Stránka 1 z 2

Rozbitý alternátor, nebo kabeláž

Napsal: 21 úno 2012, 09:54
od Mrcik
Auto nedobíjí, trochu jsem amatérsky proměřoval co se dalo a zjistil jsem, že mezi (-) na baterii a (-) na alternátoru je 280 - 360 ohm. Je to normální? Mezi + a + je 1 ohm. Auto mám te'd v autoservisu, kde mi řekli, že je špatný alternátor. Jde mi o to, aby mi nevyměnili alternátor, nezjistili že tím to nebylo a posléze nevyměnili špatnej kablik a já nezacáloval všechno.
Předem děkuji za odpovědi. :)

Re: Rozbitý alternátor, nebo kabeláž

Napsal: 21 úno 2012, 10:22
od Mrcik
Ještě podotýkám, že ubýtek napětí mezi - a - byl asi 0,01V. Ubytek na + a + byl neměřitelný.

Re: Rozbitý alternátor, nebo kabeláž

Napsal: 23 úno 2012, 16:00
od Jaroslav1
Zdravím,prosím tě kde jsi to vyčetl a nebo ti někdo poradil? Kontrola nabíjení se dělá tak že se voltmetrem měří napětí na baterii a při zvýšených otáčkách se toto napětí při správném dobíjení musí zvyšovat až na 14.1V .To co jsi měřil je blbost. Naměřil jsi odpory drátů..a tvá doměnka,že ti místo nového a nebo opraveného alternátoru vymění jen kabel a budou účtovat altík to snad jde poznat pohledem ale nevím kdo by si to lajznul. :)

Re: Rozbitý alternátor, nebo kabeláž

Napsal: 23 úno 2012, 17:11
od cinzano
Jo. A pokud alternátor špatně dobíjí, je chyba obvykle v uhlících, což je asi 2x20-40 Kč.

Re: Rozbitý alternátor, nebo kabeláž

Napsal: 23 úno 2012, 17:18
od peta.smolik
Spíš bys měl detailně prohlídnout alternátor a zjistit jestli nemá prasklej obal a tím pádem není vyosenej rotor...
PS: ale lajzne si to ještě mnoho servisů že zaúčtují i mnoho dílů které neměnily

Re: Rozbitý alternátor, nebo kabeláž

Napsal: 24 úno 2012, 10:17
od Mrcik
Jaroslav1 píše:Zdravím,prosím tě kde jsi to vyčetl a nebo ti někdo poradil? Kontrola nabíjení se dělá tak že se voltmetrem měří napětí na baterii a při zvýšených otáčkách se toto napětí při správném dobíjení musí zvyšovat až na 14.1V .To co jsi měřil je blbost. Naměřil jsi odpory drátů..a tvá doměnka,že ti místo nového a nebo opraveného alternátoru vymění jen kabel a budou účtovat altík to snad jde poznat pohledem ale nevím kdo by si to lajznul. :)
Třeba tady http://www.youtube.com/watch?v=FTGz0PKI ... ure=relmfu, ale i na více místech. Ubytek napětí mezi alternátorem a baterii znamená přechoďák. Co znamená odpor nevím, ale je mi divný že tam je 280 ohm. Samozřejmě vím jak změřit dobíjení....problém je ale když to dobíjí jenom za sucha a nevím proč..kabeláž? Stator? Rotor? Regulátor... Jinak byl to ten stator no...sakra, to nejdražžší.
peta.smolik píše:Spíš bys měl detailně prohlídnout alternátor a zjistit jestli nemá prasklej obal a tím pádem není vyosenej rotor...
PS: ale lajzne si to ještě mnoho servisů že zaúčtují i mnoho dílů které neměnily
To se stává často no, naštěstí prasklý nebyl, i když možná by to bylo jednodušší nemusel bych nic sáhodlouze zjiš'tovat.
Zrovna nedávno se známímo rozbyla dodávka (prasklej píst, už podruhý, prvně v záruce), v servisu u souseda v garáží to rezebrali a zjistili že ta jejich záruční oprava spočívala v tom, že sestavili motor ze zbytků, každej díl byl snad z jiného roku.... Divný na tom je, že do autorizovanýho servisu jim přišel motor novej,alespoň podle papírů... čili, ty frajeři ukradli celej motor.
cinzano píše:Jo. A pokud alternátor špatně dobíjí, je chyba obvykle v uhlících, což je asi 2x20-40 Kč.
Většinou jo no, ještě taky bejvaj často diody v háji. Já jsem bohužel naměřil zvýšenej odpor na jedné fázi -> špatný vynutí....v servise mi mou spekulaci potvrdili a následně to potvrdil i týpek na repasu, zrovna se vyměnili i pískající ložiska -> dohromady 3000 + práce.

