Stránka 1 z 2

Kontrolka mazání a třepání motoru...

Napsal: 21 zář 2011, 23:21
od SirTnT
Zdravím...
Vyznám se docela v autech, ale i tak bych potřebvoal radu, protože víc hlav, více ví! A ničím podobným jsem se zatím nesetkal...
Dneska se otci rozsvítila při jízdě v koloně kontrolka mazání. Napadlo mě, že je olej přehřátý. Vody bylo sice trošku pod minimum,ale nic hrozného...chladič nevím jesti byl zahřát, ale ventilátor se nespouštěl (i po dlouhém stání na parkovšti se nespustil). Jenže po chvilce jsem si všiml, že se motor a celé auto tak divně třese. Podíval jsem se pod kapotu a měl jsem pravdu. Chod i zvuk motoru bych řekl, že byl i v pořádku (nedokážu si vybavit tak zpětně, ale určitě ne nic extrémního), ale motor se třásl.

Co by mohlo být příčinou rozsvícení kontrolky a třepání motoru??
Kontrolka může bý vadné čidlo, oleje je dostatka nikdy neuníiká a měníme ho každé jaro.... ale to třepání? Zapalovací soustava je rok fungl nová...
Jo a ještě se mi zdá, že auto čím dál čestěji trošku cukne při rozjezdu, ale tak to může být spojkou, ale přece jenom objevilo se to tak 3měsíce zpět a každá blbustka může s něčím souviset..
Děkuju za každou radu :-)

Re: Kontrolka mazání a třepání motoru...

Napsal: 03 říj 2011, 21:43
od radek.s
Jaký tam máš motor? Příčin může být více, těžko všechno vypisovat a radit na dálku. Kolik to má najeto a jakej ročník to je? Je divný, že se větrák na chladiči nespustil ani po dlouhým stání na parkovišti, Seicento je zahřáté velmi rychle, to by chtělo taky prověřit, zda se ten větrák spouští. Pak by to chtělo vyčíst chyby z řídící jednotky motoru a pokud tam žádné chyby nejsou, tak diagnostikou zkontrolovat, jestli jsou správné volnoběžné otáčky motoru po zahřátí. Může to být i zaneseným volnoběžným ventilem u škrtící klapky (vyčistit) nebo je krokový motorek toho ventilu vadný. Ale může to být i něčím úplně jiným. Ta kontrolka oleje ti svítí teď už pořád nebo jenom na volnoběh?

Re: Kontrolka mazání a třepání motoru...

Napsal: 03 říj 2011, 22:57
od SirTnT
Omlouvám se, že jsem nedopsal info o motoru..
Motor je 1.1 MPI.
Větrák se točí(není zadřený nijak - již se jednou stalo, ale použil jsem silikon aby se do něj nedostala voda). Zítra ho natvrdo zkusím na baterce a uvidíme jestli není spálený motorek.
Jinak když jsem sundal vzduchový filtr tak byl zamaštěný...i prostor pod škrtící klapkou byl zanesen..tak jsem klapku zdemontoval a vyčistil sání. Po té jsem ještě zdemontoval víko ventilu (protože se z něho přepouští páry z motoru do sání) a vyčistil jsem ho. Bylo hodně zanesené.. Taky aby neblyo po 130ti tisících... Poté jsem motor nastartoval a po asi půl minutě začal se zase třást s tím, že kontrolka se nerozsvítila...aktuálně na autě do zítřka nemůžu nic dělat..při hledání palivového filtru jsem zlobil trubičku na palivovém čerpadlo na kterou se nasazuje hadička, která vede k motoru...takže musím sehnat nové čerpadlo...hadička byla někde zaseklá a našponované a když jsem s ní pohl a chtěl ji uvolnít trubička rupla...po té to asi vidím někam do servisu na diagnostiku :(

A chtěl jsem se zeptat...nevíte jak se montuje čidlo teploty chladící kapaliny? Ven jsem ho dostal, ale zpět mi přes něj valí voda a nevím jak se montuje zpět :( závit tam není:(

Re: Kontrolka mazání a třepání motoru...

Napsal: 03 říj 2011, 23:23
od peta.smolik
Já bych řekl že se ti začíná podfukovat těsnění pod hlavou... Ty najetý km by tomu i odpovídaly i když mně se to fouklo už při 80tis. ale všechno tomu nasvědčuje že máš fouklý těsnění... a taky bude asi horší termostat... Mně se to takhle začalo projevovat tím že se třepal divně motor... Nemohla ta kontrolka co ti svítila být spíš teplotní kontrolka než olejová? Ale i kdyby né tak bych řekl tak na 90% je to to těsnění pod hlavou který máš podfouklý akorát jde o to jestli ti jde voda do oleje...

