Stránka 1 z 1
Výměna alternátoru - 1.1 MPI
Napsal: 07 dub 2012, 18:29
od Karel12345
Zdravím.
Potřebuji vyměnit alternátoru, protože nedobíjí. Přesněji chci ho nechat zrepasovat. Je to složité na sundání? Díval jsem se a pokud jsem to dobře pochopil alternátoru drží na třech šroubech...ty povolím, vytáhnu a alternátor by mělo jít sundat. Nebo je tam ještě nějaký další zádrhel?
Re: Výměna alternátoru - 1.1 MPI
Napsal: 07 dub 2012, 20:34
od jiřík
3 upevňovací šrouby, 2 ze strany od kola a třetí ze strany startéru, pak odpojit elektriku (2kabely klíč 10 a 13) a pak jde krásně ven
před sundáváním odpoj mínus. pól baterie
Jo a nejlépe se ti to bude děla když sundáš kolo a podběh
Re: Výměna alternátoru - 1.1 MPI
Napsal: 10 dub 2012, 21:35
od Karel12345
Děkuji za informaci a dneska jsem se do toho pustil a skončil jsem na tom, že nemám plochou šestnácku na povolení posledního šroubu...jinak přišel jsem, že je hodně dobré vyndat baterku a posunout si nádobku s chladící kapalinou. Takže zítra směr železářství
Re: Výměna alternátoru - 1.1 MPI
Napsal: 11 dub 2012, 12:16
od jiřík
Karel12345 píše:Děkuji za informaci a dneska jsem se do toho pustil a skončil jsem na tom, že nemám plochou šestnácku na povolení posledního šroubu...jinak přišel jsem, že je hodně dobré vyndat baterku a posunout si nádobku s chladící kapalinou. Takže zítra směr železářství
Plochou 16ku bych tedy nechtěl....
Spíš než v železářství ale seženeš na prvním ročníku Zdravotnické školy
Re: Výměna alternátoru - 1.1 MPI
Napsal: 12 dub 2012, 19:43
od Karel12345
Haha
Takže jsem si ten klíč včera koupil a paní v obchodu Bohu dík pochopila co po ní chci. Jen jsem zjistil, že na povolení potřebuji ohnutou 24ku což je další problém. Mám jen 22:(. Takže musím zpět do garáže a pomocí svěráku nějak povolit řemenici.
A povedlo se mi, nebo se to nějak při provozu stalo, že mi chybí jedno číslo (myslím že 3tí od konce) kodu alternátoru. Tím pádem mi nebyli v obchodě schopní říci, které tam patří, protože prý jsou dva druhy. Normální a speciál, které je o desetinu či dvě menší a prý to člověk nepozná, ale dělá to paseku. Jinak uhlíky jsou v pohodě. Tak doufám, že ložiška půjdou taky v pohodě vyměnit. Teoreticky by snad mělo stačit povolit řemenici, sundat kryt a vytáhnout rotor i se zadním ložiskem, a poté ho opatrně stáhnout dolů že?
Omlouvám se za hloupé dotazy, sice teď budu maturovat jako autotronik, ale o altíku vím jen teoreticky (nevím kde nastala chyba)
Re: Výměna alternátoru - 1.1 MPI
Napsal: 12 dub 2012, 20:07
od liborko
V E-PERu bys měl podle VINu zjistit jaký altík patří přímo do tvého auta. Chci se zeptat,pač budu muset v nejbližší době altík taky vytáhnout,vytáhnul si jej spodem nebo vrchem,a jak to šlo? Když to vidím jak málo je tam místa tak se chytám za hlavu jestli vůbec jde vytáhnout aniž bych musel vybočit motor na silenbloku
Re: Výměna alternátoru - 1.1 MPI
Napsal: 12 dub 2012, 20:36
od Karel12345
E-per neznám, ale koukám a vypadá to zajímavě.
Bylo to "jednoduché".
Zvednout auto, shodit kolo a podběh.
Pro lepší manipulaci jsem si vyndal baterku a nádobku s kapalinou jsem vymntoval a posunul do předu a přivázal k otevírání kapoty ať mi nezavazí. Sundat snímač otáček klikové hřídele.
