Punto II HGT Nepravidelný voľnobeh,vyššia spotreba-riešenie
Napsal: 29 čer 2012, 15:53
Zdravím všetkých puntičkárov,
pol roka som riešil problém s nepravideľným voľnobehom(miestami až skákaním motora), hlučnosťou a vyššou spotrebou...
Za ten čas som vyskúšal všeličo:
1.nové sviečky...nepomohlo
2.oleje motor + prevodovka...samozrejme nepomohlo
3.filtre
4.čistenie sania atď.
5.samozrejme rad diagnostických nástrojov,ktoré hlásili chyby všetkého možného...
Pomohol až originál FIAT servis EUROTIP, Trenčín. kde mi na diagnostike vyšla chyba čidlo otáčok kľuky. Dnes po výmene, sa zatiaľ všetko javí ok, motor si len tak tichúčko pradie, spotreba z 10litrov/100km išla na neuveriteľných 6,2l/100km (dlhšia cesta), v meste 7,2l/100km.
Naozaj maximálna spokojnosť.
Diagnostika ma stála 16€, čidlo 48€, vymena 16€.
Odporúčam, ak máte problém s fiatom, obrátte sa na originál servis.
Neoriginálne diagnostiky, mi ukazovali chyby od čidla klepania, cez váhu vzduchu a krokového motorčeka,...až neviem k čomu...a samozrejme chyby boli vždy iné a pri jednom naštartovaní jedna , za desať minút iná.
Alebo motor skákal ako koza a diagnostika nehlásila žiadnu poruchu.
Inak o tom čidle som ani netušil, pokiaľ som nenašiel káblik a skúmal som kam ide. Je to čidlo pod štartérom na jednej skrutke a ide do neho dvojkáblikový konektor.
Idem sa voziť, konečne bez klepania a hroznej spotreby. Hawgh!
pol roka som riešil problém s nepravideľným voľnobehom(miestami až skákaním motora), hlučnosťou a vyššou spotrebou...
Za ten čas som vyskúšal všeličo:
1.nové sviečky...nepomohlo
2.oleje motor + prevodovka...samozrejme nepomohlo
3.filtre
4.čistenie sania atď.
5.samozrejme rad diagnostických nástrojov,ktoré hlásili chyby všetkého možného...
Pomohol až originál FIAT servis EUROTIP, Trenčín. kde mi na diagnostike vyšla chyba čidlo otáčok kľuky. Dnes po výmene, sa zatiaľ všetko javí ok, motor si len tak tichúčko pradie, spotreba z 10litrov/100km išla na neuveriteľných 6,2l/100km (dlhšia cesta), v meste 7,2l/100km.
Naozaj maximálna spokojnosť.
Diagnostika ma stála 16€, čidlo 48€, vymena 16€.
Odporúčam, ak máte problém s fiatom, obrátte sa na originál servis.
Neoriginálne diagnostiky, mi ukazovali chyby od čidla klepania, cez váhu vzduchu a krokového motorčeka,...až neviem k čomu...a samozrejme chyby boli vždy iné a pri jednom naštartovaní jedna , za desať minút iná.
Alebo motor skákal ako koza a diagnostika nehlásila žiadnu poruchu.
Inak o tom čidle som ani netušil, pokiaľ som nenašiel káblik a skúmal som kam ide. Je to čidlo pod štartérom na jednej skrutke a ide do neho dvojkáblikový konektor.
Idem sa voziť, konečne bez klepania a hroznej spotreby. Hawgh!