Stránka 1 z 1
malo to jede
Napsal: 27 pro 2011, 15:35
od technic
Chci se zeptat,auto je lenivy,kdyz mam zmacknuty plyn na podlaze tak to jede pomalu a dlouho trva nez to mam naky vykon,ale kdyz plyn. pedal promackavam tak to vypada ze to ma snahu a hned jede.Taky to ma vetsi spotrebu kolem 8 L to bylo pres leto,jestli to ma nato vliv.Jinak je to 1.1 55.Nevim v cem je chyba.Dik za vsechny informace.
Re: malo to jede
Napsal: 27 pro 2011, 17:15
od Danny Mk2
Já bych zkusil podřadit,možná se to zlepší
Re: malo to jede
Napsal: 27 pro 2011, 17:43
od liborko
Myslim,že na tohle co jsi napsal ti nedokáže nikdo odpovědět.Pokud si to po sobě přečteš alespoň dvakrát tak to snad uznáš sám.
Re: malo to jede
Napsal: 28 pro 2011, 12:53
od Karol
No ak je motor v poriadku po technickej stranke tak by som povedal, ze chyba je medzi pedalmi a volantom. Kazdy spalovaci motor ma nejaku vykonovu charakteristiku tak ako charakteristiku krutiaceho momentu v zavislosti od otacok. Niekde na fore som pred casom pastol graf zavislosti vykonu a krutiaceho momentu od otacok a kvaltu. Proste ked chces zrychlenie, potrebujes krutiaci moment a ten mas pri urcitych otackach. U 1.1 55 motora je maximum pri 3500 ot. Pod tymito otackami je nizsi a nad nimi je tiez nizsi. Neznamena to ze musis ist stale na tieto otacky, znamena to len, ze ked chces macimalny tah, tak ho mas na kazdom stupni prave pri 3500 otackach. Samozrejme ze mozes ist na nizsie otacky, ale nemozes vyzadovat tolko tahu od motora. Takze kludne mozes ist na 900 otacok na jednotke, dvojke, na 1200 otacok na trojke, 1400 otacok na stvorke, 1600 otacok na patke, ale pri tychto otackach nemozes cakat ziaden vyznamny tah motora. Akurat mozes pri nich plachtit konstantnou rychlostou po rovine. Ked pri tychto otackach slapnes plyn na podlahu, nestane sa nic vyznamne, a ani nemoze. Otvoris skrtiacu klapku, ale motor ma prilis nizke otacky na to, aby mohol dat viac paliva - kedze ma nizke otacky, ide donho aj pri otvorenejsej klapke malo vzduchu a preto nemoze dat viac paliva. Pocitac zmeni predstih zapalovania a snazi sa zvysovat otacky a tie sa pomaly zvysuju. Potom tam ide viac vzduchu a moze dat viac paliva. Auto zrychluje len pomaly.
Ked chces odpich, tak vytoc kazdy stupen do vyssich otacok a mas. Ale dobru spotrebu tymto sposobom nedosiahnes.
Re: malo to jede
Napsal: 28 pro 2011, 13:36
od skybar
Veľmi trefne popísaný výkon Punťa!
Re: malo to jede
Napsal: 28 pro 2011, 15:59
od Danny Mk2
Ještě to trošku doplním,max.krouťák je na 3500ot/min.Tak že když chceš při řazení udržet max.,musíš si zapamatovat o kolik klesnou otáčky při řazení.Tzn. chci se dostat po přeřazení na 3500 otáček,vím že mi klesnou otáčky zhruba o 500,vytočím tedy rychlost na 4000ot.a po přeřazení se dostanu přesně na 3500ot.
Re: malo to jede
Napsal: 28 pro 2011, 17:19
od technic
To neni o otackach ani o razeni.Je to o tom ze mi to nekdy jede uplne normalne a nekdy na rovince dam max do 100 a vic to nechce jet jako byseto dusilo ci co.Ale kdyz zacnu mackat parkrat plynovy pedal tak jakoby to ozilo.
Re: malo to jede
Napsal: 28 pro 2011, 19:58
od liborko
Re: malo to jede
Napsal: 28 pro 2011, 21:44
od hanzs
...to vypadá na nějaký problém s dodávkou benzínu... benzínový filtr?
Re: malo to jede
Napsal: 28 pro 2011, 21:50
od Punto05
Nebo odchází palivová pumpa.
Re: malo to jede
Napsal: 28 pro 2011, 22:23
od Reno
Mam sice mk2a ,ale podobne mi to blblo a pricina bola na škrtiacej klapke. Proste ju raz otvorilo a niekedy som musel viackrát našliapnuť na plyn,aby vôbec išlo a nezdochlo. Po výmene klapky je to ok.
Re: malo to jede
Napsal: 29 pro 2011, 01:00
od hanzs
Reno: No vzhledem k tomu, že Mk I ovládá klapku bowdenem, tak to tím nebude.
Re: malo to jede
Napsal: 29 pro 2011, 10:07
od cinzano
Jako první krok doporučuju zkontrolovat/vyměnit vzduchový filtr a prostříkat klapku čisticím prostředkem (např. CRC Carburettor Cleaner, prodává Elit za něco přes stovku). Při té příležitosti doporučuju zkontrolovat těsnost černé hadičky od sacího potrubí k snímači podtlaku a podívat se na svíčky. Jestli budou černé, je moc bohatá směs. Pak by se uvidělo, co dál.