Co s puntem v hrozným stavu??
Moderátoři: intel_sk, peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Co s puntem v hrozným stavu??
Zdravíčko.
Konečně jsem měl čas kouknout se na puňťu v jakým je stavu a to co jsem zjistil mne málem přivedlo do kómatu tak se chci zeptat zda to má cenu opravovat nebo zda se nevyplatí koupit jiný auto.
Bohužel při opravě zadních brzd jsem narazil na to že na jedné straně prosakuje lehnce prasátko a na druhé straně mám rameno v pryč tím stylem že je to natolik vymlácené že když zvedám auto tak se kolo schovává pod něj a kamoš co jednou za mnou jel říkal že se to kolo v zatáčce dost naklání. (zřejmě toto jsem způsobil sám když jsem uhýbal idi*tovy co na mne najížděl a když jsem to strhnul tak jsem vlítl do jamy a prorazil kolo ale nic tam zlomenýho není)
Pak jsem se koukal dál a zjistil že spodek prahů je kompletně zrezlej až na nějaký světlý místa dále turbo žere olej a přední klo má vůli v řízení čep je novej i s ramenem ale zřejmě je něco s táhlem.
Bohužel až na to turbo jsem to zjistil když jsem nechal vyměnit spojku nehledě na to že teďkom v únoru mne končí technická a toto neprojde ani kdybych jim do kapes strkal tisíce.
Poradí někdo co s tím přeci jen je to moje první auto a nechci to prodat čí dat do šrotu ale zase do toho nechci narvat příliš peněz
Konečně jsem měl čas kouknout se na puňťu v jakým je stavu a to co jsem zjistil mne málem přivedlo do kómatu tak se chci zeptat zda to má cenu opravovat nebo zda se nevyplatí koupit jiný auto.
Bohužel při opravě zadních brzd jsem narazil na to že na jedné straně prosakuje lehnce prasátko a na druhé straně mám rameno v pryč tím stylem že je to natolik vymlácené že když zvedám auto tak se kolo schovává pod něj a kamoš co jednou za mnou jel říkal že se to kolo v zatáčce dost naklání. (zřejmě toto jsem způsobil sám když jsem uhýbal idi*tovy co na mne najížděl a když jsem to strhnul tak jsem vlítl do jamy a prorazil kolo ale nic tam zlomenýho není)
Pak jsem se koukal dál a zjistil že spodek prahů je kompletně zrezlej až na nějaký světlý místa dále turbo žere olej a přední klo má vůli v řízení čep je novej i s ramenem ale zřejmě je něco s táhlem.
Bohužel až na to turbo jsem to zjistil když jsem nechal vyměnit spojku nehledě na to že teďkom v únoru mne končí technická a toto neprojde ani kdybych jim do kapes strkal tisíce.
Poradí někdo co s tím přeci jen je to moje první auto a nechci to prodat čí dat do šrotu ale zase do toho nechci narvat příliš peněz
Fiat Punto MK1 SX 1,7 TD 52kw rv. 95 - Dosloužil :(
Aktualně Fiat Stilo 1,9 JTD 85 kw r.v 03
Aktualně Fiat Stilo 1,9 JTD 85 kw r.v 03
- Reklama
Re: Co s puntem v hrozným stavu??
Proto já stav svého autíčka hlídám a kontroluju co jen to jde,a případné závady řeším hned.Protože odkladem a neřešením se to vše nahromadí na pozdějc a bude tě to pak stát dvakrát tolik.Prasátka stojí pár korun,uložení zadních ramen by tě stejně neminulo,na přední nápravě poměníš čepy-ty taky nejsou na věčné časy a turbo bohužel taky né,to je namáhané nejvíce.To že máš děravé prahy sis bohužel zaviníl sám,máš si je (a celý spodek) před zimou hlídat případně ošetřit nátěrem Závěrem můj názor: pospravovat a jezdit,oprava megadrahá nebude
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Co s puntem v hrozným stavu??
