rovnou začít shánět jiný motor z vrakoviště, protože bude levnější než oprava stávajícího. Ach jo, pročpak má asi kontrolka mazání červenou barvu :roll:

Re: Punto 1.2 8V (188) - porucha motoru?

Napsal: 09 črc 2012, 13:47
od Potvor
cinzano píše:Jestli jste to zadřeli, můžeš rovnou začít shánět jiný motor z vrakoviště, protože bude levnější než oprava stávajícího. Ach jo, pročpak má asi kontrolka mazání červenou barvu :roll:
... jak poznám, že je to zadřený?

Díky!

Re: Punto 1.2 8V (188) - porucha motoru?

Napsal: 10 črc 2012, 10:11
od Karol
Tipoval by som to na prasknuty blok alebo hlavu, pripadne tesnenie pod hlavou. Nieje speneny olej, resp. nevali sa biely pripadne modry dym z vyfuku ? Neprehrial sa niekedy poriadne ten motor ?

Re: Punto 1.2 8V (188) - porucha motoru?

Napsal: 10 črc 2012, 10:19
od Potvor
Karol píše:Tipoval by som to na prasknuty blok alebo hlavu, pripadne tesnenie pod hlavou. Nieje speneny olej, resp. nevali sa biely pripadne modry dym z vyfuku ? Neprehrial sa niekedy poriadne ten motor ?
... něco v nepořádku muselo být již déle, auto strašně žralo olej, ale zpěněný nevypadal... Kouř netuším, nejezdil jsem v tom já, ale nikdo mi nic nehlásil... Toto jaro / léto to zavařené určitě bylo počítám tak 5x :cry: Kdyby byl v čudu ten blok, musel by se vyměnit také celý motor jako kdyby to bylo zadřené? Jak poznám, jestli to není zadřené, jak psal kolega výše?

Díky!

Re: Punto 1.2 8V (188) - porucha motoru?

Napsal: 10 črc 2012, 10:30
od Otomar
Je potřeba rozebrat horní část motoru a podívat se do válců. Doporučuju servis...

Re: Punto 1.2 8V (188) - porucha motoru?

Napsal: 11 črc 2012, 19:38
od paaulooss
Olej ve vode neni ?? Jak tam nebyl olej ani voda tak se ti palil uvnitr. Zkus sundat hlavu a vymenit tesneni pod hlavou nalit olej a vodu a modli se aby nebyl total. Mel jsem kdysi stejnej problem na starym puntu.. bohuzel byl total a musel jot pryc. Jde o to jak dlouho se jelo bez oleje. Motor bez oleje znamena ende.

Re: Punto 1.2 8V (188) - porucha motoru?

Napsal: 12 črc 2012, 21:19
od racer
tak tady si myslim že můžeš rovnou uvažovat o novym motoru. do tohodle budeš zbytečně vrážet prachy=určitě těsnění, minimálně zkroucená hlava, nejspíš i prasklá, připečený kroužky, návary ve válcích. k novýmu motoru si pořid i nový sací potrubí (plast=na 100% bude mít připečený dosedací plochy=netěsný sání) a hlavně si vyřeš saharu.

Re: Punto 1.2 8V (188) - porucha motoru?

Napsal: 13 črc 2012, 11:17
od Karol
Ak sa to 5x prehrialo, nefungovalo poriadne chladenie, jazdilo to takmer bez oleja, tak ten motor bude asi v háji. Prehriatie motora dokáže motor dosť poškodiť. Ak bola voda na minime, nevadí to, ak nespína sahara a auto jazdí na diaľnici a mimo mesta, nevadí to, no ak jazdí v meste a v zápche, prehreje sa. Ktovie, či fungoval vôbec termostat. Ten by dokázal tiež pomôcť k prehriatiu.

Rovnaký motor v lepšom stave sa dá získať za pár korún. Doporučujem výmenu motoru a tento rozobrať na náhradné diely. Predsalen aj tak z neho bude veľa vecí použiteľných, čidlá, vstrekovanie...

Re: Punto 1.2 8V (188) - porucha motoru?

Napsal: 13 črc 2012, 17:28
od Jezdec
Přesně tak, motor z vrakáče. Jakmile začne kontrolka svítit špatně!!! A kor navíc nejde sahara jak píšeš. Přitom motorek seženeš za pár kaček. Aspoň se švára poučí a bude kontrolovat. Nevím jak jsou choulostivé fiátky ale říkaly mi u sonátky jakmile začne svítit olej tak problém. Motor v pr...... a oprava se neoplatí.

Re: Punto 1.2 8V (188) - porucha motoru?

Napsal: 11 zář 2012, 15:27
od Potvor
Zdravím ještě jednou - hodlám tedy koupit motor, ale bylo mi řečeno, že tento typ je ve dvou provedeních - s nějakým čidlem a bez čidla - mělo by se nacházet / nenacházet někde u olejového víčka - nějaký nálitek a v něm to čidlo - a směřovat nejspíš do motoru... Nevíte prosím, oč jde a zda je tedy možnost záměny?

Ještě jednou díky!

Re: Punto 1.2 8V (188) - porucha motoru?

Napsal: 11 zář 2012, 17:27
od racer
vim to naprosto přesně, páč jsem to řešil. mrkni na ventilový víko a mezi krytem rozvodu a víčkem pro nalití oleje je buď čidlo polohy vačkového hřídele (novější verze;vede k tomu kabel), a nebo nic. lámalo se to někdy v roce 2000. kdybys náhodou koupil jinou verzi, tak bys musel prohodit víko ventilů, olejový čerpadlo, kolo vačky, řemenici. takže to jde ale zbytečná práce navíc.

Re: Punto 1.2 8V (188) - porucha motoru?

Napsal: 18 říj 2012, 21:26
od Vlak
Ahoj,

vidím, že tady řešíte cenu motoru za pár kaček. můžu se baj oko zeptat? já jsem vygooglil za cca 10000. Je to moc málo akorát?

Díky

Re: Punto 1.2 8V (188) - porucha motoru?

Napsal: 19 říj 2012, 00:50
od Karol
Nieje motor ako motor - zalezi v akom je stave. Nezalezi na pocte najazdenych km ci uz stocenych alebo realnych, nezalezi na motohodinach. Zalezi na tom co ma ten motor za sebou. A to vie len ten co ho jazdil. Kriticka byva napr. hlava valcov a vackove loziska. To je otazka v akom su stave. Ovplyvnuje to pocet studenych startov a kvalita oleja. Takto mozno pokracovat dalej. Ak je to motor v OK stave, napriklad po dobre spravenej GO a hned po nehode, myslim ze je to fajn cena, az prilis lacna. Naopak ak je to zniceny opotrebovany unaveny motor co zazil kopec studenych startov a jazdy na kratke trati s nekvalitnym zriedka kedy menenym olejom tak je to vela za taky motor.

Re: Punto 1.2 8V (188) - porucha motoru?

Napsal: 19 říj 2012, 11:21
od racer
2 roky zpátky jsem kupoval za 7 na vrakáči. za 10 bych chtěl aspon něco s ověřenou historii.