Stránka 1 z 1

Hodnota volnoběhu

Napsal: 08 bře 2012, 16:18
od SirTnT
Zdravím, nevíte někdo náhodou jaká má být hodnota volnoběhu u Seicenta?
Motor se docela klepe při zahřátí na volnoběhu a podle diagnostiky v motoru žádná chyba není, ale otáčky mi diagnostika ukazuje 745-750 a to se mi zdá málo...nemělo by spíše být okolo 800?

Re: Hodnota volnoběhu

Napsal: 08 bře 2012, 21:54
od radek.s
U Seicenta 1.1 MPI je 750 otáček správně, mám to taky a tuším, že v manuálu je taky tahle hodnota. Když běží větrák chladiče tak se to zvedne na 785 otáček. Klepání motoru na volnoběh po zahřátí může být způsobeno mimo jiné také zanesenou škrtící klapkou nebo kanálkem volnoběžného ventilu u klapky. První bych tohle vyčistil. Pak to může být spoustou jinejch věcí, například starý svíčky, starý kabely ke svíčkám, atd. Mě se občas klepal motor na volnoběh, protože nebyl zrovna v kondici snímač otáček na klice, ale diagnostika taky nic neukázala. Po čase ten snímač odešel úplně (už to nejelo), tak jsem ho vyměnil a motor se už neklepe. Ale prvně je třeba mít v pořádku tu klapku, svíčky, kabely a pak teprve hledat dál.

Re: Hodnota volnoběhu

Napsal: 15 bře 2012, 01:09
od SirTnT
Tak jsem měnil olej a přestalo to. Bylo to asi tím, že jsem očistil při výměně celý spodek a taky snímač otáček klikovky. a přestalo to. :))))

Jen jsem se chtěl zeptat jeslti ještě nevíte jak se kontroluje hladina oleje v převodovce. Našel jsem vypouštěcí (bok rozvodovky) a napouštěcí šroub (předek převodovky) a když jsem oddělal ten napouštěcí a strčil prst...tak olej žádný! :( Je tam ještě nějaký kontrolní?

Re: Hodnota volnoběhu

Napsal: 15 bře 2012, 22:12
od liborko
napouštěcí je zároveň i kontrolní,pokud si olej nenahmatal prstem tak jej dolij až po okraj :wink:

Re: Hodnota volnoběhu

Napsal: 17 bře 2012, 01:00
od SirTnT
No já bych ho radši už rovnou všechen vyměnil (jestli je co měnit :D) ...ale nevím kolik by ho tam mělo být a jaký?

Re: Hodnota volnoběhu

Napsal: 17 bře 2012, 09:44
od liborko
pro motor 1.1 cca 1.65L oleje podle příručky,ale může ho tam vlezt o něco víc,když koupíš 2L bude ti to stačit,ja liju todle http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=133" onclick="window.open(this.href);return false; jak do seicenta tak punta

Re: Hodnota volnoběhu

Napsal: 23 bře 2012, 12:58
od SirTnT
Teď jsem našel na internetu, že se tam vleze 2,4l a když jsem nakonec vyhrabal i knížku tak jsem našel také 2,4litrů oleje a ne 80w90, ale 75w90. Ale děkuji za rady :-)

Re: Hodnota volnoběhu

Napsal: 24 bře 2012, 23:21
od SirTnT
Tak jsem dneska ten olej vyměnit...vypustil jsem asi 1,4l a nalil tam 1,7l...tak nevím, proč v manuálu stojí 2,4...výměna bez problému, jen jsem nemohl najít vhodnou hadičku :D

Re: Hodnota volnoběhu

Napsal: 25 bře 2012, 09:03
od liborko
Protože v chytrých knížkách typu "jak na to" je těch špatných údajů trošku více,asi ji sepisoval nějaký zkušený automechanik.
A je jedno jestli tam dáš 75W nebo 80W,hlavně ať to splňuje API GL-4

Re: Hodnota volnoběhu

Napsal: 27 bře 2012, 20:04
od SirTnT
No on je problém v tom, že ono to bylo jako by v servisní knížce přímo od auta :D

Re: Hodnota volnoběhu

Napsal: 28 bře 2012, 12:54
od jiřík
a nemáš to v příručce místo v litrech v pintech? :-) to by pak sedělo :-) (1l=1.76pt) :-)

Re: Hodnota volnoběhu

Napsal: 28 bře 2012, 16:39
od SirTnT
Ne určitě ne :D protože i hmotnost tam sedí...nějakých 2,2kg? Nebo nějak tak...olej je lehčí takže to je nějak okolo těch dvou kg :D

