Stránka 1 z 1

Punto 60 1.2 jednobod - kontrola vstřikovače, osciloskop

Napsal: 30 led 2012, 17:53
od FrAnKiE
Zdravím všechny fiaťáky,
už asi týden se trápím s Punťou, který prý má spotřebu kolem 15l/100km, zjištěna vadná lambda a vyměněna, výměna svíček a kabelů, nakonec došlo i na osciloskop a tu jsem asi narazil na jádro pudla, průběh napětí na vstřikovači je nějaký podivný, je tu někdo znalý, kdo by poradil co s tím dál?
příloha obrázek:
Obrázek

EDIT: tak po dlouhém pátrání na netu jsem našel, že je ten zubatý průběh mezi špičkami normální, jedná se o omezení proudu používané u nízkoimpedančních vstřikovačů, takže jsem zase na slepé koleji.

Re: Punto 60 1.2 jednobod - kontrola vstřikovače, osciloskop

Napsal: 31 led 2012, 18:00
od hanzs
Pouze výměna lambdy nepomohla?
Co snímač tlaku v sání - zkontroluj napětí na volnoběh.

Re: Punto 60 1.2 jednobod - kontrola vstřikovače, osciloskop

Napsal: 31 led 2012, 23:09
od FrAnKiE
Jestli se změnila spotřeba zatím nezjištěno, auto zatím nikde nebylo, ale:
1) blbě jede, jako byste ještě jedno takový táhli na laně za sebou
2) napětí na lambdě kolísá mezi cca 0,1 a 0,8V pouze na volnoběh a průběh na osciloskopu není příliš pravidelný, při zvýšení otáček okamžitě hlásí trvale bohatou směs
3) pouhým okem se mi zdá, že tam ten vstřikovač leje strašně moc paliva

Re: Punto 60 1.2 jednobod - kontrola vstřikovače, osciloskop

Napsal: 01 úno 2012, 10:45
od hanzs
Zkus ten snímač tlaku, je to druhý nejdůležitější snímač - na volnoběh by měl ukazovat cca 0,8V a postupně růst na cca 4,5V při plně otevřené klapce.
Měří se na krajních pinech čidla.