Ono je horší to že jsem takhle to auto již dostal až teda na pár závad ale ty závady způsobily že jsem oběvil další a další a jen to zadní rameno by mne vyšlo přes 3k a to ještě nemluvím o ostatních věcech které by byly také třeba vyměnit a jelikož auto je každodeně v provozu tak odstavit to na týden když všechny opravy dělám na ulici je příliš dlouhá doba nehledně na to že do servisu to dávat nechci neboť tam si naúčtujou další love a na to momentálně nemám.
Fiat Punto MK1 SX 1,7 TD 52kw rv. 95 - Dosloužil :(
Aktualně Fiat Stilo 1,9 JTD 85 kw r.v 03
Aktualně Fiat Stilo 1,9 JTD 85 kw r.v 03
Re: Co s puntem v hrozným stavu??
Za 3k koupíš tři kompletní zadní nápravy ty šílenče
Opravná sada na zadní uložení stojí cca 1000 Kč, je to jen pár šroubů, tak to zvládneš doma. Sada předních ramen s čepama a čepama řízení stojí jako sada asi 2300 Kč a za zavaření prahů pokud nejsou prohnilé nosníky dáš max. dvojku, pokud to teda nedáš do Autorizovanýho servisu
Opravná sada na zadní uložení stojí cca 1000 Kč, je to jen pár šroubů, tak to zvládneš doma. Sada předních ramen s čepama a čepama řízení stojí jako sada asi 2300 Kč a za zavaření prahů pokud nejsou prohnilé nosníky dáš max. dvojku, pokud to teda nedáš do Autorizovanýho servisu
/F/I/A/T/ Punto mk1 # 60SX 6speed # Novitec look #
Re: Co s puntem v hrozným stavu??
Mno ale problém je ten že ty rameno jsou zrezlý i s pružinama a nevím zda je to zkrz či ne takže opravná sada dobrý ale mechoši říkaly že jestli se něco urve tak to chce novou kastlu a proto to předchozí majtel neměnil
Fiat Punto MK1 SX 1,7 TD 52kw rv. 95 - Dosloužil :(
Aktualně Fiat Stilo 1,9 JTD 85 kw r.v 03
Aktualně Fiat Stilo 1,9 JTD 85 kw r.v 03
Re: Co s puntem v hrozným stavu??
Hele já měl koupený Punto na díly, taky mělo prahy zrezlý jako prase a děravý a vypadalo to že je to všude a přitom krom prahů to bylo všude zdravý, zadní náprava byla taky celá orezlá, a vzal ji ode mě borec za 600, dovezl to kámošovi opískovat a nalakovat a byla jako nová. Korozi řeš u tenkejch plechů, i nosný plechy jen tak neproreznou a to jsou to furt jen plechy, zadní náprava je vyražená z tři a půlky a ramena jsou litina, takže to ti těžko zrezne. A kastle na Puntu v místě kde je přišroubovaná zadní náprava nehnije, hnijou jen prahy a to hlavně cca 20cm za předním kolem, protože tam ti z toho kamení a bordel omlátí ochranej nástřik...
Stejně tak pružiny, pokud nejsou unavený, opískujou a nalakujou ti je za pár korun skoro kdekoliv, jestli unavený jsou, koupíš jetý originální kolem litru, nový tak za 3-4, navíc Punto je jednoduchý spolehlivý auto takže fakt nedoporučuji ho dávat pryč, protože i starý Punta jsou dneska zachovalejší než první Fábie...
Stejně tak pružiny, pokud nejsou unavený, opískujou a nalakujou ti je za pár korun skoro kdekoliv, jestli unavený jsou, koupíš jetý originální kolem litru, nový tak za 3-4, navíc Punto je jednoduchý spolehlivý auto takže fakt nedoporučuji ho dávat pryč, protože i starý Punta jsou dneska zachovalejší než první Fábie...
