Stránka 1 z 1

chcípne při uvolnění spojky na volnoběh

Napsal: 11 srp 2011, 19:47
od Špunta75
Zdravím, chci se zeptat co by mohlo být za problém chcípnutí motoru při pozvolném povolování spojky na studeném motoru. Udělá to jenom jednou když je studený a podruhé už né a ohřátý to nedělá. Jeslti nějaké čidlo, špatný benzín nebo malé tlaky za studena?? Poraďte prosím :roll: Pro přesnější popis za studena startuji se spojkou, hezky se vytočí na 1500 ot/min a když pozvolna povoluji spojku, tak otáčky klesají až do udušení, pak nastartuji podruhé a už to neudělá. Mimochodem je tam neutrál samozřejmě

Re: chcípne při uvolnění spojky na volnoběh

Napsal: 11 srp 2011, 20:14
od Mahraa
Dělalo mi to přesně to co tobě ale jen když bylo chladno cca 10° a méně, po výměně čidla chladicí kapaliny už to bylo v pořádku.

Re: chcípne při uvolnění spojky na volnoběh

Napsal: 11 srp 2011, 20:23
od Špunta75
Mahraa píše:Dělalo mi to přesně to co tobě ale jen když bylo chladno cca 10° a méně, po výměně čidla chladicí kapaliny už to bylo v pořádku.
díky ti za odpověď :wink: Momentálně jsem ho dneska vymontoval z druhého motoru, ale tam jsou myslím dvě čidla na chladící kapalinu nemejlim se?? Jedno je na hlavě motoru..respektivě na sacím potrubí v pravém rohu při koukání zepředu auta a druhe zleva ze zadu bloku motoru. Podle mě jedno je pro řídící jednotku aby upravovala směs podle teploty motoru a druhé informativní na palubní desku..to se chystám vyměnit, protože se ručička ani nehne při ohřátém motoru..ale nevím co píšu jeslti je to pravda. Jinak když budu povolovat to čidlo na bloku bloku motoru, tak mi vyteče chladící kapalina že?? :|

Re: chcípne při uvolnění spojky na volnoběh

Napsal: 11 srp 2011, 20:35
od Mahraa
To na hlavě je pro řídící jednotku a na bloku je pro budík. Já měnil to na hlavě, v tvém případě vyměň oboje, na hlavě jak to povolíš tak vyteče trocha chl. kapaliny, na bloku nevím jak to je :)

Re: chcípne při uvolnění spojky na volnoběh

Napsal: 11 srp 2011, 20:51
od Špunta75
je mi to jasné :) tak vyměním oba, ať mám klid na duši :wink: poslední dny mi furt ubývala voda v expanzce, tak jsem se strachoval že bude těsnení pod hlavou v háji a dneska příjdu k autu a voda zase na normě jak má být a to jsem včera teda dolýval, ale udělal jsem měnší testovací jízdu a málem jsem to přidřel, protože jsem zjistil, že mi velmi razantně ukapává olej mezi převodovkozu a blokem motoru=těsnící kroužek klikového hřídele. Nemáš s tim nějakou zkušenost, dá se to udělat v pohodě když se vyndá převodovka z auta? Nebo budu potřebovat na to nějaký spešl přípravky a jakej je přístup k tomu kroužku?? Díky :wink:

Re: chcípne při uvolnění spojky na volnoběh

Napsal: 11 srp 2011, 21:39
od Mahraa
gufero u převodovky sem nedělal tak nevím :), nejvíc práce je se sundáním převodovky, pak sundáš setrvák a mel by k tomu být krásnej přístup, když se ti ztrácí voda tak se podívej jestli se ti nekouří bíle z výfuku nebo jestli nemáš kapučíno misto oleje.

Re: chcípne při uvolnění spojky na volnoběh

Napsal: 11 srp 2011, 22:09
od Špunta75
no on se mi bílej kouř objevuje...ale ze spálenýho oleje, kterej vetejkal nebo pořád vytéká, jak je upevnění držáku cívek k vačkovce (hlavě), tak tam má být O kroužek a já ho tam nemám, pouze dotáhlý kov na kov :oops: . Než jsem ho dotáhl, tak byl vidět jak stejká ten olej, teď vidět právě nejde a kape olej mezi převodovkou, tak proto usuzuju že asi gufero na klikovce. Zítra pojedu koupit ten O kroužek, stojí to pár korun. To je teprv 1. den co se zajímám o unik o oleje a né chod motoru...mám menší starosti teď se špuntem :cry: nebo me teď napadlo, on mi olej stejkal z přední strany motoru a byl vidět jak ukapává dolů, tak jsem teď utáh víc šroubky na tom držíku cívek a unik oleje z toho nebyl vidět. Možná to utíká pro změnu z druhý strany. Teď mě i napadlo, že kdyby bylo gufero klikovky v háji, tak je převodovka spojená s motorem natvrdo bez spár, tak by neměl jak uniknout, jedině jak tam jsou ty černý plechy, tak možná nějaká netěsnost tam..netuším..když už to bude to gufero klikovky, tak rovnou vyměnim těsnění hlavy a budu mít možná na dlouhou dobu od něho klid :arrow: :? Á nebo další možnost...na převodovce je takovej plastík na pohled na setvačník na seřízení rozvodů...kdyby utíkal olej z gufera klikovky, tak by přece byl naházenej na tom setvačníku nebo by i prokluzovala a smrděla spojka..a to nedělá...tak teď babo raď..sem se do toho sám zamotal :?:

Re: chcípne při uvolnění spojky na volnoběh

Napsal: 11 srp 2011, 22:29
od Mahraa
Jestli ti to teče ze spáru mezi blokem a převodovkou tak je to buď gufero na klice nebo gufero na hřídeli v převodovce, když odšroubuješ ten černej krycí plech tak uvidiš odkud to teče. A nebo ti to teče od těch civek když tam nemáš ten o-kroužek.

Re: chcípne při uvolnění spojky na volnoběh

Napsal: 11 srp 2011, 22:35
od Špunta75
mě pořád vrtalo hlavou jak právě ty černý plechy vymontovat a zjistit příčinu..já se bojim že jsou na šroubech k upevnění převodovky, ale než se sundá převodovka jdou ty plechy jako první..tak asi tak..počítám že to bude ten simerink :cry: Jinak ten starej simernk se vyndá (vypáčí) ven třeba šroubovákem né a dá se místo něho nový? Nebo se to dělá jinak?

Re: chcípne při uvolnění spojky na volnoběh

Napsal: 11 srp 2011, 22:47
od Mahraa
Teď si nemůžu vzpomenout jak to je s těma plechama vrchní nejde určitě a na spodní bych se musel podívat jak to tam je. Jestli to gufero bude jak na straně rozvodu tak vydloubnout a novej tam narazit.