Stránka 1 z 2

Palivové čerpadlo

Napsal: 28 bře 2012, 15:07
od kanix
Zdravim, nejspise mi odeslo palivove cerpadlo, ale nez koupim nove, chtel bych se ujistit. Nevite jak ho otestovat? Napr pripojit na trafo(12V) ?? Diky

Re: Palivové čerpadlo

Napsal: 28 bře 2012, 18:42
od cinzano
Třeba, případně na baterku. Čerpadlo se může zadřít, pokud někdo jezdí s prázdnou nádrží.

Re: Palivové čerpadlo

Napsal: 28 bře 2012, 19:48
od turbom
Ahoj,
Shodou okolnosti resim to same. Vlivem zatim nezjistenych pricin(bordel v nadrzi, voda apod) mi odeslo uz druhe palivove cerpadlo. To stare mi mechanik nyni zprovoznil odbornou ranou kladivem :wink: Zatim funguje. To, ktere mi odeslo po par mesicich nemuzu rozbehat. Mlatit jsem zkousel x krat. Na 12v trafu slabe piska, pokud uhodim na plášt, tak se rozbzuci vice, ale citim spaleninu a zrejme netlaci-. Takze to vypada na zadreni.
Napada me, ze je zaoxidovane ulozeni vtulky-hridelky, protoze vzduch zezpoda nahoru proudi.
Jeste mu chci dat sanci, ale vypada to na nerozebiratelne spojeni. Pokud ho rozeberu, nedam nikdy zpatky ten plášt tak, aby nesel vzduch i okolo. Navic je ponorene v benzinu, takze nejake vymazavani neprichazi v uvahu.

Take by me zajimalo, zda se delaji nejake repase. Nove bych byt tebou nekupoval, ja kupoval na MK2a pouzitou-kompletni saci soustavu a vypadala jak nova za tretinovou cenu.

Re: Palivové čerpadlo

Napsal: 28 bře 2012, 21:22
od cinzano
Jo, poklepání může pomoct. Čerpadlo musí být ponořené, neb se tak chladí i maže. Na vzduchu se může zadřít, což jsou právě ty případy, když se jezdí se skoro prázdnou nádrží. Nahlédl jsem do moudré knihy a provozní tlak to má 1 bar, neboli by se to dalo vobastlit tak, že by se vlastní čerpadlo dalo nahradit třeba čerpadlem z Una nebo Tipa atd.

Re: Palivové čerpadlo

Napsal: 29 bře 2012, 11:00
od kanix
turbom: jo zabouchat driv pomohlo, ted uz je asi uplne mrtvy.. nevys jak na nej pripojit to trafo? myslim na ktery konektory, jejich tam pet...

Re: Palivové čerpadlo

Napsal: 29 bře 2012, 13:37
od jiřík
to ze ho připojíte na baterku je o ničem když nevíte jestli dokaze natlačit potřebný tlak.. 100% ho vyzkoušíte jen tak že ho dáte změřit na zkušebně. jinak nová palivová čerpadla se dají na aukru koupit od 300 (čínská) a od 600 evropská. tak bych to neřešil. :-)

Re: Palivové čerpadlo

Napsal: 29 bře 2012, 16:41
od turbom
kanix: jedine zmerit multimetrem, jaky kam tece napeti.

Ja mam cerpadlo z MK2a, tam jsou jen dva dratky a jeste oznacene + a -.

jiřík: tak mi tam najdi cerpadlo pro rok Mk2a - 2002. Ja tam vidim jen cerpadla pro MK1.

Re: Palivové čerpadlo

Napsal: 29 bře 2012, 23:15
od cinzano
jiřík píše:100% ho vyzkoušíte jen tak že ho dáte změřit na zkušebně.
Zkušebnu lze snadno nahradit starým tlakoměrem na duše s gumovou hadičkou (bejval v každý šáde, tatínkovi nebo dědovi se jistě válí pod ponkem aspoň jeden). Z konce hadičky uřízneme ventilek, nasuneme na výstupní otvor čerpadla, čerpadlo ponoříme do zavařovací sklenice naplněné benzinem, připojíme na napájení s dodržením správné polarity, hodnotu dodávaného tlaku následně snadno odečteme na stupnici :idea:
Jestli má konektor na nádrži pět kontaktů, je to nejspíš proto, že tři jsou od palivoměru, dva od samotného čerpadla. Uspořádání pinů viz moudrá kniha, z hlavy to nevím.

Re: Palivové čerpadlo

Napsal: 30 bře 2012, 14:05
od jiřík
cinzano píše:
Zkušebnu lze snadno nahradit starým tlakoměrem na duše s gumovou hadičkou (bejval v každý šáde, tatínkovi nebo dědovi se jistě válí pod ponkem aspoň jeden). Z konce hadičky uřízneme ventilek, nasuneme na výstupní otvor čerpadla, čerpadlo ponoříme do zavařovací sklenice naplněné benzinem, připojíme na napájení s dodržením správné polarity, hodnotu dodávaného tlaku následně snadno odečteme na stupnici :idea:
Jestli má konektor na nádrži pět kontaktů, je to nejspíš proto, že tři jsou od palivoměru, dva od samotného čerpadla. Uspořádání pinů viz moudrá kniha, z hlavy to nevím.
Dobře tak zjistíš že čerpadlo ti momentálně dokázalo natlačit 3bar. a k čemu ti to je? potřebuješ vědět jestli tlak nepoklesá po určitém čase a kolik pumpa při daném tlaku přepraví paliva... viz přikládám graf z měření čerpadla:

Kód: Vybrat vše

http://rx7cz.net/pdf/PP13.pdf

Re: Palivové čerpadlo

Napsal: 15 kvě 2013, 21:33
od zavadskos
zdravim. ak je auto odstavene povedzme 4 hod a stlacim odvzdusnovaci ventil na vstrekovacej rampe, mal by odtial vystreknut benzin? alebo sa system natlakuje az po zapnuti zapalovania? dakujem :?

Re: Palivové čerpadlo

Napsal: 15 kvě 2013, 22:38
od peta.smolik
Palivové čerpadlo dobré se zárukou http://www.autodilykrc.cz/cz-detail-555 ... adrze.html" onclick="window.open(this.href);return false;
a možnost i jiných dílů v akci

Re: Palivové čerpadlo

Napsal: 15 kvě 2013, 22:41
od zavadskos
co to znamena? ked tam nie je tlak po par hodinach, je to v p...?

Re: Palivové čerpadlo

Napsal: 16 kvě 2013, 14:51
od rou31
Caute, mam pocit ze mi strajkuje cerpadielko, ako keby sem tam davalo menej paliva. Chcem sa opytat ci ten tlak z cerpadla je podstatny, t.j. mal by byt 1,2 bar. Mam doma nove cerpadlo ale zo 6-valca a to dava 2,4 baru. Bude to robit nejake problemy? Alebo ho musim priskrtit? Dik

Re: Palivové čerpadlo

Napsal: 31 říj 2014, 16:33
od r.trieska
Oprášim tému.
Máte prosím fintu, ako uvolniť prstenec palivového čerpadla (č.5) ?
Skúšal som tyčkou a kladivom, nič.
Pretlak som vopred uvolnil.

Re: Palivové čerpadlo

Napsal: 31 říj 2014, 21:38
od turbom
Sehnat nebo si pujcit ve Fiatu originalni "klic".

Ja ho take povoloval tyckou a kladivem, ale musel jsem davat poradne rany, aby odlehlo.