/F/I/A/T/ Punto mk1 # 60SX 6speed # Novitec look #
- phaeton_esc
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 451
- Registrován: 27 črc 2008, 17:57
- Bydliště: Lovosice
Re: Co s puntem v hrozným stavu??
pár tipů bych měl
1) zvrakovat
2) rozprodat na díly
3) koupit jiný Punto který má v háji věci, který má tvoje Punto v pořádku, tzn. přeskládat
4) opravit si to doma svépomocí
5) sehnat levnější servis abys na tom tolik nevykrvácel
6) koupit jiný auto/Punto v lepším stavu
osobně bych to ale řešil tak že bych koupil (klidně i starší ale v rozumným stavu) díly a co jde tak bych vyměnil/nechal vyměnit. to že do něj nechceš narvat moc peněz je logický, bohužel nereálný - je to starý auto a jakmile si řekneš "dám ho dohromady aby bylo v 100% stavu", tak v něm těch pár tisíc zmizí ani nevíš jak. já byl včera u kamaráda si nechat jenom zalepit kolo a odjížděl jsem od něj s tím, že do Punti bude třeba nacpat cca 4000 protože přední náprava je docela v hajzlu - a i když je to relativně dost peněz, tak je "objetuju", protože chci aby Punťa dalších pár let ještě sloužil. s turbem neporadím (bo ho v autě nemám), ale asi bych ho zkusil sehnat z jinýho Punta TD, protože repase by nejspíš vyšla podstatně dráž..
1) zvrakovat
2) rozprodat na díly
3) koupit jiný Punto který má v háji věci, který má tvoje Punto v pořádku, tzn. přeskládat
4) opravit si to doma svépomocí
5) sehnat levnější servis abys na tom tolik nevykrvácel
6) koupit jiný auto/Punto v lepším stavu
osobně bych to ale řešil tak že bych koupil (klidně i starší ale v rozumným stavu) díly a co jde tak bych vyměnil/nechal vyměnit. to že do něj nechceš narvat moc peněz je logický, bohužel nereálný - je to starý auto a jakmile si řekneš "dám ho dohromady aby bylo v 100% stavu", tak v něm těch pár tisíc zmizí ani nevíš jak. já byl včera u kamaráda si nechat jenom zalepit kolo a odjížděl jsem od něj s tím, že do Punti bude třeba nacpat cca 4000 protože přední náprava je docela v hajzlu - a i když je to relativně dost peněz, tak je "objetuju", protože chci aby Punťa dalších pár let ještě sloužil. s turbem neporadím (bo ho v autě nemám), ale asi bych ho zkusil sehnat z jinýho Punta TD, protože repase by nejspíš vyšla podstatně dráž..
bylo
Fiat Punto Mk1 1.7D 1996
je
Fiat Stilo MW 1.6 16v 2004 LPG BRC
Fiat Punto Mk1 1.7D 1996
je
Fiat Stilo MW 1.6 16v 2004 LPG BRC
Re: Co s puntem v hrozným stavu??
Jako ve směs to vidím tak že bych koupil nějaký další punto a seskládal bych z toho jedno to by problém nebyl ale časově je to náročnější hlavně když tím autem se dopravuji do práce a finančně.
To punto by potřebovalo opravit ale potřebuje to akutně což se zrovna mím finančním situacím zrovna nelíbí.
Je mne líto to puňtu hodit do pryč hlavně po tom co jsem si na něj zvykl a i vzheldově je se mne líbí a velikostně vyhovuje ale je zde jedno velké ALE.
Nehledně na to v jakým je stavu a jak je starý nevím co si lidi zvykly ale bývaly doby kdy jsem o víkendu byl doma a každej den kdy to auto stálo se oběvovali další a další odřeniny a když jsem si pod to lehl tak jsem zjištoval jen problémy ale musím zaklepat na dřevo že punto je držák a na to co s tím aačka udělali (bo majtel kterej to do aaček dával) to obdivuji že to ještě jezdí.
Neboť v techničáku je napsaný že to má ABS a airbag ale ani jedno tam není a jelikož jsou na brzdách pozůstatky abs tak si i myslím že to tam bylo plus auto už má minimálně 3-krát měněnou spojku a má to nalítaný 255k km tak se bojím že to má víc nalítaný než udává tachec.
Jako narval jsem do toho spoustu peněz a co jsem se ptal na trubo tak se dá sehnat jetý na vrakáču za 2,5k ale poslední dobou se mne celkem zamlová Peugeot 406 a i to punto se mne zdá takové slabší a chtělo by to něco silnějšího.
