Stránka 1 z 2
CHIP tuning
Napsal: 05 říj 2011, 13:08
od puntos428CS
chcem sa opitať kolko najviac možem načipovať punto lll 2005 44kw alebo mam radšej kupiť HGT motor ?
Re: CHIP tuning
Napsal: 05 říj 2011, 13:30
od ludeco
Chip na sériovej motor je blbost. Pokud z toho chceš OPRAVDU něco dostat a nevadí ti že i tak to nebude nic extra, zaměř se spíš na mechanické úpravy. Z těchlech motorů se dá dostat cca 110-120 koní, s turbokitem (ale ten jen tak nekoupíš) má hranici kolem 200 koní. Ale dost pomůže jen vačka, výfuk bez katu, převodovka ze Sportingu nebo mk1 6speed. Sehnat si můžeš i větší škrtící klapku, tuším že jde upravit z Brava 1,6 a dají se nasadit větší vstřiky, z nějakýho Civica jsou uplně stejný jen s větším průtokem... čip bych řešil až později, jinak se neprojeví a dáš za to ranec peněz zbytečně.
Re: CHIP tuning
Napsal: 05 říj 2011, 20:34
od Punto05
120 koní z 1,2 8V 44kw?
A potom ten motor vydrží kolik? 5000km?
Re: CHIP tuning
Napsal: 05 říj 2011, 21:34
od oldoss
Cipovat 1.2 to je rovnaka blbost ako dat na kosacku turbo. Ked chces vykon tak si kup uz auto s vykonym motorom, ktore uz na ten vykon je aj stavane.
Re: CHIP tuning
Napsal: 06 říj 2011, 12:57
od ludeco
2 Punto05: Celé je to o tom, že Fiat chtěl aby tyhle motory hodně vydržely a co nejméně žraly a tak jsou šíleně podladěné. Koukni jaké výkony měly motory s podobnýmy obsahy o 20-30 let dřív a zjistíš, že výkon kolem 80 koní byl zcela normální. Při tom, o co přesnější byla výroba v 90. letech (Punto mk1) už eliminuješ ztráty výkonu na minimum. A s Fire motory i můžeš opravdu vyhrát, protože jsou prakticky nezničitelné, hlavně klasické osmiventily. Takový sériový motor vydrží i půl milionu kilometrů, sám jsem jel Puntem co mělo najeto 450 tisíc!!!!! a jelo stále dobře. Takže když budeš auto udržovat, dávat kvalitní olej a chovat se k němu slušně, upravený motor ti vydrží i tak dost dlouho.
Asi nejčastěji se upravují 1,2 MPI 54kW - a z nich se dá reálně dostat 110-120 koní. Znám i borce z ITC co měl Uno 1.0 Fire které mělo nabržděno 100 koní a auto sloužilo naprosto spolehlivě.
Re: CHIP tuning
Napsal: 06 říj 2011, 13:06
od ludeco
2 oldoss: S tvým názorem souhlasím i nesouhlasím. Vezmi si, že když máš hatch s dvoulitrem, ztratíš na obratnosti, protože předek bude těžký a auto se bude hrnout. Když máš ale třeba 1,2 tak to auto bude mít rázem o 150 kg míň na přední nápravě a bude mnohem ochotněji manévrovat, takže hnát výkon z malého motoru smysl má. Ale samozřejmě to nemá smysl hnát do nesmyslů. Na auto co má necelou tunu stačí 100 koní bohatě i pro sportovní jízdu...
