Stránka 1 z 2
TUNING - zvyšování výkonu
Napsal: 20 srp 2006, 17:11
od BooT
tak po vcerejsim Holesove, kde jsem naznal, ze bez trochy pomoci to na pohary ve sprintu nebude ani v trochu opomijene kategorii do 1300, respektive 1400ccm jsem zacal patrat, jak ze sveho 1.2 16V dostat maximum bez rizika nahle smrti motoru ci cehokoliv jineho. Kdyz jsem koukal, jak pekne ve stodvacce jel upraveny motor z facka, tak si rikam, ze rezervy budou jeste i v mym puntovi.
Prvni co me napadlo pri vzpomince na Icemana z Pavova prikrmovat rajskym plynem s benzinem. Varianta sice drazsi, ale sel bych do toho. Dalsi pak rozebrat a trochu vylepsit motor...a tady dam na vase rady a dopruceni co s tim vyrobit. Pokud by nekdo mel i hruby odhad co by to stalo na materialu apod, tak budu rad. Tedy by tam melo byt cca 80koni no na tech 100 bych se rad dostal. S tim nitrem by to byla tutovka, pouzival bych ho asi opravdu jen na ty sprinty, pac jinak auto najezdi tak 4tis/mesic a rad bych aby motor jeste aspon tak 2 roky vydrzel. Ladit chiptuningem to ale rozhodne nechci...jednak potom trochu ztraci ostatni upravy smysl(hlavne to pripadne nitro) a pak se mi to zda za hodne penez malo muziky a navic to udajne v MKII kvuli zalitejm svabum elektroniky jde dost spatne a musi se to rozebirat, ovsem ja tam mam skoro novou RJ a jeste na ni mam zaruku ktera by timto padem skoncila. Namadaji me kovane pisty, ostrejsi vacky, reprofilovna vackova hridel, zesileni klikove hridele a ojnice, silnejsi privod vzduchu(nejaky vzduchovy cerpadlo jsem nekde zahlidl) a nakonec pokud by ani tohle ci neco jineho nedotahlo k tem 100konim tak misto toho nitro+prislusne upravy motoru, to je jistota cca 30koni minimalne....ale stejne bych to poladil niz kvuli zivotnosti. Myslim, ze 100konovy lehoucky punto by asi moc konkurence do 1,4l mimo turba nemelo
Napsal: 20 srp 2006, 17:24
od lacin
Jestli potrebujes auto na jezdeni, tak na to kasli... Jediny, co by slo, je chip. Jestli chces, muzu se ti poptat. Z tohohle udajne de dostat celkem v pohode 100 koniku. Jenom tim blbym cipem. Samozrejme, pokud bys chtel menit obe vacky, tak si priprav dost penez, kovany pisty, zesileni kliky a tyto silenosti nezaplatis... Vzduchovy cerpadlo se nekde nabizelo, ale je to nesmysl, zakon zachovani energie tady je a bude naporad.
Jestli chces, sel bych do komplet vyf. potrubi - od svodu az po konec. To by ti spolu s filtrem mohlo dat 10 koniku, mozna i vic. Plus chip a ses v pohode na sto konikach ani kdybys nechtel. A cena uprav neni az tak horentni. Vacky bych nechal tak, jak sou. Ty s autem najedes hodne, tak do konstrukce motoru bych nezasahoval. A vyfukem a filtrem tomu neublizis, chipem minimalne.
Cena: komplet nerezovy potrubi na 55tku od svodu az nakonec me nabizela jedna firma za 12000 Kc, filtr nejaky kaenko za dvojku, ciper by to vocipoval snad do peti tacu. A to auto nepoznas...
Ja sem taky takovy hovadiny vymyslel, ale naznal sem, ze to nema cenu. To si radsi koupim na blbnuti Uno v turbu a je klid...
Napsal: 20 srp 2006, 17:48
od BooT
do toho cipu se mi moc nechce, pokud by to ale nekdo byl schopen udelat porade, tak bych byl asi do toho investovat, lae nejakej chiptuning v garazi za 5tacu ve me teda duveru nebudi....radeji bych to ´odborne´ vcetne serizeni a mereni i kdyz draz.
No a to Uno na hrani taky neni spatnej napadad ale zase v turbu bych na sprintech byl jina kategorie a tam by me zase davali naprdel...to jsem na tom lip ted
Navic ten sestikvalt ma pekne odstupnovanou prevodovku a jde mi to pekne do vysokejch otacek. Jeste vyladit nejak tu diru do 3500otacek...to jsem myslel, ze to treba ma malo luftu, tak tou pumpou....jeste me napada ten luft co jde do motoru nejak chladit, to by mohlo taky pomoct.
