Stránka 1 z 2

Nákup Punta (Sporting) r.v. 2000 +/-, na co se zaměřit

Napsal: 11 bře 2012, 18:11
od Hrabosh
Zdravím.

vybíráme s kamarádkou její první auto a F. Punto je jeden z možných kandidátů. Dneska jsem v bazaru viděl Punto Sporting 59kW + 6q převodovka a chtěl bych se zeptat, na co je dobré se u těchto aut při výběru zaměřit.

Četl jsem, že se někomu občas poškodí táhlo stěračů, nebo odejde servořízení - dají se tyhle závady (resp. to, že se k nim schyluje) v bazaru nějak poznat? Případně je ještě něco jiného, na co si dát bacha (i u "neSporting" verze)?

Díky, Hrabosh

Re: Nákup Punta (Sporting) r.v. 2000 +/-, na co se zaměřit

Napsal: 11 bře 2012, 19:47
od jaysun
cau ja mam uz druheho sportinga a nemozem sa stazovat co sa tyka serva u 2 verzie ma stym kazdy problem nie len sporting :( pri jazde skus par jam zobrat a uvidis ako sa bude chovat :D inak snim nemam nejake velke problemi akurat je to auto tvrdsie od klasiky motorcek porovnany vykon vaha auta proste spokojnost jasne ze sa najdu veci ktore ma nervacia ale auto mam ako hobby a svojho druheho milacika po zene :D :D

Re: Nákup Punta (Sporting) r.v. 2000 +/-, na co se zaměřit

Napsal: 11 bře 2012, 19:55
od Hrabosh
Dík za info. Já mám auto taky jako hobby, takže mu dokážu leccos odpustit, ale potenciální cílová uživatelka toho Punta moc ne ... byť je to holka šikovná :-)

Re: Nákup Punta (Sporting) r.v. 2000 +/-, na co se zaměřit

Napsal: 11 bře 2012, 19:58
od jaysun
kazda znacka ma svoje plusi aj minusi zalezi co ocakava od auta :D

Re: Nákup Punta (Sporting) r.v. 2000 +/-, na co se zaměřit

Napsal: 11 bře 2012, 20:20
od Narayen
stěrače - stačí zapnout odstřikování, pokud budou zadrhávat, je špatný... Já už mám druhý a pořád nic moc...

Servo - pokud funguje, tak funguje. Až přestane, dá se spájet a jede znovu 8)

Re: Nákup Punta (Sporting) r.v. 2000 +/-, na co se zaměřit

Napsal: 11 bře 2012, 21:35
od SpiritWolker
vsechno se da opravit :D servo i sterace :D skôr sa treba zamerat na spodek karoserie nech neni hrdzavy, lakovane casti, motor atd...

Re: Nákup Punta (Sporting) r.v. 2000 +/-, na co se zaměřit

Napsal: 12 bře 2012, 16:45
od hery22
táhlo stěračů je bohužel běžný problém, když ti upadne od stěrače u spolujezdcové straně. Mi už se to stalo, myslel jsem že bude stačit závlačka, jenže ona tam žádná není a za celé nové táhla se mi přes 3tisíce kč dávat nechtělo. Ale zde na foru jsem našel jednoduchý, levný a rychlý způsob jak to spravit. Stačí 3 elektrikářské rychlopásky a je po problému :wink: tak pohledej, je tam i fotka. mi to funguje už přes rok v pohodě. Preventivně jich pár v autě mám :lol:

Re: Nákup Punta (Sporting) r.v. 2000 +/-, na co se zaměřit

Napsal: 12 bře 2012, 16:51
od hery22
zde to máš, nejjednodušší spůsob opravy a opravdu funkční :D :D :D

https://www.club-fiat.com/viewtopic.php ... 0&start=45

Re: Nákup Punta (Sporting) r.v. 2000 +/-, na co se zaměřit

Napsal: 13 bře 2012, 08:48
od Hrabosh
Dík!

Tam je elektrický servo, ne hydraulika?

Jinak co třeba rozvody ... má to řemen, nebo řetěz? Jestli řemen, tak to bude asi potřeba taky zkontrolovat ... ešte něco vás napadá, krom koroze?

Re: Nákup Punta (Sporting) r.v. 2000 +/-, na co se zaměřit

Napsal: 13 bře 2012, 13:38
od oldoss
Je tam elektricke servo a lubi sa kazit o tom uz isto vies. Je tu toho dost popisaneho. Da sa relativne "lacno" opravit.
Co sa tyka rozvodov tak je tam remen. Ja osobne by som ho ani nekontroloval a rovno dal spravit rozvody so zaciatocnym "prvym" servisom po kupe a budes vediet co tam mas. Tiez na tychto motoroch odchadzalo tesnenie pod hlavou ale tiez nic strasne co by zrujnovalo rodinny rozpocet tedy zalezi od uhla pohladu a financnych moznosti lebo nie vsetci ich mame rovnake.
A na co ostatne dat pozor? No kupujes 12 rocne auto takze by som daval pozor na vsetko. Nech to neni nejaka skladacka z 3 aut. Tiez nezaskodilo by pred kupou napojit na diagnostiku ci nahodou puntik daco nehlasi atd... S jazdenym autom to mas vzdy loteriu...