Samozřejmě že s jiným turbem by to zase jelo jinak ale je to sázka do loterie přeci jen jestli bych si náhodou koupil turbo který používala nějaká babča na to aby se dostala na trh s jabkama tak to asi na můj styl řízení nebude zrovna to pravý ořechový.
A navíc když jsem viděl Peugeota 406 2.0 HDI z roku 2002 v uvozovkách plný palbě za 40-50 tisíc tak nevím zda zainvestovat do punta nebo to radši rozebrat a co pujde tak prodat a zbytek sešrotovat (což bych snad i obrečel ) nebo šetřit a koupit toho Peugeota.
To punto by potřebovalo opravit ale potřebuje to akutně což se zrovna mím finančním situacím zrovna nelíbí.
Je mne líto to puňtu hodit do pryč hlavně po tom co jsem si na něj zvykl a i vzheldově je se mne líbí a velikostně vyhovuje ale je zde jedno velké ALE.
Nehledně na to v jakým je stavu a jak je starý nevím co si lidi zvykly ale bývaly doby kdy jsem o víkendu byl doma a každej den kdy to auto stálo se oběvovali další a další odřeniny a když jsem si pod to lehl tak jsem zjištoval jen problémy ale musím zaklepat na dřevo že punto je držák a na to co s tím aačka udělali (bo majtel kterej to do aaček dával) to obdivuji že to ještě jezdí.
Neboť v techničáku je napsaný že to má ABS a airbag ale ani jedno tam není a jelikož jsou na brzdách pozůstatky abs tak si i myslím že to tam bylo plus auto už má minimálně 3-krát měněnou spojku a má to nalítaný 255k km tak se bojím že to má víc nalítaný než udává tachec.
Jako narval jsem do toho spoustu peněz a co jsem se ptal na trubo tak se dá sehnat jetý na vrakáču za 2,5k ale poslední dobou se mne celkem zamlová Peugeot 406 a i to punto se mne zdá takové slabší a chtělo by to něco silnějšího.
Samozřejmě že s jiným turbem by to zase jelo jinak ale je to sázka do loterie přeci jen jestli bych si náhodou koupil turbo který používala nějaká babča na to aby se dostala na trh s jabkama tak to asi na můj styl řízení nebude zrovna to pravý ořechový.
A navíc když jsem viděl Peugeota 406 2.0 HDI z roku 2002 v uvozovkách plný palbě za 40-50 tisíc tak nevím zda zainvestovat do punta nebo to radši rozebrat a co pujde tak prodat a zbytek sešrotovat (což bych snad i obrečel ) nebo šetřit a koupit toho Peugeota.
Fiat Punto MK1 SX 1,7 TD 52kw rv. 95 - Dosloužil :(
Aktualně Fiat Stilo 1,9 JTD 85 kw r.v 03
Aktualně Fiat Stilo 1,9 JTD 85 kw r.v 03
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co s puntem v hrozným stavu??
Opravná sada zadního ramene vyjde na 400, táhla kolem 600, prasátko asi 300, nový prahy 1500 + vaření, jako nejzásadnější vidím to turbo ale koupil bych jetý z jinýho Punta a samozřejmě může ti odejít něco dalšího ale záleží na tobě
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Re: Co s puntem v hrozným stavu??
Máš rád adrenalinové sporty, jen co je pravda.A navíc když jsem viděl Peugeota 406 2.0 HDI z roku 2002 v uvozovkách plný palbě za 40-50 tisíc
Za 40-50 koupíš vyvoněný Punto 1.2 16V stejného stáří, od prvního majitele, s jasnou historií a s nájezdem o 200.000 menším, než bude mít ta utahaná 406
Já kupuji ojeté auto tak, aby bylo z co nejméně součástek, protože se jich pak může méně podělat. Zejména u aut na F.
Ford, Fiat a fšecky francouzský.
Já bych zamáčknul slzu a umírající Punto prodal. Takhle je to kasička.
