Stránka 1 z 4

špatná lambda sonda?

Napsal: 02 zář 2011, 01:09
od Špunta75
Zdravím všechny, opět další problémek, kterej mi začal vadit a jedná se o další kolísání otáček, kdy mám pocit jako když sám motor bojuje aby se udržel v konstatních otáčkách a při jízdě v malých otáčkách netáhne..pak zatáhne..pak má zase mezeru kdy netáhne a pak táhne až může. (od 1500-2000 netáhne vůbec..pak čapne do 3500, tady je zlom, kdy přestane táhnout a cca 3700 zase zatáhne až dokonce..otáčky jsou pouze informativní, moc s autem nejezdim a momentálně ho nechci nějak trápit..otáčky píšu po jednom vyzkoušení) Můj stav je takový: Přjdu k autu, nastartuju studený motor..okamžitě čapne, že startér snad neprotočí o 1 otáčku motor..lajcky (nové svíčky, kabely, vzduchový a palivový filtr)..za studena je to prostě bomba..otáčky drží kolem 1400 ot/min..motor beží neskutečně pravidelně líp jak švícarky..ale jakmile se začíná ohřívat a otáčky se znižujou, tak nastává onen ten problém kolísání otáček v rozmezí kolem +-3-400ot/min a motor jakoby dělá dojem že se chce udusit a zase si přidá otáčky..chvíli de normálně..pak zase snižuje..zaklepe se..přidá si otáčky..beží chvíli normálně pak zase se zaklepe a otáčky pořád kolísají..já si myslim jeslti to není lamdou, kdy ten motor má v okamžiku zážehu buď chudou nebo bohatou směs..proto se to jakoby dusí a dělá to dojem toho zaklepání...pro vysvětlení pojem zaklepání myslim tak, když se na ten motor koukám, tak se celej zaklepe..zakolísaj otáčky, de normálně a takhle pořád..Měnil jsem o volnoběžnej regulátor za jinej a pořád stejný..A myslim že byli oba v pohodě (i ten původní před tímhle) protože při otočení zapalování nebo vypnutí zapnutého motoru de slyšet cvakání a vrčení že se otevírá a zavírá..tak v tomhle bych poruchu nehledal...Můj názor je ta lamda..nebo senzor otáček..ale to by zase nechyt na škrtnutí (možná je třeba nečlý) nebo jinýho čidlo (čidlo teploty chl. kap. pro ŘJ jsem také měnil, kdy motor studenej chcípnul..teď to nedělá..výměna za jiný) Kdo se s tím setkal nebo by věděl co to může dělat ať dá vědět. Zkusil bych nejdřív přeměřit hodnoty lamdy, než bych kupoval za majland novou a pak zjistil, že to v tom nebylo. Díky moc všem za rady :wink:

Re: špatná lambda sonda?

Napsal: 02 zář 2011, 01:22
od Špunta75
jo zapomněl jsem. že když s tim tůruju odspoda na plnej plyn ( jenom na vyzkoušení..max. do 3500 ot./min), tak se někdy stane že si to střelí do sání, jakoby si dal hodně benzínu a nestihnul zapálit a ono to zapálilo v sání nebo předstih..netušim..ale bylo slyšet ze sání takový střelení..a stalo se mi to asi dvakrát..ale to při plným plynu na volnoběh a při tůrování. A hlavně co chci napsat je, že mám čištěnou škrtící klapku, všechny podtlaky OK a tlak paliva jsem nezkoušel..ale podlě mě dobrý..kontrolka vstřiku zhasne, a teď tam mám 100 okt. benzín na vymetení pavouků z vejfuku :lol: Usuzuju že kdyby bylo něco v pytly, tak za studena by nešel jak hodinky..tam bude nějký chyba, kdy se vypne obohacovací systém a začně to bežet na volnoběh..ale kde je problém, toť má otázka :roll:

Re: špatná lambda sonda?

Napsal: 02 zář 2011, 16:06
od hanzs
Jako co se tyka promereni Lambdy pripojis voltmetr na ty dva kabely, ktere nejsou bile a hodnota na obycejnem multimetru musi Vposkakovat mezi 0,1-0,9V. Pokud bude stat na cca 0,45V je nejspis spatna, pokud bude hodnota vicemene stat nekde jinde, treba na 0,8V tak je neco spatne v motoru ( to mel nedavno kamarad, kdyz mu upadla hadicka k MAP senzoru).
Zmeril bych ale i ten MAP (snimac tlaku v sani) - na volnobeh by mel davat cca 0,5V a kdyz proslapnes na plny plyn, tak by to melo skocit na cca 4,5V.
Oba snimace se meri zapojene, tj. musis k nim do konektoru zapichnout spendliky nebo si poradit jinak.

Re: špatná lambda sonda?