Re: Kontrolka mazání a třepání motoru...

Napsal: 03 říj 2011, 23:31
od SirTnT
No ona se rozsvítila vlastně i kontrolka přehřátí, ale prvé právě olej a pak to přehřátí..bylo to v koloně a pak jsem jel dál a olej hned zhasl a přehřátí po minutě normální jízdy taky...pak jsem zastavil, vypl motor na 10 minut a potom jel domů a sem tam prostě ta kontrolka mazání problikla a nebo svítila třebas 3-4 sekundy...a konec..

Zítra pozjišťuju jak to je s tou vodou a olejem...ale řekl bych, že by mělo být vše v pohodě..jak jsem měl sundané to víko ventilu tak olej vypadal v pohodě...

Re: Kontrolka mazání a třepání motoru...

Napsal: 04 říj 2011, 00:03
od peta.smolik
Pod ventilovým víkem nic nepoznáš a hlavně olej se ti filtruje... Jestli blikla kontrolka přehřátí tak máš na 100% podfouklý těsnění... Někde si zajisti dílnu nebo mechoše co ti shodí hlavu a tu bude potřeba přebrousit pak budeš potřebovat těsnění pod hlavu a preventivně když už ju budeš mět dole tak vyměň i vodní pumpu a můžeš udělat i rozvody takže řemen a kladku... možná bys měl vyměnit i olej a filtr... Celkově to drahý moc nebude do 5 tisíc by ses měl vejít... Moc to neodkládej páč tím neušetříš...

Re: Kontrolka mazání a třepání motoru...

Napsal: 04 říj 2011, 00:07
od radek.s
Podle mě se ti v koloně rozsvítila kontrolka přehřátí, protože se ti neroztočil větrák na chladiči, už se mě to taky stalo. Ale divím se, že jsi to nechal a jel dál, podle návodu se to má ihned odstavit ke kraji, chcípnout a nechat vychladnout. Jinak se totiž při dalším popojíždění za chvíli otevře ventil v zátce na nádržce a horká voda z toho stříká. Měl jsi štěstí, že jsi to pak ochladil jízdou. Kontrolka oleje může po velkém zatížení motoru problikávat na volnoběh, píšou to taky v návodu, je to normální a mě to občas dělá taky. Prověř ten větrák. To těsnění pod hlavou může to třesení motoru taky dělat. Čidlo teploty jsem nikdy nevyndaval, tak nevím, ale do teď jsem si myslel, že tam závit je.

Re: Kontrolka mazání a třepání motoru...

Napsal: 04 říj 2011, 00:16
od radek.s
peta.smolik píše:Pod ventilovým víkem nic nepoznáš a hlavně olej se ti filtruje... Jestli blikla kontrolka přehřátí tak máš na 100% podfouklý těsnění... Někde si zajisti dílnu nebo mechoše co ti shodí hlavu a tu bude potřeba přebrousit pak budeš potřebovat těsnění pod hlavu a preventivně když už ju budeš mět dole tak vyměň i vodní pumpu a můžeš udělat i rozvody takže řemen a kladku... možná bys měl vyměnit i olej a filtr... Celkově to drahý moc nebude do 5 tisíc by ses měl vejít... Moc to neodkládej páč tím neušetříš...
A co nejdřív změřit tlaky, aby se hlava zbytečně nesundávala, může to být i něčím jiným. Podle mě už zbytečně pátral okolo palivovýho čerpadla a ulomil na něm trubičku a taky zbytečně vyndaval čidlo teploty. Podle mě není dobrý rozrejt zbytečně celý auto a nevědět, čím závada skutečně je. Někdy tím vzniknou i další závady a pak je horší to dávat do pořádku (zvláště po někom, kdo to rozryl-moje zkušenost). Podle mě je vadný ventilátor chladiče + něco, co zpusobuje třesení motoru, ale těsnění pod hlavou to být nemusí (ale může).

Re: Kontrolka mazání a třepání motoru...

Napsal: 04 říj 2011, 00:23
od radek.s
Ještě mě napadlo, vyčistil jsi i ten obtokový kanálek vonoběhu u škrtící klapky? Po vyčistění klapky a kanálku by se měly diagnostikou vyresetovat adaptabilní hodnoty v řídící jednotce a pak jezdit. Jednotka se ježděním "naučí" nové hodnoty a pak by se to klepat už nemuselo.

