Stránka 1 z 1

Punto II HGT Nepravidelný voľnobeh,vyššia spotreba-riešenie

Napsal: 29 čer 2012, 15:53
od novda
Zdravím všetkých puntičkárov,
pol roka som riešil problém s nepravideľným voľnobehom(miestami až skákaním motora), hlučnosťou a vyššou spotrebou...
Za ten čas som vyskúšal všeličo:
1.nové sviečky...nepomohlo
2.oleje motor + prevodovka...samozrejme nepomohlo
3.filtre
4.čistenie sania atď.
5.samozrejme rad diagnostických nástrojov,ktoré hlásili chyby všetkého možného...

Pomohol až originál FIAT servis EUROTIP, Trenčín. kde mi na diagnostike vyšla chyba čidlo otáčok kľuky. Dnes po výmene, sa zatiaľ všetko javí ok, motor si len tak tichúčko pradie, spotreba z 10litrov/100km išla na neuveriteľných 6,2l/100km (dlhšia cesta), v meste 7,2l/100km.
Naozaj maximálna spokojnosť.

Diagnostika ma stála 16€, čidlo 48€, vymena 16€.

Odporúčam, ak máte problém s fiatom, obrátte sa na originál servis.
Neoriginálne diagnostiky, mi ukazovali chyby od čidla klepania, cez váhu vzduchu a krokového motorčeka,...až neviem k čomu...a samozrejme chyby boli vždy iné a pri jednom naštartovaní jedna , za desať minút iná.
Alebo motor skákal ako koza a diagnostika nehlásila žiadnu poruchu.

Inak o tom čidle som ani netušil, pokiaľ som nenašiel káblik a skúmal som kam ide. Je to čidlo pod štartérom na jednej skrutke a ide do neho dvojkáblikový konektor.

Idem sa voziť, konečne bez klepania a hroznej spotreby. Hawgh! :D

Re: Punto II HGT Nepravidelný voľnobeh,vyššia spotreba-rieše

Napsal: 29 čer 2012, 18:01
od oldoss
Ono môže byť aj neznačkový servis ale pokial je dobrá diagnostika a človek za tým, nie len čo vie chyby mazať ale rozumie tým výstupom čo mu to PC ukazuje tak si myslím, že problém vyrieši raz, dva...

Re: Punto II HGT Nepravidelný voľnobeh,vyššia spotreba-rieše

Napsal: 29 čer 2012, 19:06
od hanzs
Jo záleží jestli je u diagnostiky člověk, který tomu rozumí. A často tomu nerozumí i ve značkových servisech... Jinak chyba čidla otáček je poměrně blbá na diagnostiku, takže v Trenčíně byli dobří!

Re: Punto II HGT Nepravidelný voľnobeh,vyššia spotreba-rieše

Napsal: 20 črc 2012, 12:28
od stonepet
Mám v poslední době problém po nastartování studeného motoru, motor nastartuje bez problému, ale pak chvíli běží divně, jako by chtěl chcípnout (klesají otáčky), začne se třást cca 15s a pak se zvýší otáčky a vše je již v pořádku. Při zahřátém motoru start je v pohodě, žádné poklesy otáček. Co by to mohlo být, svíčky jsou staré cca 9 měsíců.

Re: Punto II HGT Nepravidelný voľnobeh,vyššia spotreba-rieše

Napsal: 23 črc 2012, 10:00
od novda
tiež sa mi niečo podobné objavuje, a podľa mňa je to zlým tlakom paliva. Napr som mal zapnuté klímu,svetlá, radio, nabíjačku na telefon-auto naštartovalo ale zachvíľu chcíplo. Musel som nechať viac krát natlačiť palivo do systému a potom to šlo. takže skontrolovať tlak paliva po prvom zopnutí palivového čerpadla, skontrolovať kontakty, prípadne potrubia, filtre na čerpadle. Mám pocit že je to dosť citlivé na kvalitu paliva a tesnenia ktore tam su potrebuju byt stále v ponorene v benzine,inak stvrdnu a prestanu tesniť.
Moje postrehy zatiaľ ukazujú na netesnosť uchytenia čerpadla v nádrži, ked som otvoril, ten vrchný kryt pod sedačkou zacítil som smrad benzínu,ale všetko bolo suché. Takže asi nejaký únik pár, tým pádom zavzdušnenie celého systému. Budem na tom pracovať, dám potom vedieť.
Dokonca sa mi stalo ze sa mi vobec cerpadlo nespustilo, tak neviem či moze byt pripchate alebo uz dosluhuje. Neviem aku to ma zivotnosť, na aute je cca 195tkm.

Re: Punto II HGT Nepravidelný voľnobeh,vyššia spotreba-rieše

Napsal: 23 črc 2012, 11:53
od hasky28
Mne odislo cerpadlo po 35000km...netreba asi vobec jazdit na rezervu...mne odislo cerpadlo po tom, co som 2x prisiel na dotankovanie v poslednej chvili...

Re: Punto II HGT Nepravidelný voľnobeh,vyššia spotreba-rieše

Napsal: 23 črc 2012, 14:28
od oldoss
stonepet píše:Mám v poslední době problém po nastartování studeného motoru, motor nastartuje bez problému, ale pak chvíli běží divně, jako by chtěl chcípnout (klesají otáčky), začne se třást cca 15s a pak se zvýší otáčky a vše je již v pořádku. Při zahřátém motoru start je v pohodě, žádné poklesy otáček. Co by to mohlo být, svíčky jsou staré cca 9 měsíců.
Presne takto sa prejavuje ked je zasrata skrtiaca klapka. Odmontuj hu, poriadne vycisti v tech. benzine alebo podobnou srandou, zaloz naspat, odpoj baterku na cca hodku, startni a veselo si frc dalej...
Je tu o tom cisteni aj samostatna tema, skus pohladat...