Napsal: 03 zář 2011, 13:31
od Špunta75
to jako že tam má strčit mezi konektor něco..co by spojilo jejich kontakty při spojení (snímač-ŘJ)..a měřil hodnoty který jdou do řj? TO bude zajímavé..protože tam je taková objímka do který to pasuje a abych to mohl uskutečnit..musel bych tam nalejt možná tak pájkou cín a měřit..to zase nemyslim doslova..ale nějak se mi to nezdá uskutečnitelné.

Já už nevím co si o tom všem myslet..dneska přijdu..nastartuju..auto běželo zase krásně..otevřu kapotu a slyšim syčení vzduchu..tak hledám a byla prasklá hadička k map senzoru..tak jsem to napravil..a od tá doby už táhne jak má..ale ze spoda mi příjde línější..jeslti to nebude tím že je to benzíňák..no nevim...ale tak jsem to jel projet a došel mi benzín do chcípnutí..tak koupim benzín za 2 kila a nešlo to nstartovat..startér mohl točit hodinu v kuse a nic..mělo to snahu jak kdyby jeden válec se zapálil a konec..tak jsem odpojil baterku..nechal 20 minut oddychnout..přišel a zase nakočil..potom jsem teda dal 60 kilometrů v kuse..na rovince by jel i přes 160..ale nějak jsem neměl důvěru..ale chci říct že potom jel uplně normálně a otáčky..repektivě ručička otáčkoměru držela 1000 otáček a trochu poklesovala na 900-850 otáček..ale nebylo to zas tak strašný..ale pořád to není ono...Jeslti to ještě není tím, aby si všechno sedlo jak má, protože ten motor po výmeně bůchví jak dlouho stál..Ale věřim že kdybych dneska přišel k autu..tak se bude všechno špatný zase opakovat...já se z toho po***

Re: špatná lambda sonda?

Napsal: 03 zář 2011, 18:05
od hanzs
Jak jsem to myslel s tema spendlikama - je to normalni profesionalni zpusob, pouzivaji se specialni merici hroty, ale ty obvykle doma nikdo nema, spedlikem se daji nahradit.
Jak se to dela je videt na nasledujicim videu - cas 3:55
http://www.youtube.com/watch?v=5OiYN-qz ... er&list=UL" onclick="window.open(this.href);return false;
Na tom videu typek napichava vahu vzduchu.

Jinak praskla hadicka k MAPu hodne vysvetluje. No uvidis do budoucna, treba uz to bude dobry.

Re: špatná lambda sonda?

Napsal: 03 zář 2011, 23:36
od Karol
Ja na to pouzivam jemne drotiky odmotane z kabla, proste uplne tenucke medene vlakna strcim kazde do jednej dierky konektoru lambdy. Nesmu sa dotykat a nic skratovat, proste konektor naspat zlozis a drotiky budu trcat von. No a potom na ne napojis osciloskop alebo multimeter a sledujes napatove zmeny, malo by sa napatie menit naraz, strmo medzi 0,1 az 0,9 a pomerne casto, najmenej raz za sekundu, cim viackrat tym lepsie, tym je mensia casova konstanta lambdy. Multimeter treba ale taky (najlepsie rucickovy), co ma vysoky vnutorny odpor, aspon 1 MOhm a viac, pretoze meras vlastne koncentracny clanok s velmi nizkym vykonom. Lambda sonda je vlastne nieco ako baterka ktorej napatie zalezi od rozdielu koncentracie kyslika v atmosfere a vo vyfuku a tato "bateria" nieje schopna dodat velky prud, preto potrebujes voltmeter s vysokym vstupnym odporom (vysokou impedanciou). Digitalne vacsinou nedokazu dost rychlo menit hodnoty, rucickovy je na toto lepsi.

Ale myslim si, ze toto kolisanie otacok lambda nesposobuje, skor by som to tipoval na volnobezny ventil, potenciometer skrtiacej klapky alebo MAP senzor. Staci napojit na diagnostiku a citat hodnoty v realnom case a postupne otestujes potenciometer skrtiacej klapky ci sa meni plynulo, otestujes volnobezny ventil, po nastartovani udaje z MAP nesmu skakat ak sa nemenia otacky a musi tlak zavisiet od otacok. Nic ine ma nenapada.

Re: špatná lambda sonda?

Napsal: 04 zář 2011, 18:19
od hanzs
S tim, ze pricvaknu tenke dratky do konektoru, to taky obcas delam, to je taky moznost. Ale voltmetr staci jakykoliv, jestli lambda skace na to staci i ten zluty ze supermarketu za stovku. To mam vyzkouseny.

Re: špatná lambda sonda?

