Stránka 1 z 3
je nutná selenia?
Napsal: 03 říj 2011, 10:27
od lubhol
čus, je nutné do stila nalít selenii? nebo tam můžu nalít něco jiného, stačí třeba mogul extrem 10W 40..... ?
dík
Re: je nutná selenia?
Napsal: 03 říj 2011, 11:11
od djpiecka1
selenia je prehnane draha a je zbytocne za tu sumu ju tam davat pretoze kvalitne su aj ostatne znacky olejov.ja mam v mojom stile SHELL HELIX HX6 10W-40 cena za 5l tohto oleja je 27eur(s dph)
Re: je nutná selenia?
Napsal: 03 říj 2011, 11:37
od kejml
Nejdřív napiš, jakou máš motorizaci a pak přijímej rady.
Obecně platí, že není lepší olej než ten, který předepisuje výrobce motoru. Stejně tak interval výměny se neřídí použitým olejem, nebo jeho výrobcem.
Podle motoru zjisti, který tam patří Selenia a pak si najdi se stejnou viskozitní i výkonovou specifikací. Značka opravdu nerozhoduje.
Re: je nutná selenia?
Napsal: 03 říj 2011, 11:43
od Punto05
Do 1,2 8V stačí prakticky cokoliv co odpovídá specifikaci. U výkonnějších motorů je věcí každého soudruha jak se rozhodne. Ale rozhodně neplatí,že když dám místo Selenie 20K Agip Sint 2000 10w40 ,nebo Fuchs Titan MC tak se motor zadře ,exploduje,nebo bude po 100000 vylágrovaný.
Re: je nutná selenia?
Napsal: 04 říj 2011, 22:05
od lukynen
Zdravím pánové,jestli mohu přidám pár svých poznatku s fity cca 10let.Při koupy každého vozu tam bylo něco jiného než doporučuje výrobce a při zhasínání kontrolky při startu-běh bez mazání-je nejkratší doba u selenie,díky řidkému oleji i při nižších teplotách. Tím pádem lepší mazání a menší opotřebení. S předposledním autem jsem naběhal cc 160 000 a motor nevim co je. tu stejnou TD 100 mařenku maji i kamarádi jezdící na shell a castrol tak dělali jak vačku tak turbo. Z mé zkušenosti si raději 400 připlatím a mám klid. Na netu jsou super ceny a dobré obchůdky. Přeji nejlepší funkčnost a spolehlivost
Re: je nutná selenia?
Napsal: 04 říj 2011, 22:07
od Punto05
Selenia není řidší než srovnatelný olej stejné specifikace. Zhasínání kontrolky tlaku oleje neměřím se stopkami.
Jinak Shell a Castrol je pouze olejový mýtus. To samé Paraflu do chladiče. Fridex G +
Re: je nutná selenia?
Napsal: 05 říj 2011, 16:54
od hanzs
lukynen: nic ti nebrání tam lít olej 5W-40, ten je při nízkých teplotách určitě řidší než klasika 10W-40.
Viskozní klasifikace je daná motorem jen částečně, záleží i na typu provozu - u benzínu jako je motor 1,6 např. kdo jezdí hodně město, hodně startů, tak je pro něj lepší 5W-40 (aby se motor rychle promazal), kdo jezdí hodně na dálnici (a spíš rychle) tak je pro něj lepší 10W-50 (aby se olej "neupekl").
Re: je nutná selenia?
Napsal: 21 úno 2012, 15:17
od Jarda358
Co by jste řekli na olej Shell Helix Diesel HX7 10W40 API-CF, ACEA A3 / B3 / B4 , MB-Approval 229/2 vw50500
Do Stila 1.9 JTD z roku 2003, prosím o vaší krytiku, mně se zdá docela ok označení CF a B3 B4, ale nejsem odbornik
pak se mi ještě líbí tenhle
Motorový olej Mogul 10W-40 Diesel DTT PLUS,Specifikace ACEA E4 , Specifikace API CF
nevím kterej, parametry asi stejný rozdíl bude asi jen v ceně
Re: je nutná selenia?
Napsal: 21 úno 2012, 16:06
od hanzs
jako ACEA B3/B4 a API-CF je ok, ten Mogul má už normu pro dodávková vozidla.
