Stránka 1 z 1

Měření emisí JTD a Stk

Napsal: 26 led 2012, 15:58
od idefix
Neví někdo jaký je správný postup při měření emisí.Kolik třeba zkoušek , na kolik točit........ Včera jsem byl na emisích a co jsem zažil mě budilo i ze spaní a jelikož mám prvního diesla a nevím jaký je spravný postup docela by mě to zajímalo.U Tipa a Mareii 1,6 benzín cca. minuta na volnoběh cca. minuta na 2500-3000 ot/min max. testy 2x od obojího spíše to klaplo na poprvé hodnoty byly v normě zkušenosti ze tří STK+ME.U předchozího Tipa mi jednou snižovali volnoběh.

Re: Měření emisí JTD a Stk

Napsal: 26 led 2012, 16:03
od kejml
U dieselů se měří emise v přeběhu - tzn. v omezovači. Právě proto jsem nikdy s nafťákem na emise nešel.
Na STK ano, abych věděl, co je v nepořádku. A vždycky jsem měl pojištěno, abych prošel ;-)

Re: Měření emisí JTD a Stk

Napsal: 26 led 2012, 17:38
od idefix
Zajímalo by mě jestli 6 zkoušek je standartní a to všechny byly v limitu spíše něco málo nad půlkou k maximu.První kola něco okolo 3700 ot/min, pak 4500 ot/min, pak 4750 ot/min a finále stál na tom jak na rejči 5100 ot/min.Z
poslední zkoušky byly hodnoty nejhorší (asi 70% k maximu hodnot) a to zapsali.Prošel jsem,ale ten stres ,že vyskočí klika už nikdy víc.Pak následovala STK -kontrolu sedadel a samonavíjecích pásu jsem taky nikdy nezažil a max jobovka seřídili mi levý přední světlo a to přestalo naklápět (než jsem jel na estékáčko makali obě) a teď svítí drobet nahoru. Vyhodili mě stejně nebrzdilo mi jedno zadní kolo na ručku,nechal jsem vyměnit kotouče+desky a dnes klapla opakovačka :mrgreen:

Re: Měření emisí JTD a Stk

Napsal: 26 led 2012, 21:20
od xpettt
idefix píše:Zajímalo by mě jestli 6 zkoušek je standartní a to všechny byly v limitu spíše něco málo nad půlkou k maximu.První kola něco okolo 3700 ot/min, pak 4500 ot/min, pak 4750 ot/min a finále stál na tom jak na rejči 5100 ot/min.Z
poslední zkoušky byly hodnoty nejhorší (asi 70% k maximu hodnot) a to zapsali.Prošel jsem,ale ten stres ,že vyskočí klika už nikdy víc.Pak následovala STK -kontrolu sedadel a samonavíjecích pásu jsem taky nikdy nezažil a max jobovka seřídili mi levý přední světlo a to přestalo naklápět (než jsem jel na estékáčko makali obě) a teď svítí drobet nahoru. Vyhodili mě stejně nebrzdilo mi jedno zadní kolo na ručku,nechal jsem vyměnit kotouče+desky a dnes klapla opakovačka :mrgreen:
to sou ti,co neumí nechat ležet pětikilo na sedadle... :D

Re: Měření emisí JTD a Stk

Napsal: 27 led 2012, 11:28
od idefix
xpettt píše:
to sou ti,co neumí nechat ležet pětikilo na sedadle... :D

Ono za litr tam nemusíš jezdit a nálepka Ti příjde poštou :wink: Tady jsou 3 STK co to do 8km splňujou a jelikož psali,že estékáčka jsou využita ze 2/3 tak věřím,že jim budou nahrávat a proto lepší to mít v pořádku.
http://www.novinky.cz/domaci/257269-nar ... korun.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ale není to odpověď na moji otázku kolik zkoušek se standartně dělá.A jak jsem psal všechny byly v pořádku.

Re: Měření emisí JTD a Stk

Napsal: 27 led 2012, 15:19
od Japa
Já jsem byl s dieslem na emisích několikkrát a vždy mi je měřili při polovičních otáčkách (než jsou přeběhové) a jen jedno měření.

Re: Měření emisí JTD a Stk

Napsal: 27 led 2012, 16:46
od idefix
Tady je to pěkně vysvětleno:
"Majitele dieselových motorů trochu děsíme, protože tyto motory se měří v přeběhových otáčkách. Několik sekund tedy motor musí pracovat pod plným plynem v nejvyšších možných otáčkách. Tyto otáčky se také porovnávají s tabulkami, zda jsou ve stanovených hodnotách. Současně se měří zplodiny vycházející z motoru a opět se porovnávají s tabulkami. Vliv na kouřivost vznětových motorů má především čistota vzduchového filtru, protože tato jednoduchá součástka může výsledné hodnoty změnit tím, že motor dostává málo vzduchu, ale hodně paliva, a to špatně hoří."
Poškození motoru při zkoušce:
Ano, stát se to může. A kdože uhradí u dnešních motorů nemalou škodu?
"Každá Stanice technické kontroly by měla být pojištěna, protože se v takových případech jedná o drahé opravy. Z této pojistky se pak případné poškození motoru hradí. Samozřejmě, musí se prokázat, že ke škodě došlo měřením, a ne například nedodržením předepsané údržby."
http://www.rozhlas.cz/motozurnal/radce/_zprava/509516" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Měření emisí JTD a Stk

Napsal: 27 led 2012, 17:05
od kejml
Takže přeskočené rozvody udělané u kámoše v garáži nemají šanci.
Pouze předražený autorizák se zárukou. Hnus velebnosti.

Re: Měření emisí JTD a Stk

Napsal: 27 led 2012, 18:07
od idefix
Jak psal Japa, zaleží to na technikovi,osobně se také kouknu po jiném a dvě auta ,už jim tam nepřijedou.Kejml máš pravdu hnus to je,ve všem a finále tomu dodá pumpa kde natankuješ řepku a petrolej jako super disel aditiv a oni chtějí něco měřit............. :evil:

Re: Měření emisí JTD a Stk

Napsal: 16 dub 2012, 20:03
od proch
Mě na emisích ještě s Puntem JTD měřily 4x na pár vteřin a vždy do přeběhu. Zapsané v protokolu byly všechny 4 hodnoty. Podruhý 6x, protože si dali blbě nějaký čidlo a museli to zopakovat... :evil: Se Stilem už na emise nejdu, dám raději to "pjéťo" na sedadlo... :mrgreen: Jo a jasně, natankovat řepku a projde se na tuty. Moje punto nemělo kat...

Re: Měření emisí JTD a Stk

Napsal: 30 kvě 2013, 14:40
od milan00
Tady se můžete dozvědět více informací o měření emisí