Stránka 1 z 1

DISKUZE - Automatická převodovka

Napsal: 22 srp 2006, 08:48
od Bukshi
Caute, nedavno som bol na 40.000 prehliadke a povedali mi, ze olej v automatickej prevodovke netreba menit - zevraj je tam dozivotna napln :shock: a teraz ako si citam knihu "Jak na to?" tak tam vidim, ze pri 40.000 km tam pisu povinnu vymenu :? tak teraz neviem ... ale zda sa mi ze v tych servisoch uz fakt nic nevedia - uz ani olej nie su schopny vymenit :( asi sa naseriem a vymenim si ho sam! :evil:

Napsal: 24 srp 2006, 08:45
od alibaba
Sám by som to neskúšal a radšej bež do servisu kde sa vyznajú
To bol dajaky dement čo ti povedal že je olej doživotná náplň.
Dal by som si ho do motora a jazdil doživotne

Napsal: 24 srp 2006, 12:13
od Sob
V automaticke prevodovce by mela byt dozivotni napln,jen u manualni se meni.Zkontroluj si kolik ho tam je a melo by to byt ok.Ve vsech automatech je napln na dozivoti

Napsal: 28 srp 2006, 09:58
od Bukshi
Sob no tak potom v tej knihe by to bolo zle? a tiez v manuali k autu su popisane veci ktore treba menit pri 40.000 a tam dokonca napisali aj filter v prevodovke !!! :shock: tak teraz ako?

Napsal: 01 zář 2006, 21:44
od dan
Bukshi píše:Sob no tak potom v tej knihe by to bolo zle? a tiez v manuali k autu su popisane veci ktore treba menit pri 40.000 a tam dokonca napisali aj filter v prevodovke !!! :shock: tak teraz ako?
po 40tkm menit olej+filtr+prubezne hlidat stav oleje. specifikace oleje je 75w-80, "bezny" prevodovkovy olej (ja tam mam 75w-85)

Napsal: 04 zář 2006, 17:56
od majco
Olej v automate sa určite mení a mení sa aj filter ! S celoživotnou náplňou som sa stretol pri VW- /len manualna prevodovka/ ale čomu hovoria životnosť auta výrobcovia ? 3-4-5 let??

Napsal: 05 zář 2006, 10:59
od dan
majco píše:Olej v automate sa určite mení a mení sa aj filter ! S celoživotnou náplňou som sa stretol pri VW- /len manualna prevodovka/ ale čomu hovoria životnosť auta výrobcovia ? 3-4-5 let??
jj, mas recht, neni dozivotni jako dozivotni. dozivotni v D je mozna tech 5let, dozivotni v CR je tech 15..

sorry za OT

Napsal: 13 zář 2006, 16:53
od Bukshi
tak a mam to uz vymenene olej aj filter :)

Napsal: 13 zář 2006, 20:23
od dan
Bukshi píše:tak a mam to uz vymenene olej aj filter :)
ze by ses podelil o info co tam mas za olej, za filtr a kolik to stalo..? co ti rekli na intervaly vymeny atd. zajimalo by me jak je to s autem co ma maly projezd, jak casto se musi olej menit - po kolika letech kdyz tech 40tkm najedes treba za 6let?

Napsal: 14 zář 2006, 08:15
od Jenda01
dan píše:
Bukshi píše:tak a mam to uz vymenene olej aj filter :)
ze by ses podelil o info co tam mas za olej, za filtr a kolik to stalo..? co ti rekli na intervaly vymeny atd. zajimalo by me jak je to s autem co ma maly projezd, jak casto se musi olej menit - po kolika letech kdyz tech 40tkm najedes treba za 6let?
Ahoj, mě řekli ve Fiatu:vyměna po 40 000km nebo jednou za dva roky,
Náplň je 1,98l doporučují olej Tutela CVT NG (olej do autom. převodovek s plynulým řazením) Filtr pro CVT nejlépe orig. Cena olej + filtr + práce cca 3000kč

Napsal: 23 zář 2006, 15:35
od dan
jak se meri mnozstvi oleje v prevodovce? predpokladam, ze pri teplem motoru, ale pri zhasnutem nebo bezicim? bohuzel jsem slysel oba nazory a manual taktne mlci. na rady z fiat servisu bych moc nedal, kdyz jsou schopni tvrdit, ze napln oleje je dozivotni..

Napsal: 26 zář 2006, 17:27
od Jenda01
Já to kontroluju při vypnutém motoru. Ze servisama je to těžký já jsem z
Č. Budějovic ale servisuju v Písku. V Budějcích v servisu jsem to měl jednou a udělaly na tom víc škody než užitku. Tak si raději dojedu těch 50km do Písku.

Napsal: 26 zář 2006, 19:43
od dan
Jenda01 píše:Já to kontroluju při vypnutém motoru. Ze servisama je to těžký já jsem z
Č. Budějovic ale servisuju v Písku. V Budějcích v servisu jsem to měl jednou a udělaly na tom víc škody než užitku. Tak si raději dojedu těch 50km do Písku.
no ptam se proto, ze: vzdy kontroluju pri motoru a prevodovce ohratem na provozni teplotu. ALE, kdyz mam vypnuty motor, tak mi to ukazuje neco jineho jinou hladinu oleje) nez pri zapnutem a jeste kdyz preradim na vsechny jizdni rezimy (N,D,R,P), tak to ukazuje zase jinou hladinu. A problem je, ze nevim, jaky je spravny postup, protoze rozdil mezi temito zpusoby mereni je prave v rozmezi min/max.. co jsem se docetl ruzne na netu, tak jediny spravny zpusob mereni hladiny oleje v aut.prevodovce je pri zahratem oleji, volic na P a pred tim projet vsechny rezimy prevodovky. nicmene v nasich autech je prevodovka CVT, coz je jiny system nez klasicky automat a proto nevim, zda je tento zpusob "mereni" aplikovatelny i na ni.. proto by me zajimala nejaka "overena" informace, nejlepe od dobryho mechanika z fiatu, jakym zpusobem kontrolu provadet na tomto typu prevodovky. toz tak..

PS: pokud das auto do autorizovanyho servisu, tak mas jen jednu jistotu - bude to drahy jako prase. kamarad dela hlavniho mechanika u mercedesa, takze to znam "zevnitr", jak to v autorizovanych servisech funguje :-(

Napsal: 27 zář 2006, 14:44
od Jenda01
Dneska jsem mluvil s servisní tech. fiatu, ptal jsem se jak je to s kontrolou oleje v automatu, potvrdil mi co jsem už psal, kontrolovat při zahřátém motoru normálně na P vypnutý motor nechat chvíli stát a pak kontrola.

Napsal: 27 zář 2006, 15:05
od dan
Jenda01 píše:Dneska jsem mluvil s servisní tech. fiatu, ptal jsem se jak je to s kontrolou oleje v automatu, potvrdil mi co jsem už psal, kontrolovat při zahřátém motoru normálně na P vypnutý motor nechat chvíli stát a pak kontrola.
ok, diky, snad to bude pravda ;-)