Stránka 1 z 1

kompresne tlaky

Napsal: 28 zář 2011, 14:59
od hotyno
Ahojte fiataci :).
Dal som auto na prehliaku na 30 tis. km (punto grande 1.2 65PS). vymenili olej, aj vseko potrebne. zmerali mi aj kompresie a vyslo im, ze mam kompresny pomer 7:1, pricom prirucka pise 11:1. malilinko mi to papalo olej, ale kedze mam uz siedmy fiat, tak som tomu nepripisoval ziadnu vahu...lebo je to bezne. Co s tym?

Re: kompresne tlaky

Napsal: 28 zář 2011, 17:50
od Rave
jses si jist ze ti merili kompresni pomer?Nebo jen komprese valcu?
Imho pokud mas kompresni pomer 7:1 tak to musi byt mrtvy jako prase.To je nachystany na nejaky hodne hodne velky turbo :D

Re: kompresne tlaky

Napsal: 28 zář 2011, 19:38
od Punto05
7:1 měla lepší auta za 1 republiky.Nebo ruský mosgál na 72 oč. benál

Re: kompresne tlaky

Napsal: 29 zář 2011, 09:25
od hotyno
predpokladam, ze to bude kompresia motora (valcov), kedze vysledkom je graf na kazdy valec zvlast. Hodnoty su od 7 do 8 bar. Knizka vravi, ze by mali byt 11.1 bar... mechanik vravi, ze to je hodnota noveho motora a tieto hodnoty su ok. test bol robeny pomocou motormetra (http://www.motormeter.net" onclick="window.open(this.href);return false;)

Re: kompresne tlaky

Napsal: 29 zář 2011, 10:06
od Rave
pri techto hodnotach pokud jsou stejne na vsech valcich +- tak motor je v kasi.Proto ti mizi olej.
Muze to byt zpusebeno ze mas v haji krouzky na pistech,nebo ti tlak leze pres gufirka v palici.
Tesneni pod palici si myslim ze to nebude pokud sou namerene hodnoty rovnomerne.
Me rict mechanik ze tyto hodnoty sou ok tak ho jebnu klikovkou pres vajca.

Re: kompresne tlaky

Napsal: 29 zář 2011, 20:04
od Punto05
Mechanika dnes už dělá téměř každý :mrgreen:

Re: kompresne tlaky

Napsal: 30 zář 2011, 10:24
od racer
1.přes guferka ventilů žádnej tlak nejde(jedině olej)
2. těch 7 baru na všech válcích je hodně málo a hlavně u motoru co má najeto 30 tis je to uplnej nesmysl.
3. vzhledem k tomu, že je to u všech válců, tak bych si tip, že přeskočil řemen=rozhozený časování =netěsněj ventily=není tlak, když to pak pálí do otevřenejch ventilů, tak to nedělá dobře těm guferkům na ventilech a jdou do háje=pak to začne i baštit olej
4. nepředpokládám, že by tam zapoměli dát při výrobě kroužky, takže asi bod 3
5. omlátit jim to auto o hlavu (zejména jestli je v záruce), takhle se ti nemůžou vysmát, že je normální po 30 tis 7 barů

Re: kompresne tlaky

Napsal: 04 kvě 2013, 07:08
od firo
tak jakože mam to samé auto akorat dovoz z italie a jen ja s nim mam 250 tisic kilometru a mam udelane rozvody a hlavu tak mam tlaky 12.5 na kazdem z valcu to maš hodně slabe ale jinak co mužu říct tyto motory byly nachylne na hlavy vcetne meho papal mi od vymeny do vymeny asi 1litr oleje a udelal jsem hlavu vcetne ventilových vuli a mam klid

Re: kompresne tlaky

Napsal: 05 kvě 2013, 03:10
od Pepik
To je pěkný zmetek motor.U Punta (80000km) od výměny do výměny nedolévám nic.U bývalého Favoritu po 150 000 taky nic.Při výměně těsnění pod hlavou u Punta asi při 60000km, bylo na válcích ještě krásně vidět honování.