Stránka 1 z 2
Palivové čerpadlo
Napsal: 28 bře 2012, 15:07
od kanix
Zdravim, nejspise mi odeslo palivove cerpadlo, ale nez koupim nove, chtel bych se ujistit. Nevite jak ho otestovat? Napr pripojit na trafo(12V) ?? Diky
Re: Palivové čerpadlo
Napsal: 28 bře 2012, 18:42
od cinzano
Třeba, případně na baterku. Čerpadlo se může zadřít, pokud někdo jezdí s prázdnou nádrží.
Re: Palivové čerpadlo
Napsal: 28 bře 2012, 19:48
od turbom
Ahoj,
Shodou okolnosti resim to same. Vlivem zatim nezjistenych pricin(bordel v nadrzi, voda apod) mi odeslo uz druhe palivove cerpadlo. To stare mi mechanik nyni zprovoznil odbornou ranou kladivem
Zatim funguje. To, ktere mi odeslo po par mesicich nemuzu rozbehat. Mlatit jsem zkousel x krat. Na 12v trafu slabe piska, pokud uhodim na plášt, tak se rozbzuci vice, ale citim spaleninu a zrejme netlaci-. Takze to vypada na zadreni.
Napada me, ze je zaoxidovane ulozeni vtulky-hridelky, protoze vzduch zezpoda nahoru proudi.
Jeste mu chci dat sanci, ale vypada to na nerozebiratelne spojeni. Pokud ho rozeberu, nedam nikdy zpatky ten plášt tak, aby nesel vzduch i okolo. Navic je ponorene v benzinu, takze nejake vymazavani neprichazi v uvahu.
Take by me zajimalo, zda se delaji nejake repase. Nove bych byt tebou nekupoval, ja kupoval na MK2a pouzitou-kompletni saci soustavu a vypadala jak nova za tretinovou cenu.
Re: Palivové čerpadlo
Napsal: 28 bře 2012, 21:22
od cinzano
Jo, poklepání může pomoct. Čerpadlo musí být ponořené, neb se tak chladí i maže. Na vzduchu se může zadřít, což jsou právě ty případy, když se jezdí se skoro prázdnou nádrží. Nahlédl jsem do moudré knihy a provozní tlak to má 1 bar, neboli by se to dalo vobastlit tak, že by se vlastní čerpadlo dalo nahradit třeba čerpadlem z Una nebo Tipa atd.
Re: Palivové čerpadlo
Napsal: 29 bře 2012, 11:00
od kanix
turbom: jo zabouchat driv pomohlo, ted uz je asi uplne mrtvy.. nevys jak na nej pripojit to trafo? myslim na ktery konektory, jejich tam pet...
Re: Palivové čerpadlo
Napsal: 29 bře 2012, 13:37
od jiřík
to ze ho připojíte na baterku je o ničem když nevíte jestli dokaze natlačit potřebný tlak.. 100% ho vyzkoušíte jen tak že ho dáte změřit na zkušebně. jinak nová palivová čerpadla se dají na aukru koupit od 300 (čínská) a od 600 evropská. tak bych to neřešil.
Re: Palivové čerpadlo
Napsal: 29 bře 2012, 16:41
od turbom
kanix: jedine zmerit multimetrem, jaky kam tece napeti.
Ja mam cerpadlo z MK2a, tam jsou jen dva dratky a jeste oznacene + a -.
jiřík: tak mi tam najdi cerpadlo pro rok Mk2a - 2002. Ja tam vidim jen cerpadla pro MK1.
Re: Palivové čerpadlo
Napsal: 29 bře 2012, 23:15
od cinzano
jiřík píše:100% ho vyzkoušíte jen tak že ho dáte změřit na zkušebně.
Zkušebnu lze snadno nahradit starým tlakoměrem na duše s gumovou hadičkou (bejval v každý šáde, tatínkovi nebo dědovi se jistě válí pod ponkem aspoň jeden). Z konce hadičky uřízneme ventilek, nasuneme na výstupní otvor čerpadla, čerpadlo ponoříme do zavařovací sklenice naplněné benzinem, připojíme na napájení s dodržením správné polarity, hodnotu dodávaného tlaku následně snadno odečteme na stupnici
Jestli má konektor na nádrži pět kontaktů, je to nejspíš proto, že tři jsou od palivoměru, dva od samotného čerpadla. Uspořádání pinů viz moudrá kniha, z hlavy to nevím.
Re: Palivové čerpadlo
Napsal: 30 bře 2012, 14:05
od jiřík
cinzano píše:
Zkušebnu lze snadno nahradit starým tlakoměrem na duše s gumovou hadičkou (bejval v každý šáde, tatínkovi nebo dědovi se jistě válí pod ponkem aspoň jeden). Z konce hadičky uřízneme ventilek, nasuneme na výstupní otvor čerpadla, čerpadlo ponoříme do zavařovací sklenice naplněné benzinem, připojíme na napájení s dodržením správné polarity, hodnotu dodávaného tlaku následně snadno odečteme na stupnici
Jestli má konektor na nádrži pět kontaktů, je to nejspíš proto, že tři jsou od palivoměru, dva od samotného čerpadla. Uspořádání pinů viz moudrá kniha, z hlavy to nevím.
Dobře tak zjistíš že čerpadlo ti momentálně dokázalo natlačit 3bar. a k čemu ti to je? potřebuješ vědět jestli tlak nepoklesá po určitém čase a kolik pumpa při daném tlaku přepraví paliva... viz přikládám graf z měření čerpadla:
Re: Palivové čerpadlo
Napsal: 15 kvě 2013, 21:33
od zavadskos
zdravim. ak je auto odstavene povedzme 4 hod a stlacim odvzdusnovaci ventil na vstrekovacej rampe, mal by odtial vystreknut benzin? alebo sa system natlakuje az po zapnuti zapalovania? dakujem
Re: Palivové čerpadlo
Napsal: 15 kvě 2013, 22:38
od peta.smolik
Palivové čerpadlo dobré se zárukou
http://www.autodilykrc.cz/cz-detail-555 ... adrze.html" onclick="window.open(this.href);return false;
a možnost i jiných dílů v akci
Re: Palivové čerpadlo
Napsal: 15 kvě 2013, 22:41
od zavadskos
co to znamena? ked tam nie je tlak po par hodinach, je to v p...?
Re: Palivové čerpadlo
Napsal: 16 kvě 2013, 14:51
od rou31
Caute, mam pocit ze mi strajkuje cerpadielko, ako keby sem tam davalo menej paliva. Chcem sa opytat ci ten tlak z cerpadla je podstatny, t.j. mal by byt 1,2 bar. Mam doma nove cerpadlo ale zo 6-valca a to dava 2,4 baru. Bude to robit nejake problemy? Alebo ho musim priskrtit? Dik
Re: Palivové čerpadlo
Napsal: 31 říj 2014, 16:33
od r.trieska
Oprášim tému.
Máte prosím fintu, ako uvolniť prstenec palivového čerpadla (č.5) ?
Skúšal som tyčkou a kladivom, nič.
Pretlak som vopred uvolnil.
Re: Palivové čerpadlo
Napsal: 31 říj 2014, 21:38
od turbom
Sehnat nebo si pujcit ve Fiatu originalni "klic".
Ja ho take povoloval tyckou a kladivem, ale musel jsem davat poradne rany, aby odlehlo.