Re: Kontrolka mazání a třepání motoru...

Napsal: 04 říj 2011, 00:29
od peta.smolik
Možná že to ještě není úplně podfouklý ale načlý už to je a s tím se nedá nic jinýho dělat než vyměnit... a větrák tomu nepomůže... Mně to poprvé začalo úplně stejně od prvního bliknutí sem jezdil ještě měsíc než se to fouklo úplně a šel mi vzduch do vody... Motor se třepal a ventilátor ačkoliv byl funkční moc se nespínal... Pokud to nepodceníš a uděláš s tím něco hned možná se vyhneš broušení hlavy... Koždej motor fire tohle udělá a některej dřív a některej pozdějc... Je konstrukční vada spůsobená nadměrnou snahou ušetřit materiál potažmo hmotnost motoru... Doporučuju každý 3 až 4 roky preventivně těsnění pod hlavou vyměnit... Mně se to fouklo už 2x

Re: Kontrolka mazání a třepání motoru...

Napsal: 04 říj 2011, 14:20
od radek.s
peta.smolik píše:Možná že to ještě není úplně podfouklý ale načlý už to je a s tím se nedá nic jinýho dělat než vyměnit... a větrák tomu nepomůže... Mně to poprvé začalo úplně stejně od prvního bliknutí sem jezdil ještě měsíc než se to fouklo úplně a šel mi vzduch do vody... Motor se třepal a ventilátor ačkoliv byl funkční moc se nespínal... Pokud to nepodceníš a uděláš s tím něco hned možná se vyhneš broušení hlavy... Koždej motor fire tohle udělá a některej dřív a některej pozdějc... Je konstrukční vada spůsobená nadměrnou snahou ušetřit materiál potažmo hmotnost motoru... Doporučuju každý 3 až 4 roky preventivně těsnění pod hlavou vyměnit... Mně se to fouklo už 2x
Souhlasím, ale když se ten větrák nevyřeší, tak se to po tý opravě hned uvaří a to je škoda. Otázkou je, jestli se ještě vyplatí to auto opravovat, když by bylo potřeba vyměnit těsnění pod hlavou, rozvoďák, vodní pumpu, palivový čerpadlo, možná ventilátor chladiče a třeba i něco dalšího. Seicentům taky prorezají nádrže a olejový vany, odcházejí řídící jednotky (ročníky 2000 a 2001) a zapalovací cívky atd. Chce to zvážit, jestli se ty peníze vyplatí ještě investovat :(

Re: Kontrolka mazání a třepání motoru...

Napsal: 11 říj 2011, 20:44
od shaggy777
ja som vodu dolial teda dolial som asi deci destilovanej odvtedy je všetko ok drží sa to niečo v strede niekedy na max chladiaca zmes sa niečo roztiahne ked sa auto zohreje no a ak ti blika kontrola oleja tak to može byť nejak zanesene myslím podtlakové čidlo - olej si pozeral kolko je na mierke ?? trepanie motora ? to može byť hocčím, mne vymenili zadný siletblok a odvtedy netrepe motorom a ani volantom proste auto sa netrepe ešte skús odobrať chladiacu zmes a daj to do nejakeho hrnca alebo hnčeka ak sa ti tam robí olejová škvrna tak je to tesnenie alebo ak sa dymí ked otvoríš viečko počas zapnuteho motora tak je to voda v oleji

Re: Kontrolka mazání a třepání motoru...

Napsal: 06 lis 2011, 22:21
od SirTnT
No a nakonec byla jen chyba v palivovém filtru v čerpadle. Čerpadlo jsem koupil originál bosch v polsku v mototechně. V česku vyjde přes 5000 tam na 2500 a auto jezdí jako nové a jako šílené...

Re: Kontrolka mazání a třepání motoru...

Napsal: 07 lis 2011, 21:37
od liborko
Chci se zeptat,má seicento palivový filtr mimo čerpadlo někde vespod auta jako punto nebo je součástí čerpadla? Mám 1.1 SPI,pokud je v čerpadle,dá se vyměnit? Mě taky pocukává jako by bylo přiškrcené palivo nebo vzducháč,tak jsem si řekl vyměním nejspíš palivák který bude určo zasratý bordelem.

Re: Kontrolka mazání a třepání motoru...

Napsal: 07 lis 2011, 23:45
od radek.s
1.1 SPI má palivový filtr zvenku na boku nádrže a proto je výměna jednoduchá.
1.1 MPI má filtr u čerpadla v nádrži a měl by vydržet životnost čerpadla, potom se to vymění jako celek, vcelku se to i prodává.