Napsal: 20 srp 2006, 19:59
od Jafik
Pokud chceš aby to fungovalo,tak radím svody supersprint (cca 12000), sportovní sání, vyndání katalyzátoru, vetší průměr výfukového potrubí, sportovní rezonátor, snížit hlavu, vyleštit kanály, odlehčit setrvák,koupit karbonový těsnění pod hlavu,lepší svíčky, vačky,čip, naklepnout ventil na liště vstřikování, ideální by byla i 6 ti stupňová převodovka. chce to pak používat o dost kvalitnější olej! Já sám to mám na mk1 obsah 1,1. Vše jen ten čip mi chybí! Můj motor je lepčí v tom,že se nemůže potkat,takže mi odpadla starost s rozvody .............. a spolehlivost ............... drží a jede! A pokud už hodláš fakt investovat tak to chce keramickou spojku! Osobně jsem v motoru za 35 tisíc a dlouho na něj nebudu muset šáhnout! Chce to jen prachy,odvahu a kvalitní komponenty
Napsal: 20 srp 2006, 20:12
od BooT
diky za inspiraci...tak zatim z toho vseho mam jen ten sestikvalt
Orientacni ceny jednotlivych uprav a jejich vliv na vysledny celkovy vykon bys vedel? Kolik pak ocekavat klokanu?
Diky
Napsal: 20 srp 2006, 20:13
od lacin
No jo Jafiku, ale kolik s tim najedes rocne? Hlavu bych urcite nesnizoval, na setrvak bych taky nesahal, pac to uz ovlivnuje dynamiku od spodnich otacek a to bůt nechce. Ale supersprintiky svody urcite doporucuju, je to zarucena kvalita.
Ale musis se rozhodnout, jestli chces auto na jezdeni, nebo na zavodeni. Oboje z tohohle auta udelat nejde. Vzdycky je to bud, anebo. Pokud bys chtel jit do extremu, udelej, co rikal Jafik - to je zaklad. Pocitej ale s zivotnosti max dva roky (s tvou kilometrazi), kdyz to nebudes moc zatezovat a vyuzivat. No ale kdyz to nebudes vyuzivat, tak proc to delat? Na tech par sprintiku rocne???
Jestli chces, tak si sezen nejaky cinqe, sezen si do toho toho 16ventila a hraj si.
Napsal: 20 srp 2006, 20:39
od Jafik
Najedu s tím autem zhruba 25 tisíc ročně. Hlava u 1,1 není takovej problém vzhledem k tomu,že klika je na ten motor dost silná. Více méně je spodek stavěnej u všech těch motorů stejně! takže rezerva tam je! měl jsem ho rozhozenej a po 45 tisících se sníženou hlavou ( úprava z něměcka ......) nebylo znát vůbec nic ani na klice a ani nikde jinde! Setrvačník sice sníží výkon do kopce,ale motor jde lépe do otáček a pokud se jedná o rozsah 1500-3500 tisíce otáček,tak naprosto to vyřeší ty svody a filtr! pokud se samozřejmě bavíme o výfuku bez katalyzátoru! jinak svody nemaj cenu. Samozřejmě,že pokud se budeme bavit o naprostém extrému,tak lze motor osadit turbem,kdy pokud bude turbo foukat do 0,35 bar,tak není potřeba s motorem nic dělat,lae je potřeba upravit chod čipem a pokud má turbo foukat oněch 1,6-1,8 baru,tak doporučuji úpravu v německu u firmy Novitec. Vyjde to dost draho,ale kvalita tomu odpovídá. Osobně bych ho naklepl na ventilu,což zvýší tlak a množství paliva a fakt to jede! Bohužel u jednobodového vstřiku to nejde
Napsal: 20 srp 2006, 20:48
od Jafik
Ceny: keramická lamela 5500, Přebroušení 1 vačky 2500 ( dělali mi to v německu ....), odlehčení setrrváku 2500 i s vyvážením, hlava s vyleštěním kanálů 2500,karbonové těsnění pod hlavu 2500, čip 7000, filtr KN 2800, Svody 12000, sportovní rezonátor 1200,svíčky 550/kus mám pokračovat?
Napsal: 20 srp 2006, 22:29
od Dohy
ty si z rakovnika??? TO NENI DALEKO RAD BYCH TO PUNTO VIDEL.. a svezl se v nem .. jak to jede !!!!!!
Napsal: 20 srp 2006, 23:26
od BooT
hmmm....super, takze na tech par sprintu rocne mi vychazi nejlip koupit to nitro a jen dat novy soucasti, ktery by se mohly zacit tim kratkodobym narustem teploty opotrebovavat. Jenze s nitrem(ale i s turbem) jsem po prepoctu nad 1400ccm a a to uz je zase jina kategorie..no tak to bude jeste zajimavy....kazdopadne Jafiku mas to zmereny kolik tyhle vsechny tvoje stavajici upravy daji klokanu navic oproti serii? jak moc dobre to jede?
