Stránka 1 z 2
Záhada s volnoběhem
Napsal: 06 bře 2012, 12:05
od peta.smolik
Krom Punta mám ještě Suzuki Ignis a právě tady docela tápu: Při nastartování vyletí otáčky na asi 1700 a pak klesají ale nikdy pod 1000(je mi jasný že ze začátku funguje sytič) ale i po delší jízdě např. při stání na světlech mi otačky klesají děsně pomalu a to řádově trvá i kolem 40 sekund než klesnou ale moc nevim kam páč u otáčkoměru nejsou menší stupnice než 10, 20 až do 80 x100 ale je to v druhé polovině mezi 0 a 10x100 tedy 1000 fakticky to asi těch 700 +- bude Zajímalo by mně proč klesají otáčky tak moc pomalu??? Lanko plynu ve vodicím bovdenu nikde nedře ani se nezadrhává...
Pro upřesnění je to Suzuki Ignis 1,3 16v VVT(variabilní časování ventilů) 4x4 69kw v plný výbavě
PS: vim že to sem napatří bo to není Fiat ale třeba by někdo tušil kde by moh bejt problém
Re: Záhada s volnoběhem
Napsal: 08 bře 2012, 23:06
od Reno
To netuším,ale využijem túto tému,ak Ťa neurazím. Mám totiž problém na volnobehu,keď mrzne,tak mi po naštartovaní, (pokial sa motor nezohreje ) niečo klepe a to v intervale po 5sek / 3klepnutia. Zdá sa mi,že to ide niekde zo stredu motorovej časti niekde pod vzduch. filtrom zo strany od odhlučnenia nie od chladiča.
neviem to inak opísať
Dík za každy tip.
Re: Záhada s volnoběhem
Napsal: 09 bře 2012, 08:40
od bobas
Me to klepe taky,kdyz je kosa,pak jak se to zacina zahrivat,tak to prestane,auto ma origo 55tkm (auto z rodiny) a taktez nevim co klepe,cely zivot jezdene na selenii...
Re: Záhada s volnoběhem
Napsal: 09 bře 2012, 12:43
od peta.smolik
Za studena mi tam taky klepe podle frekvence bych čekal od rozvodů jako ale prý je to od vačky a za studena je to normální páč olej je stečený dolu takže vačka jde malinko na sucho... Motor když po jízdě chladne tak nejdříve zchladne vršek a olej stíká kanálkama dolů do ještě teplejší části proto se ho navrchu potom jakoby nedostává ale během pár tisíc otáček se tam zas dostane a proto to klepání po zahřátí už není PS: tohle není ze mně))) je to do servisáka z Fiatu
Re: Záhada s volnoběhem
Napsal: 09 bře 2012, 22:20
od Reno
Zdá sa to byť logické,ale prečo mi to nerobilo nikdy pred tím? Veď auto mám 4 roky a až teraz sa to prejavilo
Re: Záhada s volnoběhem
Napsal: 10 bře 2012, 01:54
od peta.smolik
Možná sis tady přečetl o všelijakým klepání a pak si to začal slyšet... Taky mi to není jasný a mám Punto 14let... To klepání sem začal slyšet tak dva roky dozadu ale nevím kdy to začalo klepat
Re: Záhada s volnoběhem
Napsal: 10 bře 2012, 10:22
od Reno
Nie,nie ja som vzdy obdivoval tichost volnobehu,az v jeseni (na podzim ) sa to zacalo prejavovat. 3roky to bolo totalne tiche.
Re: Záhada s volnoběhem
Napsal: 10 bře 2012, 23:13
od cinzano
Jestli to ustane po ohřátí oleje a motoru, neřešte to. Dělají to vůle, které zmizí po zahřátí ergo nepatrném roztažení součástí v motoru, různá viskozita oleje atd. Dělají to všechna auta a na některých je to holt slyšet víc, kus od kusu i v rámci jednoho typu auta i motoru. Mně to dělala všechna auta, co jsem kdy měl, nejmíň asi Citroen. Když strýc v USA nastartoval "vintage" Corvettu z roku 1977 s V8, dělalo to kvůli americkým "kovářským" vůlím kravál jak vylágrovaný Zetor 25
ale sotva se ohřál motor a olej, přestalo to.