Potom povolil spodní šroub račnou zespodu (pohoda) a vrchní šroub s matkou ten se musí z jedné strany chytnout (za motorem) a z druhé strany povolovat, to byla sranda. Já jsem to udělal tak, že jsem si za motor na ten šroub nasadil ořech s krátkým nadstavcem jako páku a druhou rukou jsem povoloval. Možná jsem levý, ale trošku jsem tam ty ruce měl problém uskládat, ale nic co by se nedalo zvládnout. A potom tam zůstal už jen vlastně jeden, který jsem zmiňoval tu 16tku...k ní se nejde dostat jinak než tím klíčem. Záleží jak je ta matka natočená. Pokud máš 16tku oko tak to je v pohodě a povolíš to z vrchu. Pokud máš otevřený tak musíš ze spodu ho nasadit jako by za řemenem a trošku zabrat. Ale ještě než ho úplně sundáš tak jsem si vlezl pod auto a povolil v zadu kabeláž. Protože altík je docela těžkej a blbě by se ta kabeláž povolovala (pochybuju, že by dosáhla až na třebas poloosu, kde bych si ji položil.) Po povolení kablů (10tka a 13tka, vyndáš šroub a v pohodě, opatrně vytáhneš okolo kola spodem.
Ale jak zmiňuješ silentbloky tak jsou docela hnusné. Díky nim jsem vlastně nepovolil jeden šroub, ale nemusí se s nima nic dělat a ten šroub povolit tou 16tkou klíčem
Práce na hodinku.
Zítra jsem zvědav na tu repasi altíku
abych nakonec neudělal více škody, než užitku
Re: Výměna alternátoru - 1.1 MPI
Napsal: 12 dub 2012, 20:48
od liborko
Takže spodem,dík myslel jsem si to.Budu ho muset rozebrat,prosvěcuje mi za jízdy kontrolka dobíjení,už mi to dělalo v zimě,ale nechtělo se mi s tím dělat v tom mraze
Vrchem to jde krásně na puntu,tam je mnohem více místa.
Re: Výměna alternátoru - 1.1 MPI
Napsal: 12 dub 2012, 21:05
od Karel12345
Vrchem by to možná šlo taky, ale zbytečně se nahýbat a tahat to tam....zkus, uvidíš.
Re: Výměna alternátoru - 1.1 MPI
Napsal: 18 dub 2012, 18:09
od Karel12345
Tak mi kamarád ty ložiska vyměnil a byla v háji....
Příčina? Tekoucí olej pod těsněním víka ventilů.
Ale po výměně, když mi to vrátil tak začal pískat, ale jen v jednom směru otáčení. Prý to dělá sběrný kroužek a uhlíky...myslíte že to moc vadí? Říkal, že kroužky a ani uhlíky se nemusí měnit, že jsou ještě dobré. Nerad bych to zase rozebíral za půl roku...Když ten kroužek obetřu benzínem a odmastím mělo by to pravděpodobně přestat ne?
Re: Výměna alternátoru - 1.1 MPI
Napsal: 20 dub 2012, 09:24
od radek.s
Ahoj, to mě docela zajímá, protože mě taky prolíná olej pod víkem. Ten motorový olej zničil ložiska v alternátoru? Kolik má najeto tvoje Seicento? To pískání, si myslím, možná zmizí samo, až si to "trochu sedne".
Re: Výměna alternátoru - 1.1 MPI
Napsal: 21 dub 2012, 10:55
od Karel12345
No má najeto sice jen 128tisíc, ale asi před půl rokem jsem čistil celé sání a sundával jsem i víko ventilů...a říkal si, že to vydrží ještě to těsnění, že to neteče...no a pak se mi začal špinit motor a já tomu nevěnoval pozornost (aspoň to bylo zakonzervované
). A ten altík právě, že blbnul asi už tak 3měsíce a vevnitř byl fakt dost mastný. Jinak do sběrného kroužku stačilo fouknout a pískání přestalo