Re: je nutná selenia?
Napsal: 24 úno 2012, 14:36
od Kiňas
Nejdůležitější je dodržet olejovou nornu pro motor, než předraženou značku oleje. Pro motor je mnodem lepší měnit olej častěji, než tam nechávat drahý olej (selenii) třeba dva roky, nebo 30000 km. Ja měním na svým stile každých 15000 km Q8 5w40
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=414" onclick="window.open(this.href);return false; třeba i dvajrát do roka a výměna mě vyjde kolem 1000,- i s olejovým a vzduchovým filtrem. Co je pro motor lepší, ať zváží každý sám, kdo má svoje auto rád, jestli čistý olej stejné výkonové specifikace, co předepisuje výrobce, měněný častěji, a nebo dražší selenie, černá a plná pevných mikročástic co pomalu šmirglují motor zevnitř, nechaná tam 30000km nebo dva roky?
Čauky Kiňas.
Re: je nutná selenia?
Napsal: 24 úno 2012, 15:47
od hanzs
Kiňas: Akorát ani ta Selenia nemá výměnný interval 30tis. takže je to zbytečná spekulace, jak by vypadala po 30 tis.
Re: je nutná selenia?
Napsal: 24 úno 2012, 18:44
od Kiňas
Stilo 1,9 multijet 88kW r.v. 2006 jako je moje, má výměnný interval 30000km, nebo 2 roky, takže tvé informace nejsou zcela přesné, ale neříkám nic proti selenii,to ať si každý rozhodne sám, ale vím, že je to jen výrobní spojení italských výrobců, taky proč ne?
Čauky Kiňas
Re: je nutná selenia?
Napsal: 25 úno 2012, 20:26
od idefix
Kiňas píše:Stilo 1,9 multijet 88kW r.v. 2006 jako je moje, má výměnný interval 30000km, nebo 2 roky, takže tvé informace nejsou zcela přesné, ale neříkám nic proti selenii,to ať si každý rozhodne sám, ale vím, že je to jen výrobní spojení italských výrobců, taky proč ne?
Čauky Kiňas
Ono to bude ,asi model od modelu jiný v servisce mám po 20 tisicích nebo po jednom roce výměna oleje,Stilo 1,9 JTD 85Kw r.v. 12/2003 kupeno v Čr.Jinak dávám Mogul Racing 5W-40
Re: je nutná selenia?
Napsal: 25 úno 2012, 21:28
od Kiňas
idefix píše:Kiňas píše:Stilo 1,9 multijet 88kW r.v. 2006 jako je moje, má výměnný interval 30000km, nebo 2 roky, takže tvé informace nejsou zcela přesné, ale neříkám nic proti selenii,to ať si každý rozhodne sám, ale vím, že je to jen výrobní spojení italských výrobců, taky proč ne?
Čauky Kiňas
Ono to bude ,asi model od modelu jiný v servisce mám po 20 tisicích nebo po jednom roce výměna oleje,Stilo 1,9 JTD 85Kw r.v. 12/2003 kupeno v Čr.Jinak dávám Mogul Racing 5W-40
Máš pravdu, stilo 1,9 jtd 85kW má interval 20tisíc a stilo 1,9 jtdm 88kW má interval dva roky nebo 30tisíc s nutností roční návštěvy v servise. Vede se tu diskuze o selenii, já dávám do stila Q8, ty Mogul, o kterém jsem také uvažoval, z mého pohledu jsou tyto oleje Q8,Mogul i Selenie nebo i jiné s normou B4 pro motory s přímím střikem srovnatelné kvality a jak říkám, motoru prospěje olej měněný častěji za menší cenu rozhodně lépe, než dražší, který se v autě nechá běhat déle. Ale to ať si každý zváží sám.
Čauky Kiňas
Re: je nutná selenia?
Napsal: 12 bře 2012, 19:19
od datelos
Do mého stila se lije už pátým rokem cartechnic 5W40, specifikace ASPI SL/CF,ACEA A3,B3,B4,splnující normu VW,MB,BMW. Bohužel Fiat normu nemá, ale předepsané specifikace ano.Měním po cca 12000-jeden rok. Na selenii mám nabídku 1490kč za 5l, ale myslím že už to asi ničemu nepomůže.