Stránka 1 z 1
Zapalovací cívky
Napsal: 30 zář 2011, 10:29
od jetta18
Ahoj Punťáci. Objevil se u mého motoru 1.2 8V r.v.2001 problém, že občas během jízdy motor jakoby škubne a objeví se oranžová kontrolka motoru. Zajel jsem na diagnostiku, kde mi to hlásí tuto chybu: P0352 Cívka zapalování B primár/sekundár. Pravděpodobně se poroučí jedna ze zapalovacích cívek. Před cca půl rokem jsem měnil jednu(tu blíž ke chladiči). Chtěl jsem se zeptat, zda nevíte,která z těch dvou je značená jako A a která jako B.
Díky všem za rady...
Re: Zapalovací cívky
Napsal: 30 zář 2011, 10:46
od Punto05
Nevím o tom ,že by se značily A a B . Jsou úplně stejné. Cívky je dobré měnit jako celek'2 a tu třetí si nechat jako náhradní(tedy tu dobrou)
Re: Zapalovací cívky
Napsal: 30 zář 2011, 10:49
od jetta18
Punto05 píše:Nevím o tom ,že by se značily A a B . Jsou úplně stejné. Cívky je dobré měnit jako celek'2 a tu třetí si nechat jako náhradní(tedy tu dobrou)
Vím,že jsou úplně stejné..ale ta chyba tam byla přesně takto napsaná...takže bude lepší obě vyměnit i když tu jednu už jsem nedávno měnil?
Re: Zapalovací cívky
Napsal: 30 zář 2011, 11:01
od Punto05
Nevím jak to bere ŘJ. Kterou považuje za B. V servisu to snad ví. Já neříkám,že máš měnit obě,ale ,že je to lepší. Nakonec kup cívku,dej ji tam a když se závada neprojeví,tak jsi vyměnil tu pravou.
Re: Zapalovací cívky
Napsal: 03 říj 2011, 08:35
od jetta18
Punto05 píše:Nevím jak to bere ŘJ. Kterou považuje za B. V servisu to snad ví. Já neříkám,že máš měnit obě,ale ,že je to lepší. Nakonec kup cívku,dej ji tam a když se závada neprojeví,tak jsi vyměnil tu pravou.
Ahoj,díky za rady. Tak nakonec jsem ohmmetrem změřil obě cívky dle návodu Jak na to a zjistil jsem,že jedna cívka po ohřátí výrazně mění svůj odpor na primárním vynutí - dle knížky by zde mělo být cca 0,6Ohm a byla zde hodnota téměř 1MOhm. Takže jsem tuto cívku vyměnil a zatím je klid:)
Re: Zapalovací cívky
Napsal: 03 říj 2011, 11:59
od Punto05
No vidíš jak jsi odborně zdatný. Gratuluji.
Re: Zapalovací cívky
Napsal: 03 říj 2011, 12:05
od jetta18
Punto05 píše:No vidíš jak jsi odborně zdatný. Gratuluji.
Díky za pochvalu.) a byla to ta cívka,kterou jsem zhruba ped půl rokem vyměňoval...tak uvidíme jak dlouho vydrží tahle...
Re: Zapalovací cívky
Napsal: 23 říj 2011, 11:56
od smithi14
chlapy a čo stoja také cievky kebyže cem meniť všetky? čo by ma to vyšlo bo teraz som dal do auta 500 eur a objavilo sa mi šklabanie s motorom sviečky sú nové /NGK/ škrtiaca klapka vymontovaná vyčistená no robí to aj tak skúsim tie cievky abo čo by to ešte mohlo byť rv. 2000 1.2 8 V 44kw
Re: Zapalovací cívky
Napsal: 23 říj 2011, 20:11
od hanzs
Civky jsou tam dvě. Každá je pro dva válce. tj. cena 2x 500-1200Kč podle výrobce.
Re: Zapalovací cívky
Napsal: 31 říj 2011, 07:36
od skybar
Auto mi začalo pocukávať-nepravidelne okolo 2000ot,teda som pomeral zap.cievky,sekundár v norme,ale na primároch som na meral 0,9ohmu,môže to spôsobovať to trhanie?,keď správne hodnoty sú 0,495-0,605ohmov a v manuále sa uvádza,že ak je hodnota menšia ako 0,495ohmu,alebo je nekonečný odpor treba vymeniť cievku!Tiež mi to neštartuje na šup,ale treba 4x-5x potočiť a chytí,potom už chytá na šup.Alebo to robí snímač otáčok?,na ňom som nameral 960ohmov a má byť od 650 do720ohmov
Viete mi niekto poradiť čo s tým?Alebo blbne dodávka paliva?!
Re: Zapalovací cívky
Napsal: 31 říj 2011, 15:33
od hanzs
Skybar: jak si měřil ten primár? Odečetl si hodnotu, kterou ti ukáže měřák, když měřící kabely spojíš naprázdno? Obvykle měřák ukáže nějakých cca 0,4 ohm, které je pak třeba odečíst od naměřené hodnoty.
Obecně ale nějakému měření cívek nevěřím ,nemá vypovídací hodnotu, protože když cívka pracuje, jsou na ní tisíce Voltů a může docházet k vysonapěťovým průrazům - ale měřák měří při velmi nízkých napětích, takže se to neprojeví.
Re: Zapalovací cívky
Napsal: 31 říj 2011, 16:00
od skybar
Tak cievky by mali byť OK ak odrátam tých 0,4ohmu,tak potom neviem čo by to mohlo robiť,žeby ten snímač otáčok?alebo prívod paliva?Ináč na primárnom okruhu je napätie nižšie ako na sekundári tak to meranie má význam.
Re: Zapalovací cívky
Napsal: 31 říj 2011, 16:09
od hanzs
No to je těžký - dodávku paliva bych asi zkusil tak, že odpojíš hadičku od benzínu a necháš běžet čerpadlo a koukáš jestli to dává pořád stejný silný proud. A co se týká cívek nebo čidla otáček, tam už jen asi pokus omyl. Já si spíš tipuju cívku.
Ale případně to může dělat i svíčka a kabely se svíčkám....