Napsal: 04 zář 2011, 21:44
od Špunta75
Nějak se s tím zkusím poprat..hlavně někoho sehnat s noťasem a kablíkama a diagnostikou..potom by to měla bejt hračka. Já právě volnoběžný ventil měnil, sice za použitý, ale de slyšet jak se při zapnutí zapalování nebo vypnutí zapalování otevírá a zavírá..neříkám že je 100% funkční..ale v tom takovej problém nebude. Napadla mě i teorie špatného benzínu, kdy auto půl roku stálo na sice kvalitní benzín Carrera 95, ale vodu umí vytvořit každý benzín po čase. Když sme kompletovali motor a poprví ho nastartovali bez vejfuku s tim půl rokem starým benzínem tak chytnul okamžitě..ani nekolísali otáčky, ale jakmile byl ohřátej dělal to stejný co teď a už je projetá nádrž s benzínem a fejfuk OK. (kdyby to byl špatný benzín tak by to za jízdy škubalo a dělalo větší neplechu) Možná se to potřebuje ještě trochu párkrát protáhnout a začne makat na sto pro..kéž by :cry: Ten potencák klapky..no ruku do ohně bych za to taky nedával a map senzor nemám nějak proměřenej. Kamárad mi říkal že měli stejnej problém jak já, že když chcípnul motor, tak pak nenastartovali..ale to po svižný jízdě a prej to bylo čepradlem paliva..no nevim, když mi pod sedačkama bzučí a auto neškube, tak zatim neřešim. Zatim se mi to stalo poprví a to auto mě více přesvědčuje že je to pravý Talián, aby každý vozil bednu s nářadím v kufru a monterky místo vesty..Alespoň v mým autě :) Ale zase jaký řidič takové auto..Vystihuje přesně majitelé minulých let toho auta :evil: No na tom autě je ještě práce jak na kostele a když nebude motor Ok, tak se nehnu dál. Čeká mě udělat ještě STK a další vrážení do plechového miláčka..Né nadarmo se tomu říká žrout peněz :roll:

Re: špatná lambda sonda?

Napsal: 05 zář 2011, 15:32
od hanzs
Ja bych doporucil se jeste podivat na ventil zpetneho vedeni benzinovych par. Ten ma byt na volnobeh zavreny, protoze by ty pary volnobeh ovlivnovaly. Takze tu hadicku treba zmacknout nejakou svorkou, nebo ten ventil elektricky odpojit (doufam, ze odpojeny = zavreny).

Re: špatná lambda sonda?

Napsal: 07 zář 2011, 20:59
od Špunta75
A co byste řekli na to, když odpojím čidlo lamdy ze štekru jak na zapnutým, tak vyplým motoru a motor nastartuje pořád stejně a dělá to stejný? Potom to vykazuje na poškozenou lamdu ne?

Re: špatná lambda sonda?

Napsal: 08 zář 2011, 16:36
od hanzs
No nemusí to znamenat špatnou lambdu, může být špatný třeba MAP a pak lambda není schopná nic uregulovat a pak tedy není rozdíl mezi zapojenou a odpojenou...
Chce to jednotlivá čidla proměřit - jedině tak se dá analyticky někam dostat.
Druhá varianta je vyměňovat je jedno podruhém, až se trefíš... to holt co je komu bližší... :wink:

Re: špatná lambda sonda?

Napsal: 09 zář 2011, 20:53
od liborko
Řeším teď stejný problém jako ty,jak jsi psal uplně na začátku s tím volnoběhem a že to nejede v určitých otáčkách,čidla mam zkontrolované,nové kabely svíček a svíčky, a zbývá mi už buď lambda a nebo zapalovací cívky,lambdu jsem sice měřil a napětí tam kmitá ale stejně mám o ní pochybnosti,motor mám vyměněný má cca 80tis.najeto,ale lambdu mám ještě původní která má kolem 160tis. takže asi ji vyměním,a ty cívky budu mít asi taky nejspíš načlé,mají taky 160tis.proměřoval jsem je a jsou mimo hodnoty,takže být tebou tak ještě zkusím proměřit ty cívky a případně koupit nové (né použité!!) ( viděl jsem VALEO kus za cca 560kč) Ty cívky: Primární odpor (na konektorech mezi polem + a -) je 0.495-0.605 ohm, sekundární odpor (mezi vysokonapěťovýmy výstupy na kabely) je 6.66-8.14 kiloohm, občas se mi stane že když je motor v tahu,tak jako by se mi na pár vteřinek přerušilo zapalování,prostě mi to škubne,takže u mě nejspíš vynechávají cívky.

Re: špatná lambda sonda?

Napsal: 10 zář 2011, 07:11
od hanzs
liborko: Jo podle tvyho popisu, to vypada na civky - tohle se mi taky presne delo kvuli civkam na Stilu. Jo holt tam dali ty smejdy francouzky... jinak haspa.cz maji ty Valeo za 546,-

Re: špatná lambda sonda?

Napsal: 11 zář 2011, 16:00
od liborko
dík za odkaz,hned po výplatě je koupim a hned sem písnu jestli to bylo tím,ale na 90% si myslim že to těma cívkama bude

Re: špatná lambda sonda?

Napsal: 22 zář 2011, 15:44
od liborko
Tak indučky vyměněné a zdá se že je to OK,koupil jsem origo Magneti Marelli v jednom polském obchůdku na Fiaty kde jezdím často na díly a cena 450kč za kus :)