Stránka 1 z 1

Problém po rozjetí v -20

Napsal: 07 úno 2012, 16:21
od peta.smolik
Možná to sem nepatří...
Včera se mi stala zajímavá věc: Ráno v 04/45 bylo -20 sem nastartoval na první brnk motor naskočil nechal sem to chvílu běžet pak sem se rozjel a když sem vyjížděl z Mezu jely přede mnou 4 kamiony po starý a tak sem najel na dálnici a jak sem zrychloval najednou se ozval vysokej jakoby hučivej až ječivej zvuk a začala mi lítat rafika tachometru z 80 na 120 a zpět a v tu chvílu byl celkem provoz, měl sem strach zastavit páč bych se taky nemusel už rozjet zvuk byl děsivej ale jinak se auto chovalo normálně takže sem jen ubral a ve Lhotce z dálnice sjel a ten zvuk už se neozval když sem dorazil před fabriku auto jelo normálně svítí topí a po odklopení haupny sem na nic nepřišel... Mám podezření že v klíňáku mám zasekaný kamínky a to dělá občas podobnej zvuk ale není mi jasný proč mi lítala ta rafika????
Cesta z práce v pohodě... Dnes do i z práce cesta normál...
Akorát včera sem náhodně zjistil že mám nemrznoucí směs v chladiči akorát do -17 takže sem půl litru vysál a nalil půllitr směsi do -45 tak se to snad zředí...

Re: Problém po rozjetí v -20

Napsal: 07 úno 2012, 17:16
od cinzano
Nejspíš náhon tachometru. Dal by se promazat i zevnitř kabiny, ale do toho by se mi v téhle zimě zrovna teď nechtělo. Ne WD 40, penetračním olejem.

Re: Problém po rozjetí v -20

Napsal: 07 úno 2012, 18:58
od Danny Mk2
Nemusí to být náhon,samotná mechanika tachometru dokáže vydávat docela děsivé zvuky.Když si vzpomenu jaký skřeky občas vydával tachometr na mým W353,nebyl jsem daleko od názoru že za chvíli dojde k explozi všeho :shock: Jestli u toho ještě začala vyšilovat rafička,hledal bych to spíš u magnetky tachometru.Vyndat přístrojovku,rozebrat a skouknout střeva tachometru,popř.prostříknout silkalem.

Re: Problém po rozjetí v -20

Napsal: 07 úno 2012, 19:29
od peta.smolik
Mně spíš napadlo jestli ten zvuk nedělal přece jen klínovej řemen a ta rafika, čidlo nebo snímač tachometru??

Re: Problém po rozjetí v -20

Napsal: 07 úno 2012, 21:41
od cinzano
Na 55 žádný snímač tachometru není, je tam ještě normální bovden. Jinak hnusně a celkem nepravidelně kvičet může i vyběhaná napínací kladka rozvodového řemene.

Re: Problém po rozjetí v -20

Napsal: 07 úno 2012, 22:58
od peta.smolik
Tak to by mně nenapadlo... Rozvody sem dělal 80tis. km dozadu asi... A co ta kmitající rafika?

Re: Problém po rozjetí v -20

Napsal: 08 úno 2012, 00:27
od Danny Mk2
Já bych to viděl na ten tachometr,beru to tak-když si vyjel na dálnici,ještě to asi moc netopilo,tak tachometr mohl díky zimě vřeštět,pak se palubovka prohřála a on stichl.Ten mechanický systém klasických tachometrů je od auto-pravěku stejný,zvuk který to vydává je spíš takové chraplavé kvílení.Vyzkoušej to jednoduše,odpoj náhon a zkus to projet za pokud možno stejných podmínek,pak uvidíš.Jestli bude ticho,tak pak pomůže to promazání,ale pozor,olej se nesmí dostat do té misky(magnetické),jinak budeš mít tachometrově nejrychlejší Punto na světě :D

Re: Problém po rozjetí v -20

Napsal: 01 bře 2012, 20:38
od Deniska2109
Ahojte, chcela som sa opýtať, mám fiat punto r.v. 1999. Stala sa mi taká vec, že keď som išla po dialnici, z ničoho nič mi samé prestávalo brzdiť auto až úplne zastavilo a svietila kontrolka oleja. Keď som sa chcela rozbehnúť, nešlo mi to. Vypla som motor a naštartovala som a bolo to v pohode. Olej som pozerala a mám ho dosť, akurát... Benzínu som tiež mala dosť.. nemáte s tým niekto nejaké skúsenosti??čím to môže byť? dostala som takú info že to môže byť aj palivové čerpadlo, ale keďže som žena a do áut sa až tak nevyznám tak by som bola rada ak by sa našiel nejaký ochotný chlapec ktorý by mi poradil :) Ďakujem

Re: Problém po rozjetí v -20

Napsal: 01 bře 2012, 20:48
od Matto
hmm, asi si istá, že to bola kontrolka oleja? skús tú kontrolku opísať, ja by som skôr tipoval, že to bola kontrolka vstrekovania...

Re: Problém po rozjetí v -20

Napsal: 02 bře 2012, 15:25
od Deniska2109
ano bola to kontrolka ja neviem ako by som to opísala..taký džbánik s kvapkou..červená kontrolka