Re: Hodnota volnoběhu

Napsal: 28 bře 2012, 22:05
od radek.s
SirTnT píše:No on je problém v tom, že ono to bylo jako by v servisní knížce přímo od auta :D
Tak mě to nedalo a kouknul jsem se příručky, co byla přiložena k mýmu Seicentu a je tam taky taky 2,4 litru. Asi je to chyba v návodu, protože jsem kouknul i do návodu k Pandě 1,1 z roku 2004, což je skoro úplně stejný motor a tam je 1,65 litru a to vy padá, že sedí.
Uvažoval jsem taky o výměně oleje v převodovce, ale jeden puntař mě řekl, že to nemám dělat, že se mu po tý výměně hůř řadilo. Jak to tedy vlastně je? Jak je to s lehkostí řazení po výměně oleje?

Re: Hodnota volnoběhu

Napsal: 29 bře 2012, 00:04
od SirTnT
Jo to by sedělo. Takže chyba v manuálu.
Řazení jde hodně zlehka po výměně. Motor má najeto 128tisíc a olej byl původní. Kdo jezdí se seicentem každý den tak to pozná. Zpátečka již nejde přes zuby. Bylo to už hrozné. Dále když jsem jel a měl jsem ruku na řadící páce tak jsem cítil takové slabší vibrace. Po výměně vibrace zmizeli a řadící páka je v klidu. A zmizelo z části i hučení. Původně jsem myslel, že to hučí zimní gumy, které jsou už dost ojeté, ale mýlil jsem se. Hučení z části přestalo po výměně. A také pětka...ta nešla skoro vůbec zařadit za jízdy. Tak jsem promazal táhla tak to trošku pomohlo, ale i tak to řazení vyžadovalo dost síly, ale po výměne tam zaleze úplně krásně a volně. Jinak olej jsem koupil v obi Mogul 80W90 a podporuje tu normu, kterou má. Litr vyšel na 125korun...tady je odkaz: http://eshop.paramo.cz/zbozi.aspx?kod=V531410311" onclick="window.open(this.href);return false; a dokonce vychází na 94korun...myslím si, že by cena neměla mít vliv na životnost oleje. A výměna je jednoduchá...buď to na rampě se povolí napouštěcí šroub zepředu převodovky (z vrchu po otevření kapoty jde krásně povolit po prostříkání WD40tkou) a poté vypouštěcí na boku rozvodovky dole (tekl takový hodně tmavě hnědý olej) a nechá se pořádně vytéct. Případně pokud není k dispozici rampa, tak jsem shodil kolo u řidiče a k vyopuštěcímu šroubu jsem se krásně dostal. No pak se vyčistí vypouštěcí šroub - ta zpátečka se někde musela projevit a bylo tam dost kovových pilin a nalije se olej a až začne přetékat, zašroubuje se vypušťák a hotovo :)

Re: Hodnota volnoběhu

Napsal: 20 led 2014, 17:55
od tomass
Taky jsem tam nacpal 2,4 litru. Posledního půl litru už šlo jen při zvednutí auta a podložení kol. Kontrolní zátka byla při 1,9 litru u dolního okraje a tak hádám, že 2,4 litru je tak do půlky zátky. Akorát na to při nějaký pozdější kontrole nesmím zapomenout.

Nějakej pablb přede mnou dotáhnul zátku tak, že jsem měl směrem od zátky dolů vlasovou prasklinku dlouhou asi 2 cm v odlitku a olej rosil. Koupil jsem takovou tu chytrou plastelínu do 150 st. Celsia v autopotřebách. Tvrdili mi, že to neutěsním, že zamaštěný to nechytne. povolil jsem zátku, co to šlo, aby se prasklina minimalizovala. Zalévala se už jen po 30 vteřinách olejem. Odmastil jsem 3x nitroředidlem, pak 3x odmašťovadlem na brzdy. Uříznul kousek plastelínky, promnul. Znovu 2x odmastil odmašťovadlem na brzdy a hned připlácnul plastelínku. Držel jsem jí raději 10 minut, protože po 5 minutách tvrdne. Za hodinu byla plně vytvrzená. Pak už jsem odjel. Po roce a půl (což je teď) - každou chvíli to kontroluju ani kapka a ani se to nemastí. :D
Tak s citem a lehce utahujte ty konusový zátky, Fiat je na to fakt choulostivej. Tak slaboučký odlitky jsem snad neměl ani u malucha.