Stránka 1 z 1

Těsnění olejové vany m-1,2

Napsal: 18 srp 2011, 16:06
od Špunta75
Zdravím, mám dotaz. Zda se dá sehnat nějaké těsnění na olejovou vanu kromě silikonu na motorizaci 1,2 75..na GT dělají přímo zvlášť těsnění. Mám jí dvakrát přetěsněnou a pořád mi teče. Kdo by o něčem jiným věděl krom silikonu nebo jeslti se to dá nějak vyrobit..jsem ochoten i na zakázku nějaké objednat kdyby to bylo možný. Díky za dotazy

Re: Těsnění olejové vany m-1,2

Napsal: 18 srp 2011, 17:07
od liborko
Špunta75 píše:Zdravím, mám dotaz. Zda se dá sehnat nějaké těsnění na olejovou vanu kromě silikonu na motorizaci 1,2 75..na GT dělají přímo zvlášť těsnění. Mám jí dvakrát přetěsněnou a pořád mi teče. Kdo by o něčem jiným věděl krom silikonu nebo jeslti se to dá nějak vyrobit..jsem ochoten i na zakázku nějaké objednat kdyby to bylo možný. Díky za dotazy
Nedá se koupit těsnění,jen silikon. GTčka mají rovnou dosedací plochu na vaně tak je to jednodušší a dá se normálně koupit těsnění.Nevím který blb to takhle vymyslel na FIRE motorech,neboj nejsi sám kterému to sákne.Takže sundat, pečlivě očistit ,odmastit jak blok tak vanu a dát to na spec.silikon. A nebo se poptej někde kde dělají těsnění na objednávku jestli by nebylo možno jej vyrobit

Re: Těsnění olejové vany m-1,2

Napsal: 18 srp 2011, 17:25
od Špunta75
no pečlivě to bylo dělaný dvakrát a teče to ze strany převodovky, jak jsou ty dva šrouby v půlkruhu u setrvačníku..tak to je to místo odkud to teče. Poprví to teklo teda fakt hondě, že jsem myslel že je v pytly gufero klikovky, tak jsme rozebrali půlku motoru, vyměnili gufero a nakonec zjistíme že to bylo jenom tím debilním silikonem. To docela naštve. Přesně tohle můžou vymyslet jenom Italové utěsnit to jenom silikonem..Já koupil modrej silikon, odolnej do 300°C a píšou utěsňovací a má strukturu přesně jako vosk..(Cena 200 Kč za 80 ml s 25% slevou..co si o tom mám myslet?? Ptám se jeslti s tím opravdu můžu utěsňovat věci na motoru..řek ano a tak to dopadlo)Tak budu muset ještě jednou sundat převodovku..koupit nějakej fakt dobrej..asi ten červenej a něco tam ještě nacpat, aby to neteklo, jinak ten silikon nemá šanci to utěsnit..možná je trochu ohnutá nebo nevim proč to netěsní. Nejradši bych mu ten silikon nacpal do ****. A rovnou bych udělal i spojku s ložiskem...To auto mě jednou zabije :)

Re: Těsnění olejové vany m-1,2

Napsal: 18 srp 2011, 21:10
od liborko
Můžeš ji mít trochu ohlou,právě v tom místě u řemenice klikovky a na druhé straně u setrvačníku je to nejbolavější místo kde ta vana dosedá k bloku nejmíň,já mám na motoru utěsněné vše oranžovým silikonem od LOCTITE a spokojenost,pokud budeš chtít tak ti napíšu přesné označení toho silikonu,malá tuba sice dost drahá,ale jsem s tím spokojený.Nic jiného neznačkového bych tam nedával,ani žádné uni silikony

Re: Těsnění olejové vany m-1,2

Napsal: 24 srp 2011, 23:27
od Špunta75
Ahoj liborko, jsem tu zpět a byl bych rád za to označení toho silikonu jesti je to možné :-))) Jinak tam nacpu vatu do uší a bude hotovo :DD

Re: Těsnění olejové vany m-1,2

Napsal: 26 srp 2011, 18:36
od liborko
http://www.loctite.as/?p=productsMore&i ... kon-medeny" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Těsnění olejové vany m-1,2

Napsal: 29 srp 2011, 14:16
od Karol
Normalne sa to da utesnit, kriticke su v pripade FIRE motorov klukove loziska, tam je skoro centimetrova vola na rozdiel od dosadacej plochy po obvode. Vtip je v tom, ze na tie polobluky treba dat aj desatnasobne viac silikonu, doslova hrubu vrstvu oproti obvodu, kam staci normalny "had".

Mne napriklad nevadi, ze tam dali len silikon, pretoze mi to setri cas. Vzdy ked nieco robim, tak je vacsinou vikend alebo sviatok a normalne obchody (suciastky a tak) su zavrete, takze by som aj tak musel cakat kym otvoria, takto silikon mam v sufliku (cerveny je dobry, ale cierny lepsi) a ckoolvek sa stane, tak mam to cim utesnit. Len to musi byt ciste, odmastene napriklad perchloretylenom a musi drzat.

Re: Těsnění olejové vany m-1,2

Napsal: 25 pro 2011, 12:04
od paaulooss
Pokud sundaváš několikrát olejovou vanu, měl by jsi koupit novou. Je zohýbaná. Zvlášť když jste někde třeba líznul spodek vany. Měl jsem stejný problém. Po koupi nové vany, odmaštění a utěsnění silikonem je sucho.

Re: Těsnění olejové vany m-1,2

Napsal: 25 pro 2011, 12:15
od Danny Mk2
Na Mk1 jsem použil origo tmel FIAT,pravda,je dražší,ale motor byl pak suchý až s toho orezla olejová vana :wink: Jak už tady padlo,je třeba dát do vybrání více tmelu,já ještě dodám,je třeba nechat ten tmel trochu zavadnout,né to namazat a hned montovat.

Re: Těsnění olejové vany m-1,2

Napsal: 29 pro 2011, 20:37
od ludeco
Jo, přesně jak říká Danny, ono to chce s tím tmelem taky umět, správně se má nechat lehce zavadnout, poté namontovat ale neutahovat na fest, ale aby se dvě spojované věci dotýkaly. Ale nesmí to být úplně utažené. A po prakticky úplném vytvrzení teprve dotáhnu...

Re: Těsnění olejové vany m-1,2

Napsal: 08 led 2013, 19:49
od another
Chystám se vyměnit olejovou vanu u svého mkI.Mám připravený tmel od K2
Obrázek
V tubě je 85g bude to stačit,respektive kolik jste potřebovali tmelu pri výměně nebo přetěsnění olejové vany?

Re: Těsnění olejové vany m-1,2

Napsal: 09 led 2013, 09:08
od peta.smolik
Přesně jak píšete... Vana je tak suchá že spíš zespod a z boku rezne už mám druhou a zas orezlou, vloni už sem nebrousil bo vím jak je papírová a jen natíral a natíral barvou na radiátory asi 8 vrstev a při každý příležitosti tam šáhnu prackou namočenou v oleji a namažu co jde... Kdyby nebyla tak papírová bylo by to v cajku, nechápu proč je tak slabá??? Proti Puntu bylo Uno papírový ale vanu mělo pořádnou.
Jak ji jednou sundáš musíš jí vyměnit za novou páč při sundávání nejde dolů a páčíš jí za okraje a tím jak je papírová tak ty okraje zohejbáš... Ta origo držela jak čert a přišlo mi že ty šrouby tam byly zbytečný a když se páčila tak se prohla celá... Po sundání se doporučuje pečlivě očistit a mně mechoš doporučil ještě zdrsnit povrch nějakým hodně jemným smirkem, na zalepení pak padla celá půlkilová tuba černýho (sajrajtu (pasty) připomínající sračku na lepení čelního skla) jo a ty šrouby sem utahoval na moment a všechny postupně po sobě vždycky o půl otáčky a olej sem pak nalejval asi po čtyřech hodinách po dotažení, těsní to perfektně za 4 roky neukápla ani kapka ale možná by bylo lepší kdyby kapala páč by nerezla