Stránka 1 z 1
Motor 1.4 12V - jaký je ?
Napsal: 15 úno 2012, 09:10
od Patrik
Ahoj,
potřeboval bych zjistit informace o motoru 1.4 12V. Celkově mám zatím z doslechu tyto informace:
1. Má žhavení, před startem žhavit aspoň 20s
2. Při startu startér točí a až po 1-2 sekundách začne vstřikování paliva
3. Zlobí hydraulické zdvihátka
4. Je to nepovedený a nespolehlivý motor od Fiatu
Můžete ty informace nějak potvrdit či vyvrátit ? Nebo jiné postřehy.
Dík
Re: Motor 1.4 12V - jaký je ?
Napsal: 15 úno 2012, 10:12
od kejml
Ad 1) Je to benzín, žádné žhavení nemá
Ad 2) Nic o tom nevím, to však neznamená, že to není pravda. Je to ale velmi nepravděpodobné.
Ad 3) Tento motor nemá hydroštely, ale opět se mohu mýlit. Nejsem automechanik a nikdy jsem to nerozebíral.
Ad 4) Motor je opravdu nepovedený. Je velmi citlivý na zanedbanou údržbu. Pak se odvděčí nespolehlivostí.
Hlavním problémem je mazání vršku, kde jsou úzké olejové kanálky, které se rády zanesou usazeninami z pozdě vyměněného oleje. Stejně tak používání nevhodného oleje udělá velkou paseku.
Z benzínů pro Bravo/a je to ten nejhorší. Výkon nic moc, spotřeba taky. Montoval se do prvních modelů.
Nahradil jej ten IMHO nejlepší 1.2 16V 80 PS, starý známý F.I.R.E.
Osobně bych se 1.4 12V vyhnul velkým obloukem a hledal 1.2 16V, nebo aspoň 1.6 16V 74 kW. Dej pozor, dělala se i udušená verze 66 kW. Upgrade na 74 kW se nevyplatí.
Hodně přinosných (ale i těch druhých) informací se dozvíš na fiatbravoklub.com
Re: Motor 1.4 12V - jaký je ?
Napsal: 15 úno 2012, 23:36
od peta.smolik
Já sem tenhle motor měl rozebranej z důvodu přidření právě tím že se zanesly olejový kanálky...
Mám kamaráda kterej si koupil Fiat Brava 1,4 12v jako nový v roce 97 motor má ve skvělým stavu najeto 320tis ale nikdy neošidil výměnu oleje a vždy striktně po 10tisících dává 10w40 ovšem jinou takovou Bravu s tímhle motorem a v takovým stavu neznám
Jinak tenhle motor se dával do Fiatu Bravo, Brava, Marea a Lancie Y Všeobecně ho nelze doporučit
Re: Motor 1.4 12V - jaký je ?
Napsal: 16 úno 2012, 09:17
od kejml
JJ, podepisuju. S malou výhradou, že do Mařky se ten motor nedával. Nejslabší benzín tam byl 1.6 74 kW (možná i ta německá udušená 66 kW) a v naftě 1.9 TD 55 kW.
peta.smolik: má ten motor hydroštely, nebo tam jsou podložky? Děkuju za nachytření.
Re: Motor 1.4 12V - jaký je ?
Napsal: 16 úno 2012, 09:57
od Patrik
OK, spolehlivosti moc nepobral.
A jak je to s tím žhavením a svérázným startováním ? Je to pravda ? Potřebuji názor někoho, kdo ten motor má, ne od někoho, kdo řekne, že žhavení má jen nafta. (to jsem si myslel i já, než jsem se dozvěděl tuto informaci - chci si ji proto ověřit).
Re: Motor 1.4 12V - jaký je ?
Napsal: 16 úno 2012, 22:03
od hanzs
Re: Motor 1.4 12V - jaký je ?