Jinak pro zacatek by mi fakt asi stacilo vyresit tu diru do 3500otacek, kdy se tomu moc nechce tahnout. Jenze vytahovat cat. se mi teda nechce....s nim to fakt budou ty svody uplne k nicemu? Green vlozku filtru mam(vim, primy kit sani by byl lepsi), jeste bych chtel vyresit tu dodavku cerstveho chladnejsiho vzduchu, ale vzduchove cerpadlo vypada asi jen jako smecko
nejaky chladic vzduchu se asi moc nedela...asi jsem moc narocnej
Napsal: 21 srp 2006, 02:13
od Long
Kuli par sprintom za rok vyhazovat penize .........
) Kdyz uz pominu samotnou podstatu oblibenosti sprintu akorat abych si moh namasirovat ego kolik sem jich na par metrech predjel tak me upravy u bezne pouzivanyho auta pridou mirne receno jako blbost. Kdyz uz mermomoci bych porad chtel na sprinty tak si koupit neco na hrani, jak uz tady je napsany treba cinche nebo nakou podobnou krabicku a hrat si s tim.
Hm nitro na seriovej motor, to zivotnost urcite prodlouzi:)
Napsal: 21 srp 2006, 09:13
od Patrik
BooT píše:hmmm....super, takze na tech par sprintu rocne mi vychazi nejlip koupit to nitro a jen dat novy soucasti, ktery by se mohly zacit tim kratkodobym narustem teploty opotrebovavat. Jenze s nitrem(ale i s turbem) jsem po prepoctu nad 1400ccm a a to uz je zase jina kategorie..no tak to bude jeste zajimavy....kazdopadne Jafiku mas to zmereny kolik tyhle vsechny tvoje stavajici upravy daji klokanu navic oproti serii? jak moc dobre to jede?
Jinak pro zacatek by mi fakt asi stacilo vyresit tu diru do 3500otacek, kdy se tomu moc nechce tahnout. Jenze vytahovat cat. se mi teda nechce....s nim to fakt budou ty svody uplne k nicemu? Green vlozku filtru mam(vim, primy kit sani by byl lepsi), jeste bych chtel vyresit tu dodavku cerstveho chladnejsiho vzduchu, ale vzduchove cerpadlo vypada asi jen jako smecko
nejaky chladic vzduchu se asi moc nedela...asi jsem moc narocnej
BooTe, ty jsi v pasti. Nechceš turbo, nechceš čiptuning, nechceš vyndat kat, nechceš vlastně ani nitro. Takže vlastně s motorem nic udělat nemůžeš. Úpravičky jako jiný filtr, svíčky, nebo výfuk (s katem), ti přidají v součtu maximálně nějakého koně.
Jinak chlazení sání ti nepomůže - to se dělá u turba, protože se vzduch jednak kompresí jednak stykem s horkými častmi turba hodně zahřeje. U atmosférického plnění se nic takového neděje, navíc jak chceš něco vychladit, když chladící vzduch má stejnou teplotu. To by sis musel pořídit klimatizaci na sání
. Ale podle zákona zachování energie bys v konečném důsledku výkon spíše ztratil, než získal.
Nejrychlejší, nejsnadnější a výrazný (+10 koní, +14Nm) způsob je čiptuning. Navíc je nejvíc efektivní, jeden kvalitně načipovaný kůň tě vyjde jen na 700Kč. Lacinější způsob navýšení výkonu neexistuje.
Mrkni třeba na
www.bitpower.cz, prý jsou velmi dobří, znal jsem jednoho majitele žlutýho Sportinga, nemohl si to vynachválit ....
Napsal: 21 srp 2006, 09:38
od BooT
2Long: nojo, vyhrat muze jen jeden, kdyz to budu nahodou treba nekdy ja kdyz se sejde slabsi skupina, tak se zlobit nebudu.......nezastiram, ze je to tak trochu honeni ega, ale spis ukazat lidem, ze i punto umi trhat asfalt
2Patrik: no poslal jsem na tem bitpower nejaky vsetecny dotazy, tak uvidime....pokud rikas, ze sportinga, nebo obecne 1.2 16V delaji, tak to asi nejak musi jit, ale radeji bych bez fyzickeho hrabani se v RJ. Ono v pripade protreby jsou schopni zase zpatky nahrat ten puvodni soft, ale pokud by tam bylo videt vniknuti do RJ, tak asi zaruka kterou jeste mam pada
Napsal: 21 srp 2006, 10:54
od BooT
tak belskova odpoved od Bitpoweru:
Pred a po:
Výkon (hp / otáčky): 80 / 5000 91 / 5080
Točivý moment (Nm / otáčky): 114 / 4000 129 / 3800
Maximální rychlost (km / h): 172 178
Zrychlení (0 -> 100 kmh / s): 11 -
Průměrná spotřeba (l / 100km): 6 5
mno jelikoz tam mam ridici jednotku BOSCH ME7.3H4 tak to ani neni treba rozebirat a da se to preprogramovat pres sbernici......vcetne mereni pred a po to vychazi lehce nad 10kkc.....budu o tom premejslet
Napsal: 21 srp 2006, 18:10
od Jafik
Svezení je možné. Z Klášterce to fakt není daleko. Ohledně toho chlazení ........ zkus suchej led.