Re: Rozbitý alternátor, nebo kabeláž

Napsal: 24 úno 2012, 17:05
od peta.smolik
Tak to bych radši koupil novej altík za 5tis a pokud ten starej není prasklej dali by ti za něj litr

Re: Rozbitý alternátor, nebo kabeláž

Napsal: 24 úno 2012, 19:34
od Mrcik
peta.smolik píše:Tak to bych radši koupil novej altík za 5tis a pokud ten starej není prasklej dali by ti za něj litr
No, ty altíky za 5 000 prý nebývají zas tak úžasnejch kvalilt, kvalitní altík je tak za 8 000 a něco takovýho tam je od výroby....pravda měl bych na to záruku 2 roky, takhle jenom půl.....spíš mám pocit, že jsem si měl vzít altík z vrakáče, ale to by se mi nesmělo posrat ted, ale až v létě kdy bych mohl jezdit na mašině a auto nechat odstavený do doby než budu mít čas to kuchnout....dostat ten altík ven byl prý porod...věřím, takhle blbě osazenej alternator sem ještě neviděl.

Re: Rozbitý alternátor, nebo kabeláž

Napsal: 24 úno 2012, 21:01
od peta.smolik
Tak tomu nevěř páč altík je venku za 20minut :lol: Já sem ho měl prasklej dva roky ale když začal jiskřit musel ven a na jeho místo šel za 5500 ten samej jako origo novej Magneti Marelli ten starej si vzal na rozebrání známej za 500 :)

Re: Rozbitý alternátor, nebo kabeláž

Napsal: 24 úno 2012, 21:18
od cinzano
Já sem přišel na to, že je prasklá skříň, teprve když jsem nechal Punto stát 2 měsíce bez pohybu a pak při startování spálil řemen, neb bylo zadřené ložisko :roll:. Zkušel jsem to promazat, rozhýbat atd., ale protože nemám stahovák a nechtělo se mi ani rozdělávat pájené spoje, nakonec jsem vyměkl a koupil za asi 2500 nový čínský HC Cargo s normální dvouletou zárukou. Jinak na Aukru někdo prodává v Polsku repasované alternátory na Punto kolem 1700-1800. Jestli za něco stojí, to netuším.

Re: Rozbitý alternátor, nebo kabeláž

Napsal: 25 úno 2012, 19:23
od Mrcik
peta.smolik píše:Spíš bys měl detailně prohlídnout alternátor a zjistit jestli nemá prasklej obal a tím pádem není vyosenej rotor...
PS: ale lajzne si to ještě mnoho servisů že zaúčtují i mnoho dílů které neměnily
No, nevím byl jsem pod autem a myslím, že by nešel ven kolem poloosy, a vrchem jedině když vymontuju klimu. Mám dvojkový punto, třeba to není stejný....

Re: Rozbitý alternátor, nebo kabeláž

Napsal: 25 úno 2012, 19:27
od Mrcik
cinzano píše:Já sem přišel na to, že je prasklá skříň, teprve když jsem nechal Punto stát 2 měsíce bez pohybu a pak při startování spálil řemen, neb bylo zadřené ložisko :roll:. Zkušel jsem to promazat, rozhýbat atd., ale protože nemám stahovák a nechtělo se mi ani rozdělávat pájené spoje, nakonec jsem vyměkl a koupil za asi 2500 nový čínský HC Cargo s normální dvouletou zárukou. Jinak na Aukru někdo prodává v Polsku repasované alternátory na Punto kolem 1700-1800. Jestli za něco stojí, to netuším.
Dvojkový punto s klimou má bohužel jinej altík. :-(

Re: Rozbitý alternátor, nebo kabeláž

Napsal: 02 bře 2012, 00:06
od xeromax
mne pri volnobehu ukazuje na baterke 14,1V, a aj napriek tomu mi stiahne prud aj pri zatvarani okna, ked stlacim oba vypinace naraz je to este horsie, do svetiel ide viditelne menej stavy, a citit aj mierny pokles volnobeznych otacok. Kapacitor ukazuje len 13,5V niekedy ukazoval 14,4 baterka je stara 1/2 roka, 74Ah, motor 1,2 44kW a auto bez najmensich problemov startovalo aj po tyzdnovom stati na 20°C mrazoch, kde mam hladat chybu??

Re: Rozbitý alternátor, nebo kabeláž

Napsal: 02 bře 2012, 09:34
od Jaroslav1
Je to tak v pořádku, pokles otáček znamená že to začalo nabíjet. Při zapnutí více spotř.je jasné že to nebude dávat 14,1V,ale třeba jen 13,5V a to na dobíjení stačí.

Re: Rozbitý alternátor, nebo kabeláž

Napsal: 02 bře 2012, 11:02
od hanzs
Jo na volnoběh napětí padá při zatížení - podstatný je, že nesmí padat pokud otáčky zvýšíš na cca 2000ot.