Re: Nákup Punta (Sporting) r.v. 2000 +/-, na co se zaměřit

Napsal: 14 bře 2012, 15:44
od Hrabosh
Ok, dík. Nekde jsem četl, že i když by praskl rozvoďák, tak se to nepotká (protože na sebe píst a ventil nedosáhne) - to je super. Má to tak 8V i 16V verze?

Jo ... a co říkáte na Sporting s automatem? Já osobně bych teda šel radši do 6q manuálu ...

Re: Nákup Punta (Sporting) r.v. 2000 +/-, na co se zaměřit

Napsal: 14 bře 2012, 16:16
od jaysun
u 16v to neplati :cry: u automatu mas vacssie naklady udrzby ako pri manuale

Re: Nákup Punta (Sporting) r.v. 2000 +/-, na co se zaměřit

Napsal: 15 bře 2012, 21:06
od hery22
oldoss píše:Je tam elektricke servo a lubi sa kazit o tom uz isto vies. Je tu toho dost popisaneho. Da sa relativne "lacno" opravit.
Co sa tyka rozvodov tak je tam remen. Ja osobne by som ho ani nekontroloval a rovno dal spravit rozvody so zaciatocnym "prvym" servisom po kupe a budes vediet co tam mas. Tiez na tychto motoroch odchadzalo tesnenie pod hlavou ale tiez nic strasne co by zrujnovalo rodinny rozpocet tedy zalezi od uhla pohladu a financnych moznosti lebo nie vsetci ich mame rovnake.
A na co ostatne dat pozor? No kupujes 12 rocne auto takze by som daval pozor na vsetko. Nech to neni nejaka skladacka z 3 aut. Tiez nezaskodilo by pred kupou napojit na diagnostiku ci nahodou puntik daco nehlasi atd... S jazdenym autom to mas vzdy loteriu...
jj těsnění po hlavou je taký známá věc :roll: ale už jsem slyšel že hodně lidí to mění zároveň s rozvodama, že vydrží přibližně stejně, tak jsem to chtěl měnit při 90tis. km ale těsnění fouklo při 85tis.km(příznaky jistě znáš, po nastartování chvilku jede na 3válce, únik chladící kapaliny,špatně topí) a jezdil jsem s tím ještě asi 1500km a pak jsem to udělal vše na ráz. rozvody,těsnění,přebroušení hlavy, výměná vodní pumpy, výměna oleje a filtrů a fridexu vše i s práci vyšlo na 7000kč, takže žádná pálka to není a vyměnil bych to na jednou a máš klid :wink:

Re: Nákup Punta (Sporting) r.v. 2000 +/-, na co se zaměřit

Napsal: 16 bře 2012, 07:16
od oldoss
jaysun píše:u 16v to neplati :cry: u automatu mas vacssie naklady udrzby ako pri manuale
Ani by som nepovedal tedy pokial s nim nejazdilo tela.
Ono to ani neni klasicky automat ale je to CVT prevodovka. Proste nema to prevodove stupne ale vzdy si to nastavuje "spravny" prevodovy pomer. Ospravedlnte nepresny opis nie som mechanik.
A co sa tyka udrzby tak staci s tym jazdit normalne a raz za 60 000 km v tom vymenit olej, o ktorom si vsetci myslia, ze je dozivotny a tak vacsinou tie prevodovky aj vyzeraju tak s nou nebude problem. Pre zenu do mesta by som povedal, ze ideal. :)

Re: Nákup Punta (Sporting) r.v. 2000 +/-, na co se zaměřit

Napsal: 16 bře 2012, 16:08
od jaysun
oldoss píše:
jaysun píše:u 16v to neplati :cry: u automatu mas vacssie naklady udrzby ako pri manuale
Ani by som nepovedal tedy pokial s nim nejazdilo tela.
Ono to ani neni klasicky automat ale je to CVT prevodovka. Proste nema to prevodove stupne ale vzdy si to nastavuje "spravny" prevodovy pomer. Ospravedlnte nepresny opis nie som mechanik.
A co sa tyka udrzby tak staci s tym jazdit normalne a raz za 60 000 km v tom vymenit olej, o ktorom si vsetci myslia, ze je dozivotny a tak vacsinou tie prevodovky aj vyzeraju tak s nou nebude problem. Pre zenu do mesta by som povedal, ze ideal. :)
vyssia spotreba benzinu castejsie menenie olaja nielen v prevodovke ale aj v motore sa skracuje ciklus vymeny oleja o polovicu a dalsia vec lepsi pocit s jazdy u manualu aspon premna :D