Napsal: 17 úno 2012, 00:19
od peta.smolik
kejml píše:JJ, podepisuju. S malou výhradou, že do Mařky se ten motor nedával. Nejslabší benzín tam byl 1.6 74 kW (možná i ta německá udušená 66 kW) a v naftě 1.9 TD 55 kW.
peta.smolik: má ten motor hydroštely, nebo tam jsou podložky? Děkuju za nachytření.
Motor 1,4 12v má hydroštely a vyvedu tě z omylu i do Marey se dával viz.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Fiat_Marea#Motory" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Motor 1.4 12V - jaký je ?
Napsal: 17 úno 2012, 07:08
od Patrik
Dobrá. Nechal jsem si to od známého upřesnit. Prej tam je nějaká kontrolka se symbolem vstřiků. Ta po nějakých 10-15 sekundách zhasne a pak se dá nastartovat.
Z toho od odvozuje, že se jedná o žhavení.
Co ta kontrolka znamená ? Je to žhavení ? Je to snad nějaká chyba vstřikování, která sama zmizne ? Co to je ?
Re: Motor 1.4 12V - jaký je ?
Napsal: 17 úno 2012, 12:18
od kejml
peta.smolik: podle
Wikipedie do Mařky dávali i 1.2 16V a 2.0 turbo. Asi jich nevyrobili mnoho, protože ani 1.2, ani 1.4, ani 2.0T není v nabídkách ojetin běžně k vidění. Za info o hydroštelech děkuji.
Patrik: 15 s svítící kontrolka vstřikování (není to žhavení) bez možnosti nastartovat je chyba. Co to je, zjistí diagnostika.
Re: Motor 1.4 12V - jaký je ?
Napsal: 17 úno 2012, 23:49
od peta.smolik
kejml píše:peta.smolik: podle
Wikipedie do Mařky dávali i 1.2 16V a 2.0 turbo. Asi jich nevyrobili mnoho, protože ani 1.2, ani 1.4, ani 2.0T není v nabídkách ojetin běžně k vidění. Za info o hydroštelech děkuji.
Patrik: 15 s svítící kontrolka vstřikování (není to žhavení) bez možnosti nastartovat je chyba. Co to je, zjistí diagnostika.
Ale asi jak kde jsou k vidění tady u nás jezdi dvě Marey 2,0 20v Turbo obě kombi a obě tuším r.v.2001, tu s 1,2 16v jsem neviděl ale 1,4 12v byli jen 96-97 a byly určeny jako nejlevnější economy verze pro jižní Itálii a Sicílii byly úplně bez výbavy Jednu jsem kdysi viděl v Calabrii měl ju kolega z práce(asi 3 měsíce sem dělal pro Bosch v Bari) párkrát mně svezl nebylo to zlý převodovka byla do silna takže to nejelo zle a právě sem se divil že auto nemělo ani elektriku která byla v Mareách sériově v základu ale i na tak slabej motor to bylo kombi
Re: Motor 1.4 12V - jaký je ?
Napsal: 18 úno 2012, 00:59
od kejml
peta.smolik: Nezpochybňuju Tě ani náhodou
To, že jsem to nenašel na sauto.cz a mobile.de neznamená, že to neexistuje. Jenom to zrovna nikdo neprodává. <hul9c9 smajl9k>
Re: Motor 1.4 12V - jaký je ?
Napsal: 18 úno 2012, 01:13
od peta.smolik
kejml píše:peta.smolik: Nezpochybňuju Tě ani náhodou
To, že jsem to nenašel na sauto.cz a mobile.de neznamená, že to neexistuje. Jenom to zrovna nikdo neprodává. <hul9c9 smajl9k>
Nemyslím že bys něco zpochybňoval... To já se jen vyjadřuju obšírně a někdy trvá dlouho než se vykecám
Já nějakou takovou Mareu hledal i na autoscout.de a ani tam sem na žádnou nenatrefil
Taky sem si vzpomněl že je tady v okolí jen jedna Marea 20v Turbo... Ten co měl tu druhou ju prodal a koupil si Cromu, byl to zajímavej přerod páč před Mareou obliboval jen BMW a takhle to dopadlo