Re: Záhada s volnoběhem
Napsal: 10 bře 2012, 23:24
od Reno
No,ale nechapem,preco to nerobilo po ostatne roky? Olej davam ten isty a menim ho pravidelne kazdy rok. Zacinam si mysliet,ci to nemoze robit kladka v rozvodoch. Je to kazdopadne neprijemne.
Re: Záhada s volnoběhem
Napsal: 10 bře 2012, 23:31
od peta.smolik
Reno píše:No,ale nechapem,preco to nerobilo po ostatne roky? Olej davam ten isty a menim ho pravidelne kazdy rok. Zacinam si mysliet,ci to nemoze robit kladka v rozvodoch. Je to kazdopadne neprijemne.
To bude asi tim že motorové díly nevykazovaly takové vůle ale vše se opotřebovává a časem tam ty vůle prostě jsou... Mám najeto přes 200tis a po zahřátí je motor tichounkej
Re: Záhada s volnoběhem
Napsal: 23 bře 2012, 11:59
od Reno
No a už to nieje problém len studeného motora,ale už to klepe aj na zohriatom motore
môže to byť vôla ventilov? Alebo niečo iné? Zdá sa,že to ide niekde spod vzduch.filtra,tam ako sú sviečky,no neviem to bližšie špecifikovať. Mám už z toho depku.
Re: Záhada s volnoběhem
Napsal: 27 bře 2012, 22:39
od GReddy
Mne to zacalo tuto zimu klepat tiez, a mam pocit ze cim dalej tym hlasnejsie. auto ma 12 rokov a 130tis km. Dnes som s tym bol aj v servise..ale po nahravke na mobile mi to nevedeli objasnit, mam to niekedy doviezt a nechat vychladnut, potom si to vypocuju. Tipovali to na nejake dvihatka.
Re: Záhada s volnoběhem
Napsal: 27 bře 2012, 23:12
od GReddy
Re: Záhada s volnoběhem
Napsal: 27 bře 2012, 23:12
od peta.smolik
Krom Punta mám ještě Suzuki Ignis a právě tady docela tápu: Při nastartování vyletí otáčky na asi 1700 a pak klesají ale nikdy pod 1000(je mi jasný že ze začátku funguje sytič) ale i po delší jízdě např. při stání na světlech mi otačky klesají děsně pomalu a to řádově trvá i kolem 40 sekund než klesnou ale moc nevim kam páč u otáčkoměru nejsou menší stupnice než 10, 20 až do 80 x100 ale je to v druhé polovině mezi 0 a 10x100 tedy 1000 fakticky to asi těch 700 +- bude Zajímalo by mně proč klesají otáčky tak moc pomalu??? Lanko plynu ve vodicím bovdenu nikde nedře ani se nezadrhává...
Pro upřesnění je to Suzuki Ignis 1,3 16v VVT(variabilní časování ventilů) 4x4 69kw v plný výbavě
PS: vim že to sem napatří bo to není Fiat ale třeba by někdo tušil kde by moh bejt problém
Tak hele tohle téma sem založil kvůli volnoběhu takže si klepejte někde jinde
Re: Záhada s volnoběhem
Napsal: 28 bře 2012, 08:35
od oldoss
Podla tvojho opisu to moze byt cokolvek. Co tak miesto vypisovania na forum to zobrat mechanikovy s diagnostikou a nech to skusi pozriet on. Keby to bolo este Punto tak mozno by si niekto typol ale kedze je to japonec s variabilnym casovanim tak kazdy tu mozme iba typovat, ze co tam moze byt za problem...