Re: CHIP tuning
Napsal: 06 říj 2011, 14:31
od oldoss
Chces mi povedat, ze z 1.2 54KW dostanes 110-120 koni iba chipom, vackou a vykuchanym katom? Teraz tu neries turbo, kompresor a podobne srandy co stoja viac ako cele Punto a vysledok je viac ako neisty. Ked chces vykon kup si uz auto vyladeny fabricky a ktory ma aj nejaky objem a s tym sa mozes hrat, ja neviem Stilo Abarth alebo priamo od Abarthu 500ku alebo Punto Evo alebo si kup Imprezu WRX STi a tam uz nemusis riesit absolutne nic co sa tyka vykonu. Je ine sa hrat s 2.0 litrom a viac a ine sa hrat s 1.2kou. Tieto 1.2ky nikdy neboli urcene na taketo upravy. Boli urcene hlavne nato doviest rano taliana do roboty a cez vikend dakde na vylet. Keby si to uz aj chcel upravovat tym turbom alebo kompresorom tak zo seriovych suciastok to isto nedostanes. Myslim, piesty, ventily, a podobne serepeticky.
Re: CHIP tuning
Napsal: 06 říj 2011, 22:18
od Punto05
Re: CHIP tuning
Napsal: 07 říj 2011, 00:02
od peta.smolik
Jako jde to ale musíš na to mít prostory čas a peníze... Před pěti lety sem narazil v Calabrii na Punto mk1 1,1 6speed a mělo napasovaný turbo z Una... Těch úprav tam ale bylo hodně a majitel si úpravu motoru cenil na 5tis. Euro. Měřený výkon mělo 112 koní
Re: CHIP tuning
Napsal: 07 říj 2011, 09:19
od Punto05
Fanoušek,když Punto miluje není co řešit. Běžný člověk si koupí auto s motorem
Re: CHIP tuning
Napsal: 08 říj 2011, 09:50
od ludeco
2 Punto05: Moje řeč, taky jsem si mohl koupit jiný auto, ale já chci prostě Punto mk1
2 Oldoss: Vážně z toho dostaneš docela hodně, když je motor laděný na spotřebu tak je jasné že výkon bude malý, ale potenciál tam je ohromný, třeba po začátku výroby Punt pořádal Fiat nějaký seriál závodů po Itálii, takový "Punto Cup" a na něm jezdili Fiatem upravená Punta 1,2 SPI, které měli přes 80 koní jen vačkou, klapkou a jinou ECU...
...ale zas nemá cenu to hnát do extrémů, já mám třeba na 1,2 danou převodovku z 1,1 6speed což udělá taky hodně hlavně na zrychlení, i když zase klesne maximálka. Na motoru by mi stačilo tak těch 80-90 koní, tak přemýšlím jestli půjdu do MPI hlavy nebo jen pořádně probudit jednobod, s kterým se dá taky slušně pohrát.
Re: CHIP tuning
Napsal: 17 říj 2011, 15:03
od puntos428CS
chalani ja som nechcel aby ste sa hadali ale iba vediet či to ma zmysel a podla toho čo som čital kupim radšej motor s prevodovkou HGT
istotne ja budem spokojny
lebo ja potrebujem RYchlosť acceleraciu + manevrovatelnosť ...proste chcem s punta zrobit draka
a vytaza pretekou (nie jednych )
napr: 1.8 HGT ma 131 koni však
chcem sa opitat kolko sa da vytažiť s neho ja si myslim že taky 150 koni + - ?
Re: CHIP tuning
Napsal: 17 říj 2011, 15:24
od oldoss
Chces kupit motor z hgt do tvojho? Ked ohliadnem od toho, ze legalne s tym cez STK neprejdes a pri pripadnej nehode alebo podobnej veci mas zarobene na vazny pruser ked ti zistia, ze tam mas iny motor. A mozes si vtedy hovorit co len chces... Ked chces vykon kup uz nieco co je na to fabricky postavene tot moj nazor.
Re: CHIP tuning
Napsal: 17 říj 2011, 17:46
od bobas
treba barchetta
ta ma stejne podbehy jak punto,takze to tam padne jak prdel na hrnec...takze technicky by to fungovalo a pokud jsi srdcar,a mas dost penez,zlegaslizujes v nemecku a resis...
Re: CHIP tuning
Napsal: 19 led 2014, 21:48
od Chesneck
Osobne bych MKII nekoupil, i kdyz to HGT taky asi pojede slusne, chtel jsem MKI, sahl jsem po GTcku a jsem spokojeny.