1.2 F.I.R.E. 44 kW ex.
0.4 i.e. 24 kW
1.8 TSI 132 kW
0.4 i.e. 24 kW
1.8 TSI 132 kW
Re: Co s puntem v hrozným stavu??
když jiný auto tak jedině naftu a když už punto tak asi mk2 ale zase nechci to jtd nebot jsem moc chvály na to neslišel
Fiat Punto MK1 SX 1,7 TD 52kw rv. 95 - Dosloužil :(
Aktualně Fiat Stilo 1,9 JTD 85 kw r.v 03
Aktualně Fiat Stilo 1,9 JTD 85 kw r.v 03
Re: Co s puntem v hrozným stavu??
Naftou nic nezískáš, 1,2 16V jede líp jak třeba Octavia 1,9 TDi, sice to nemá takovej zátah v kopcích ale jinak je mnohem čipernější. A 1,2 dokáže jezdit za 5-6 litrů benzínu, tak na co naftový 2,0... ten by žral víc. A i malej benzín umí je rychle. Ale hlavně si uvědom, že starší auta = míň technologií = míň problémů = delší životnost = nižší náklady v budoucnu. Když na Puntu všecko vyměníš, dáš za to tak 20-25 tis., ale budeš mít na deset patnáct let auto v dobrým stavu, a pořád tě to vyjde mnohem ale mnohem levněji než nový auto. A už jen na povinnym, vyšší obsah = větší pojistka.
To mi vlastně vůbec hlava nebere, proč každej chce naftu, když ušetří na kilometru pár halířů a to co ušetří zaplatí v povinným, pokud teda nenajede 100 tis. km za rok
To mi vlastně vůbec hlava nebere, proč každej chce naftu, když ušetří na kilometru pár halířů a to co ušetří zaplatí v povinným, pokud teda nenajede 100 tis. km za rok
/F/I/A/T/ Punto mk1 # 60SX 6speed # Novitec look #
Re: Co s puntem v hrozným stavu??
A nebo jak už zaznělo, kup stejný bez papírů a slož jedno, nebo jen jezdi s tím lepším na papíry toho původního. Základem je ale se o auto starat. Každej nadává jak jsou Fiaty mrdky a vozí se ve Volkswagenech a ani netuší v jakým to maj stavu...protože ty VW z vlastních zkušeností jsou jeden velkej aušus. Třeba ty jejich výtězoslavný DSGčka co se po 15 tis. vysypou
/F/I/A/T/ Punto mk1 # 60SX 6speed # Novitec look #
Re: Co s puntem v hrozným stavu??
Ono je to celkem jednoduchý proč lidi chcou naftu Jeden příkal da vše kamoš s oktávii jel cca 130-140 (nejsem si jist) a auto mu žralo 4,2 l/100 km a to má 1,9 tdi což s benzínem nedáš ani smykem já osobně jezdím v průměru 5l/100 a to nejezdím nijak pomalu a převážně ve městě a kamoš co má také punto ale 1,1 myslím bo 1,2 nevím teďkom přesně jezdí pomalu a ve městě a pod 6 nešel a to má lehčí auto (neboť v tom nic nevozí jak já) a v lepším stavu.
I když jsem jezdil s benzínem a spotřeba mně nikterka nezajímala neboť to nebylo moje tak bych to za benzín neměnil
I když jsem jezdil s benzínem a spotřeba mně nikterka nezajímala neboť to nebylo moje tak bych to za benzín neměnil
Fiat Punto MK1 SX 1,7 TD 52kw rv. 95 - Dosloužil :(
Aktualně Fiat Stilo 1,9 JTD 85 kw r.v 03
Aktualně Fiat Stilo 1,9 JTD 85 kw r.v 03
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co s puntem v hrozným stavu??
Pokud nechceš opravit to co máš a chceš zůstat v naftě a Fiatu a nechceš JTD tak je docela dobrá volba Punto mk2 1,9D bez turba Na jednu stranu píšeš jak nemáš peníze na opravu a na druhou bys chtěl ochcávku...))) Já mám služební Ochcandu 2,0 TDI něco přes 100kw ale žádnej zázrak to není a dom bych to nechtěl...
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele