Stránka 1 z 1

náradie k výmene oleja

Napsal: 02 črc 2012, 09:13
od rogi
Ahoj, všetko som si nechal na poslednú chvíľu :oops: chcem sa Vás opýtať aký kľúč na povolenie olejoveho filtra ste použili, keď som tak na to z vrchu pozeral, reťazový tam nedostanem, a páskový asi tiež nie :( a ešte by ma zaujímalo aký kľúč je na výpustnej skrutke oleja na vane, lebo sa tam neviem dostať čo je tak nízko podvozok, inak olej budem meniť nad montážnou jamou u priateľky, a to by už bolo neskoro zistovať hlavne ak bude víkend.

Re: náradie k výmene oleja

Napsal: 08 črc 2012, 08:06
od bajo777
Zospodu tam dostanes v pohode paskovy kluc. Vypustak je tusim 17 tka normal 6 hran z gola sady :). Pokial mas jamu, je to relativne v pohode robota, akurat ja som vzdy cely zadrbany neviem preco :oops: .

Re: náradie k výmene oleja

Napsal: 10 črc 2012, 15:59
od rogi
OK dakujem, objednal som si aj páskový kľúč, tak snad nezaolejujem celú montažnu jamu :mrgreen:

Re: náradie k výmene oleja

Napsal: 11 črc 2012, 10:47
od bajo777
1. podla mna zaolejujes...filter to isti, vzdy odtial nieco vytecie, alebo z priruby na bloku

2. fantasticky vypustak zo zadnej strany vane !!!

jak to vytocis, olej tecie pod tlakom dozadu, tlak klesa zacne to tiect po vani kade tade, najlepsie je tam dat nejaky velky pekac pozdlzneho tvaru, do nicoho ineho olej nevypustis bez velkeho zasierania okolia

by ma zaujimalo aku vyhodu ma toto umiestnenie vypustaku ? volakedy som mal na fiatoch imbusove zatky s kuzelom a na spodu vane, olej tiekol definovanym smerom cely cas a jeho poskodenie nehrozilo tak isto pani konstrukteri !

darmo pokrok nezastavis :roll: ...

este pre uplnost, tym klucom samozrejme iba demontujem !!!
dotahujem vyhradne rukou a olejom namazane tesnenie !!!
predpokladam ze to tu vsetci vedia :twisted:,

inak automechanici povoluju filtre srobovakom...filter proste priecne prepichnu... keby som nemal ten paskovy kluc a nevadil by mi olej kadetade tak to robim tiez

Re: náradie k výmene oleja

Napsal: 11 črc 2012, 20:43
od rogi
to zvládnem vymeniť :mrgreen: Š 130 čo mám, má tiež z boku vypúšťacu skrutku, podkladám "plech" podobný na pečenie a dalšiu plechovú nádobu o obsahu 4 litre, tiež to tečie ako to opisuješ,

Re: náradie k výmene oleja

Napsal: 28 črc 2012, 17:57
od rogi
tak dnes som vymenil olej na svojej plechovici, ak nerátam cenu práce, ušetril som na filtri a oleji 31€, a to som použil olej Selenia K.P. 5W-40 aký tam doporučuje výrobca, niekto tu spominal že otečie celá vana motora :lol: tak to ste pekne kajlavý, nič take sa nedeje, pekne to tečie jedním smerom :wink:

Re: náradie k výmene oleja

Napsal: 28 črc 2012, 18:05
od rogi
ešte jedno foto ako nalievam olej, žiadeň "trachtár" lievik ale orezaná fľaša :D pridal by som aj viac foto ale su moc nekvalitne, sílne protisvetlo, alebo šum zmala svetla, škoda že vypúštacia skrutka nemá vsebe magnet, asi tam na budúce vrazím neodím snad mu nebude vadiť 90stupnová teplota, nech zbiera kovove pilini :mrgreen:

Re: náradie k výmene oleja

Napsal: 30 črc 2012, 23:06
od bajo777
pekne si to nafotil :), mne to tieklo po vani, ale sak aj ty ju mas otecenu, lepsie mas vyrieseny ten pekac a nadobu blizko pod motor, ja som to musel polozit az na zem cca 1.5 m nizsie pod auto + menil som to vonku, takze mierny poryv vetra, tenky pasik oleja a bolo to kade tade po zemi, podla mna tak 0.5-1 liter som postracal pri vymene, stale si myslim ze vypustak zvislo dole by riesil dost lepsie vsetko

hmm, neviem s tym magnetom, co by si tam chcel chytat ? salky na kluke su co, bronz ? kruzky, liatina, piest hlinik, to neni sama ocel ako prevodovka...

Re: náradie k výmene oleja

Napsal: 31 črc 2012, 17:52
od rogi
olej som vymienal na zemi poležiačky :mrgreen: bol som prekvapení aký "asfalt" vytiekol, aspoň je motor čistí, a neusádza sa tam carbon (zatial) pochybujem že by ten olej vydržal 30tisic km

Re: náradie k výmene oleja

Napsal: 31 črc 2012, 23:16
od bajo777
Pozor v navode je carovna formulka, olej sa meni 1x rocne pokial je "narocna" prevadzka, tzn. kratke jazdy, najazd pod 10000km/rok, mestska prevadzka...Takze fiat vie, ze 30000km neni to prave orechove, aj preto sa takto kryje, bohuzial naskocil na rozbehnuty vlak eu automobiliek s natahovanim intervalov do nekonecna...

Jednoznacne suhlasim, je to zhovadilost za kazdych okolnosti nechavat 30t olej v motore, to ani nejdem rozpisovat o ACEA C3 LOWSAPS olejoch co je dalsi ekoteroristicky blud vyziadany DPF fitrami. Urcite lepsi by bol cisty olej ACEA A3 bez C3. Ten ma lepsiu stabilitu, neskor degraduje a pod. Vie niekto o oleji co splna fiat normu S2 a je cisto ACEA A3 ?? Sem s nim !

Co mozme teda v dnesnej dobe jedine rozumne spravit pre nase auto, ochranu nasho majetku ? Jednoznacne skratit vymenny interval ! Optimum samozrejme menit pred zimou ! V mrazoch sa vam stojovna za novu napln iba podakuje !

Moje vymeny vychadzaju na 7000km, 19000km a teraz cosi cez 31000km a idem nato. Zatial cisto Selenia K P.E., ziadne experimenty. Inak ten olej co som vypustal ja, bol iba o nieco tmavsi ako novy ;), rozhodne nie asfalt, este taka vec, mozno nie kazdy vie co s pouzitym olejom, handrami, filtrom, starym aku...vsetko zoberu bezplatne v zbernom dvore v mieste bydliska, mam to opakovane vyskusane, max si vypytaju obciansky