Stránka 1 z 2
HELP - Spotřeba oleje
Napsal: 04 říj 2005, 23:02
od olso(*
Zdravim a diky za nove forum. Mam Punto 55s r.v. 95, najazdenych 88500-urcite, kupovane nove. Dlho som tam daval Castrol TXT 5W-40, teraz som tam dal Valvoline s tou istou vykonovou specifikaciu ale 10W-40 a musel som ho uz dost doliat 1l, predtym tak deci, ale to skor vytiekol...Moze to byt olejom? Sa mi zda ze ho zacal zrat az neskor, po 6-7 tisicoch od vymeny. Opravy, mam vymene tesnenie pod hlavou a termostat (asi v 75.000). Teraz v 90.000 pretesnim vanu-moc netecie,barinky nie su a dam ten Castrol, tak snad sa to zlepsi, alebo sa mam chystat na GO
Neviem, parkrat to bolo asi prehriate, kontrolka nesvietila, ale ked tam nie je rucicka kto vie. Kedy sa pusta ta prekliata kontrolka?Dik za rady, lebo som z toho fakt smutny
Ubytok vykonu nie je poznatelny
PS1: Seleniu mam problem zohnat za dobre prachy, 500 sk/liter za polosyntetiku 10W-40 nedam
PS2 : Nehonim ho, spotreba do 6l/100 km
Napsal: 04 říj 2005, 23:14
od lukee
Nechápu proč jsi přecházel z plně syntetického (5W-40) na polosyntetický olej, když si auto zvykne na jeden typ oleje, není dobré tam dávat jiný. Já osobně dávám do 2.0 TD 10W-40 polosyntetiku Havoline od Texaco. Na spodní straně kapoty mám štítek, že výrobce doporučuje Selenia Diesel Extra 10W40 a už bych neměnil. Olej vůbec neubývá (na to že je to motor s turbem). Za chvíli mě čeká výměna. Jinak těsnění vany jsem taky měnil. Dej si tam pozor, až budeš utahovat ty šrouby zpět tak to moc nedotahuj, jinak ti to těsnění vyleze, nejlepší je to utáhnout trošku a plně to dotáhnout až po cca 1000 km.Jestli to dotáhneš hned tak to budeš dělat znova, protože těsnění vyleze.
som sa ulakomil
Napsal: 04 říj 2005, 23:20
od olso
bol v akcii, za nejakych 660sk/4 litre, ale uz nikdy, snad sa to zlepsi s tym Castrolom
Napsal: 04 říj 2005, 23:22
od lukee
Ještě je možný že už jsou opotřebované guférka vodítek ventilů. Když časem ztvrdnou tak už nestírají z vodítek olej a ten se natahuje do spalovacího prosotoru. Ale při 80 tis. km aby byly špatné guférka...to není tak obvyklé.
Gufera
Napsal: 04 říj 2005, 23:33
od olso
Sak prave, to napadlo aj mna, ale to je prilis skoro. Nevies/te nahodou kedy sa pusta ta kontrolka prehriatia, pri 110, skor?
Napsal: 04 říj 2005, 23:35
od lukee
No to nevím, ale taky mi na Alfě už odešel termostat (zřejmě byl ještě původní a vyjel v autě už z fabriky) a mi se rožla kolem 95 stupňů
Napsal: 04 říj 2005, 23:40
od olso
No, on odisiel tak, ze v zime nekurilo, takze ostaval otvoreny, cize sa to mozno ani nepriehrievalo, len ventilator casto spinal a spina aj teraz dost casto, ja fakt neviem, ta rucicka proste chyba a dost
Napsal: 04 říj 2005, 23:58
od olso
Diky zatial za rady lukee, idem spat, hodne ta kontrolka chyba, len inu palubku som moc nevidel na vrakaci, ked tam punto bolo tak 55. Este raz diky za rady...aj niekto iny sa ozvat moze a podelit o skusenosti
Napsal: 05 říj 2005, 08:01
od lukee
Jestli jsi z okolí Brna, můžu ti doporučit servis/vrakáč kde mají všecko na italský auta.
