Punťo, Goodbye...
Napsal: 16 dub 2012, 18:55
Tak jsem Punťu JTD prodal.
Měl jsem ho přes pět let a najezdil jsem s ním 100 tis.km a prodal ho na 210 tis.Nejdále jsme byly v Bulharsku ve Svjatem Vlasu (Nesebar).
Celou dobu mě stačila jedna sada letních a jedna sada zimních!!! Letní mají nájezd asi 60-65 tis Dunlop sport SP1 195/50/15 a ještě mají 2,6 mm a kamarád, kterému jsem prodal je tam ještě na letošek dal. Zimní protektory od firmy "Vraník" ze Zlína ještě možná pojedou na zadku.
Punťu jsem měl od začátku čipnutýho na 75kW, zasepený EGR, vymontovaný katalyzátor, sportovní filtr a spokojenost. Když na to přišlo, jel lehce přes 200 tachometrově. Spotřeba do 4,5 litrů. Dával jsem do něj tu nejlevnější plnou syntetiku co jsem sehnal na netu, 5W40 litr asi za 120 kč.
Dvakrát jsem si čistil vstřiky v ultrazvuku. Do auta jsem kromě věcí spotřebního charakteru a nějakých "blbinek" nedal ani korunu. Měl jsem od začátku xenony, naprosto bezproblémů, žádné výměny předních žárovek. Jednou jsem měnil žárovku v brzdovém a jednou v osvětlení značky. Dvakrát jsem kupoval baterku, jednou přední desky, kotouče ne, jednou zadní brzdy, bubny se stočily, dvakrát se měnil řemen altíku a jednou napínací kladka. Jednou jsem doplňoval klimu, ale dělám v oboru, takže žádný problém. Na 135 tis. se dělaly rozvody ve Fatu. Jinak ložiska, klouby, vše původní!Pamatuji snad jedinou závadu, prasklej řemen altíku a klimy, ale vždy jsem dojel po ose. Na 200 tis. jsem mu koupil tlumiče, od nového majitele dostal nové pružiny, a čepy řízení.
No, pomalu mu odchází spojka na pětku už se občas smekne. Jinak je v cajku. Bylo to moje čtvrté auto a budu na něj vzpomínat fakt v dobrém.
V téhle motorizaci, s čipem a nízkou váhou, to byla docela raketa, ale při jízdě kolem 80km/h šla spotřeba i pod 4L. U Italů jsem zůstal a koupil starší, ale málo jeté Stilo 5D. Jak jinak, zase s vynikajícím motorem 1,9JTD. Provedl jsem na něm všechny úpravy jako na Puntu a doufám, že bude sloužit bez problémů.
Tak Punťo, Goodbye!
Měl jsem ho přes pět let a najezdil jsem s ním 100 tis.km a prodal ho na 210 tis.Nejdále jsme byly v Bulharsku ve Svjatem Vlasu (Nesebar).
Celou dobu mě stačila jedna sada letních a jedna sada zimních!!! Letní mají nájezd asi 60-65 tis Dunlop sport SP1 195/50/15 a ještě mají 2,6 mm a kamarád, kterému jsem prodal je tam ještě na letošek dal. Zimní protektory od firmy "Vraník" ze Zlína ještě možná pojedou na zadku.
Punťu jsem měl od začátku čipnutýho na 75kW, zasepený EGR, vymontovaný katalyzátor, sportovní filtr a spokojenost. Když na to přišlo, jel lehce přes 200 tachometrově. Spotřeba do 4,5 litrů. Dával jsem do něj tu nejlevnější plnou syntetiku co jsem sehnal na netu, 5W40 litr asi za 120 kč.
Dvakrát jsem si čistil vstřiky v ultrazvuku. Do auta jsem kromě věcí spotřebního charakteru a nějakých "blbinek" nedal ani korunu. Měl jsem od začátku xenony, naprosto bezproblémů, žádné výměny předních žárovek. Jednou jsem měnil žárovku v brzdovém a jednou v osvětlení značky. Dvakrát jsem kupoval baterku, jednou přední desky, kotouče ne, jednou zadní brzdy, bubny se stočily, dvakrát se měnil řemen altíku a jednou napínací kladka. Jednou jsem doplňoval klimu, ale dělám v oboru, takže žádný problém. Na 135 tis. se dělaly rozvody ve Fatu. Jinak ložiska, klouby, vše původní!Pamatuji snad jedinou závadu, prasklej řemen altíku a klimy, ale vždy jsem dojel po ose. Na 200 tis. jsem mu koupil tlumiče, od nového majitele dostal nové pružiny, a čepy řízení.
No, pomalu mu odchází spojka na pětku už se občas smekne. Jinak je v cajku. Bylo to moje čtvrté auto a budu na něj vzpomínat fakt v dobrém.
V téhle motorizaci, s čipem a nízkou váhou, to byla docela raketa, ale při jízdě kolem 80km/h šla spotřeba i pod 4L. U Italů jsem zůstal a koupil starší, ale málo jeté Stilo 5D. Jak jinak, zase s vynikajícím motorem 1,9JTD. Provedl jsem na něm všechny úpravy jako na Puntu a doufám, že bude sloužit bez problémů.
Tak Punťo, Goodbye!