HELP - natazeni nove audioinstalace MK II
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
HELP - natazeni nove audioinstalace MK II
Zdravim vsechny puntaky.
Tak nastal cas vymenit seriovou audioinstalaci za neco lepsiho/hlasitejsiho a prislo i dilema, kudy natahnout kabely. Urcite to uz nekdo natahoval, tak vi kudy a rad poradi Je nekde v kufru MK II zemnici svorka? Co vsechno je potreba rozebrat a jak je to cca casove narocne? zatim potrebuju jen natahnout elektriku a zadni kanaly + subwofer, tedy 4cinche. Doufam, ze se to nekudyma vejde.
Diky za rady.
Tak nastal cas vymenit seriovou audioinstalaci za neco lepsiho/hlasitejsiho a prislo i dilema, kudy natahnout kabely. Urcite to uz nekdo natahoval, tak vi kudy a rad poradi Je nekde v kufru MK II zemnici svorka? Co vsechno je potreba rozebrat a jak je to cca casove narocne? zatim potrebuju jen natahnout elektriku a zadni kanaly + subwofer, tedy 4cinche. Doufam, ze se to nekudyma vejde.
Diky za rady.
Fiat Punto Sporting II.gen. 1.2 16V - šestikvaltovej yellow devil - čest jeho památce, Fiat Stilo MW 1.6 my2007
- Reklama
Syn šťasteny...
Kostriaci kábel: Je tan toľko možností pripojiť kostru, že nemá zmysel dumať nad banalitami.
Prechod káblov. Z rádia k poistkovej skrini, ponad ňu, dva šrôby na plaste pri vodičovy. Jeden máš pod nohou, druhý máš za sedadlom. (pri nohách vodorovne s podlahou, za sedadlom vodorovne so stĺpikom) Po vyšrôbovaní ťahať plast smerom od podlahy. (Plac = nekonečno...)
Ale´, ak by to bolo rušené, odporúčam trasu dva, cez spolujazdca. To isté... ale rátaj, že je tam ventilátor. A to by problém byť mohol. Veľký...
Od vodiča je moja vlastná skúsenosť. Je to 100%-né... Peťo
Kostriaci kábel: Je tan toľko možností pripojiť kostru, že nemá zmysel dumať nad banalitami.
Prechod káblov. Z rádia k poistkovej skrini, ponad ňu, dva šrôby na plaste pri vodičovy. Jeden máš pod nohou, druhý máš za sedadlom. (pri nohách vodorovne s podlahou, za sedadlom vodorovne so stĺpikom) Po vyšrôbovaní ťahať plast smerom od podlahy. (Plac = nekonečno...)
Ale´, ak by to bolo rušené, odporúčam trasu dva, cez spolujazdca. To isté... ale rátaj, že je tam ventilátor. A to by problém byť mohol. Veľký...
Od vodiča je moja vlastná skúsenosť. Je to 100%-né... Peťo
hmmm, tak jsme rekognoskoval kudy protahnout napajeni a je to spatny.....od pojistkove skrune pod kapotou sice do pojistkove skrine v kabine vede pruchodka, ale ta je plna nejaky napad?
doplneno: tak za chvili vyrazim do Fiatu, kde se mi na to napajeni mrknou odbornici...nerad bych aby mi to pak shorelo kvuli domaci montazi.....za ten klid to stoji
doplneno: tak za chvili vyrazim do Fiatu, kde se mi na to napajeni mrknou odbornici...nerad bych aby mi to pak shorelo kvuli domaci montazi.....za ten klid to stoji
Fiat Punto Sporting II.gen. 1.2 16V - šestikvaltovej yellow devil - čest jeho památce, Fiat Stilo MW 1.6 my2007
uffff....tak hotovo, vcera v servise odborne vytvorili dalsi pruchodku vedle tech stavajicich a ted jsem pres poledni pauzu dodelal ocka a pojistky. Natahl jsem radeji dva kabely, + a - abych nekde pak nehonil duchy v ukostreni na karoserii. No pri hlasitosti na polovinu a vice prestava fungovat prostredni zpetne zrcatko a vzadu bych teda sedet nechtel.....mozna jsem tech 200W efektivnich do subwoferu trochu na tak maly auto predimenzoval Horsi to bude se signalovejma kabelama, ty jsou ted zatim jen volne lozeny a rano mi stacilo uz to protahovani napajecich tapecem Kazdopadne spokojenost....akorat naprosto priserne vibruje zadni sklo.....ono je na zadnich dverich u mkII nejak asi jenom prilepeny nebo co a tak to dela bordel.
Jinak diky za rady
Jinak diky za rady
Fiat Punto Sporting II.gen. 1.2 16V - šestikvaltovej yellow devil - čest jeho památce, Fiat Stilo MW 1.6 my2007
zdravim ja tiez rozmyslam nad natiahnutim novej audio sustavy ale mam este par otazok xex som lama
1) kam zapojit napajanie zosilovaca a subwoofera
2) repro v dveroch...no co s tym?kable z repro do zosika a potom spat?alebo ako?
...ak by bolo mozne nejake foto z montaze ako na to...bodli by
DIKY KENNY
1) kam zapojit napajanie zosilovaca a subwoofera
2) repro v dveroch...no co s tym?kable z repro do zosika a potom spat?alebo ako?
...ak by bolo mozne nejake foto z montaze ako na to...bodli by
DIKY KENNY
Fiat Punto Mk2 1.2 16V 59kW/80PS r.v.2001 - sériový stav
Seat Ibiza 6k 1.4i 44kW/60PS r.v.2000 (Borbet Atlanta white 14", Yokohama C-Drive II 185/60 R14, -35/-35, podložky vzadu 20mm, Pioneer DEH-2220UB)
Seat Ibiza 6k 1.4i 44kW/60PS r.v.2000 (Borbet Atlanta white 14", Yokohama C-Drive II 185/60 R14, -35/-35, podložky vzadu 20mm, Pioneer DEH-2220UB)
no napajeni pro zesilovac(sw bude snad zivenej zesilovacem ne?) nejlepe natahnout spravnym prurezem vodice primo od baterky. Nekdo tvrdi, ze staci natahnout jen plus a minus vzit z kostry, ale ja to radeji natahl rovou dvouma dratama....karoserie by mela byt sice dobrej vodic, ale ten jeden drat navic me nezabije. Pokud je to neco slabsiho, mel by stacit 10mm2 prurez, ale 16mm2 a vice se muze do budoucna hodit, dale cim delsi kabelaz tim opet nutnost tlustsiho kabelu(nekde sezenu tabulku).
Z hlediska bezpecnosti je dulezite co nejblize k baterce na natazenem kabelu umistit pojistku s hodnotou v souctu vsech pojistek na zesilovacich. Do nejakych 60A to s trubickovejma jeste jde, pro vyssi odbery se doporucuju spise specialni pojistky s vetsi dotykovou plochou.
Kapacitor do 500W nema asi smysl 500-1kw je to tak na hrane a nad 1kw uz nutnost. Dalsi vec je silnejsi baterka a taky kontrola alternatoru, jestli je schopen dodat dostatecnou stavu a neshori
Dulezita je take volba autoradia, aby melo dostatek linkovych vystupu pro pripojni externich zesilovacu. nejlepe predek, zadek a extra na subwoofer. Jde take brat signal pro zesilovac primo z dratu ke stavajicim reprakum, ale pak je potreba zesilovac s hi-vstupy a kvalita reprodukce asi nebude uplne 100procentni.
Repro ve dverich me taky desi, nejdriv pujde signal z front link out radia do kufru do zesilovace a od tam zase zpatky do dveri, cesta se mi zda dlouha nato nekde chytnout nejaky ruchy. Co se ruseni tyce, je to pekna veda, doporucuje se napajet radio a celou audiosoustavu z jednoho kabelu'tedy toho co vede k zesilovaci..nekde to po ceste rozbocis a privedes k radiu. Dale pokud ani to nepomuze tak odstrihnout stineni sognalovych kabeli na strane zesilovace. zemnneo to bufde jen na strane radia a melo by to pak prestat brucet.
foto muzu neja casem dodat
Z hlediska bezpecnosti je dulezite co nejblize k baterce na natazenem kabelu umistit pojistku s hodnotou v souctu vsech pojistek na zesilovacich. Do nejakych 60A to s trubickovejma jeste jde, pro vyssi odbery se doporucuju spise specialni pojistky s vetsi dotykovou plochou.
Kapacitor do 500W nema asi smysl 500-1kw je to tak na hrane a nad 1kw uz nutnost. Dalsi vec je silnejsi baterka a taky kontrola alternatoru, jestli je schopen dodat dostatecnou stavu a neshori
Dulezita je take volba autoradia, aby melo dostatek linkovych vystupu pro pripojni externich zesilovacu. nejlepe predek, zadek a extra na subwoofer. Jde take brat signal pro zesilovac primo z dratu ke stavajicim reprakum, ale pak je potreba zesilovac s hi-vstupy a kvalita reprodukce asi nebude uplne 100procentni.
Repro ve dverich me taky desi, nejdriv pujde signal z front link out radia do kufru do zesilovace a od tam zase zpatky do dveri, cesta se mi zda dlouha nato nekde chytnout nejaky ruchy. Co se ruseni tyce, je to pekna veda, doporucuje se napajet radio a celou audiosoustavu z jednoho kabelu'tedy toho co vede k zesilovaci..nekde to po ceste rozbocis a privedes k radiu. Dale pokud ani to nepomuze tak odstrihnout stineni sognalovych kabeli na strane zesilovace. zemnneo to bufde jen na strane radia a melo by to pak prestat brucet.
foto muzu neja casem dodat
Fiat Punto Sporting II.gen. 1.2 16V - šestikvaltovej yellow devil - čest jeho památce, Fiat Stilo MW 1.6 my2007
oooooo fakt diky taku odpoved som necakal veeeeeelmi pekne dakujem...no skusim ale asi az v septembri alebo tak lebo teraz sa mi nechce priznam sa potom sa ozvem co to fici
dik
dik
Fiat Punto Mk2 1.2 16V 59kW/80PS r.v.2001 - sériový stav
Seat Ibiza 6k 1.4i 44kW/60PS r.v.2000 (Borbet Atlanta white 14", Yokohama C-Drive II 185/60 R14, -35/-35, podložky vzadu 20mm, Pioneer DEH-2220UB)
Seat Ibiza 6k 1.4i 44kW/60PS r.v.2000 (Borbet Atlanta white 14", Yokohama C-Drive II 185/60 R14, -35/-35, podložky vzadu 20mm, Pioneer DEH-2220UB)