BTW:kdyžtak se zaregistruj at je tu trošku pořádek
Napsal: 05 říj 2005, 13:48
od tomek
z toho, ze sa ti zapina ventilator stale si tazku hlavu nerob olso,,,mne to robi tiez (55S),,staci 15-20 min jazdy v lete a uz to fuka,,,taktiez som mal castrol TXT 5W-40 a v kvalte mi doporucili presne ten co mas ty Valvoline ale 5W-40,ze je to lacnejsie a kvalita ta ista,,nemam ziadny problem s olejom,,,iba klasicky slzi hlava a to ma len 45 tisic km,,,ale to je choroba puntov
Kaufik
Napsal: 11 říj 2005, 17:14
od olso
Zdravim. Viem ze je pisana maximalna spotreba oleja 1l, original v knizke pre moj motor tusim 0.7l. Ked som musel riedky olej TXT 5W-40 dolievat asi len 0,3 l na 15.000 a to nieco vyslzilo bol som happy. Ale ked hustejsi 10W-40 musim dolievat podstatne viac, asi 1,3 l tak uz taky vysmiaty nie som, hlavne preto lebo vsetci co maju PUNTO 55, nemusia dolievat ani pri 200.000km. Tento olej tam mam od vymeny tesnenia pod hlavou a nie som si isty ci nie je daco spatne urobene, i ked problemy nemam, kakaovy olej, pokles vykonu a pod.
PS: Ten 5W-40 mam za velmi dobru cenu (polovica ceny u nas predrazenie Selenie 10W-40) a nemyslim si ze je horsi ako Selenia 10W-40 resp 15W-40 pre moj motor, urcite nie v zime na horach.
Kaufik ale som vdacny za kazdu radu, co by si mi doporucil spravit?
Napsal: 11 říj 2005, 21:58
od Chevron
lukee píše:Jestli jsi z okolí Brna, můžu ti doporučit servis/vrakáč kde mají všecko na italský auta.
BTW:kdyžtak se zaregistruj at je tu trošku pořádek
Ten servis/vrakac na Italsky auta v okoli Brna by mozna uvitalo vic lidi
...nechces se s nami podelit o jeho adresu
Napsal: 12 říj 2005, 22:36
od Návštěvník
proč nedáváte do aut to co tam patří a leje te tam nějakej Castrol či Havoline - když investujete trochu do oleje ono se Vám to vrátí - normalni motory benzinaky tam bych daval nejakou polosintetiku - na výrobci podle me tolik nezáleží i ten Havoline může být dobrý ale kdybych měl nějakej motor s turbem tak asi jedině Selenia bud WR-DIESEL, TurboDiesel nebo 20K pro benzinaky. No nebo nějakej nářezovej Selenia Racing (černej). Každopádně nejlepší na vyběhaný motory je zelenej olej Selenia HPX. Jediný oleje kterej věřím je Selenia, Mobil, Valvoline.
Anonymní
Napsal: 12 říj 2005, 23:24
od olso
Ja som tam dal polosyntetiku Valvoline 10W-40 a hodne sa ho minulo, zral viac polosyntetiku ako TXT Castrol syntetiku. Inak vybehany, 89.000km by nemalo byt az tak moc...
Napsal: 13 říj 2005, 23:17
od lukee
Chevron píše:lukee píše:Jestli jsi z okolí Brna, můžu ti doporučit servis/vrakáč kde mají všecko na italský auta.
BTW:kdyžtak se zaregistruj at je tu trošku pořádek
Ten servis/vrakac na Italsky auta v okoli Brna by mozna uvitalo vic lidi
...nechces se s nami podelit o jeho adresu
No jasně
web je
http://www.adslipuvka.cz, jaí tam snad všechno, nové/použité, obrovskej hangár plnej dílů rozdělených podle kategorií (motory, karosářské věci) no prstě hafo věcí na italský auta.