Stránka 1 z 2

HELP: Punto GT 1.4T 98kw- na první válec jde minimálníJISKRA

Napsal: 15 lis 2011, 10:01
od wesly.GT
ahojky italové :D, jsem zde nováčkem :D, pořídil jsem si puntíka 1.4 turbo, problem je ten že jsem ho již koupil s vadou že jede na 3 válce, odzkoušena výměna svíček, kabelů a zjistilo se ze první válec háže uplně minimální jiskru jen těžko viditelnou, ostatní 3 hází normáně, veškeré kontakry prekontrolovány, kabely změřeny, vše je ok :? jsme z toho už v pasti....jo a přestal fungovat i otáčkoměr, nevím zda to má na to nějaký vliv. moc děkuji za tipy :P

Re: HELP: Punto GT 1.4T 98kw- na první válec jde minimálníJI

Napsal: 15 lis 2011, 13:57
od wesly.GT
takze dnes opet vse prekontolováno, kontakty procisteny a hází jiskry všechny svíčky ale nevstřikuje první vstřikovač palivo, když neháže jiskru svíčka palivo vstřikuje :cry: , neřešitelny problem hoši

Re: HELP: Punto GT 1.4T 98kw- na první válec jde minimálníJI

Napsal: 15 lis 2011, 20:00
od hanzs
Doporucuju si stahnout servisní manual na Punto I (někde tu byl odkaz) a pročíst si ho (1,4turbo začíná na straně 632). Koukal jsem na 1.4turbo a je to poměrně složitý systém.
Ale konkrétně - zapalovací cívka je u toho typu vlastne dvojitá cívka a každá hází jiskru na dva válce naráz - tj. válec 1 by měl vždy házet stejnou jiskru jako válec č.4, protože pro ně je cívka společná.(pokud ne, je problém jinde). Dál cívka je řízena zapalovacím modulem, který je řízen řídící jednotkou - i tam může být problém.
Dál je tam snímač časování zapalování.
Ideální by asi imho bylo, vzít to k někomu kdo má osciloskop a prohlédl signály, které RJ dává na zapalování, na jednotlivé vstřikovače atd.
Protože jinak to bude je pokus/omyl metoda - protože koneckonců může být problém i v ŘJ, kde mohl odejít výstup pro spínání cívky nebo vstřikovače

Re: HELP: Punto GT 1.4T 98kw- na první válec jde minimálníJI

Napsal: 16 lis 2011, 11:01
od wesly.GT
diky moc za rady :), dnes se na tom opet delalo, zkousely se cidla, vsechny jedou jak maji,jiskry jdou vsechny ale stale je sucha jedna svicka, takze bude potreba shodit sani a vymontovat injektory a skontrolovat zda davaji nebo ne, první urcite ne, dá se injektor nejak procistit kdyby byl ucpaný? auto stálo cca rok bez hnutí. Bohuzel se jedná o závodní special takez diagnostika nefunguje a z puv. kabelů atd uz tam toho moc nezbylo

Re: HELP: Punto GT 1.4T 98kw- na první válec jde minimálníJI

Napsal: 16 lis 2011, 11:45
od hanzs
No když ho vymontujes - tak by se privedenim 12V na nej melo dat vyzkouset jestli "cvaká" a co se týká pročištění myslim, že by se to dalo - když se člověk podívá na net, tak to firmy nabízejí,,, možná se na to používají nějaký ultrazvukový čističky, nevim přesně.

Re: HELP: Punto GT 1.4T 98kw- na první válec jde minimálníJI

Napsal: 16 lis 2011, 12:40
od wesly.GT
jj uz jsem to zjišťoval dělá se to ultrazvukem, ale nejhorší je dostat injektor ven, je kolem toho kupa smetí :?

Re: HELP: Punto GT 1.4T 98kw- na první válec jde minimálníJI

Napsal: 16 lis 2011, 16:49
od wesly.GT
injektory vyndány, dávaj jak mají, nechapu kde je zakopany pes :(

Re: HELP: Punto GT 1.4T 98kw- na první válec jde minimálníJI

Napsal: 17 lis 2011, 17:03
od wesly.GT
bando muze mit vliv ventyl na to ze není palivo ve válci a svíčka je suchá?

Re: HELP: Punto GT 1.4T 98kw- na první válec jde minimálníJI

Napsal: 17 lis 2011, 19:38
od hanzs
Ted nevim jaky ventil myslis.

Jinak já bych změřil obyčejným multimetrem, jestli jde do toho injektoru napětí. Prostě multimetr připojit na ty kablíky co vedou do injektoru a zkusit startovat - mělo by se tam něco objevovat, zřejmě by se měla střídat nula a nějaké napětí. Protože pokud jsou venku injektory dobré, tak to musí být v jejich ovládání - třeba je tam k němu špatný (zlomený) kablík nebo konektor.

Re: HELP: Punto GT 1.4T 98kw- na první válec jde minimálníJI

Napsal: 18 lis 2011, 09:51
od wesly.GT
injektor dává když se vytáhne a nechá se napojený konektor a začne se startovat, tam problem neni, spíš potřebuji zjistit zda může na to mít vliv kdyby byl podpálený sací ventyl

Re: HELP: Punto GT 1.4T 98kw- na první válec jde minimálníJI

Napsal: 18 lis 2011, 11:21
od hanzs
Ad injektor - jasný, tak to by mělo být ok.
Co se týká ventilu - jestli nejsou ventily podpálené a těsní by mělo jít zjistit lehce pomocí měřáku komprese - jak se montuje budík místo svíčky.

Re: HELP: Punto GT 1.4T 98kw- na první válec jde minimálníJI

Napsal: 18 lis 2011, 11:28
od wesly.GT
no ten uz shanim 3 dny a servis ho nezapujici a znami nemaj :( . jeste me napadloa moznost ze injektor jak je venku dávat může ale jak má pracovat pod tlakem už ne.

Re: HELP: Punto GT 1.4T 98kw- na první válec jde minimálníJI

Napsal: 18 lis 2011, 11:50
od hanzs
No tak teoreticky to možný asi je.Ale když ten injektor prohodíš s jiným, který je dobrý, tak uvidíš, jestli bude suchá stejná svíčka nebo ta kam ten injektor přendáš.
S tím měřákem komprese je to blbý, ten bys měl nějak sehnat - už jen kvůli tomu, abys věděl jak na tom celkově ten motor je.

Případněsi koupit vlastní, to se do budoucna hodí:
http://aukro.cz/kompresiometr-tester-ko ... 61071.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: HELP: Punto GT 1.4T 98kw- na první válec jde minimálníJI

Napsal: 18 lis 2011, 17:30
od Rave
jsem zvedav pokud mu tuto zahadu nekdo objasni protoze ja mam vicemene ten samej problem.A Nikdo nevi.

Re: HELP: Punto GT 1.4T 98kw- na první válec jde minimálníJI

Napsal: 19 lis 2011, 14:19
od wesly.GT
tak tlaky změřeny :( motor ko, první válec 1bar :( ostatní 8 ...kdybyjste vedeli onejakem motoru dejte vedet diky :(