1,3 MJTD - kolísanie otáček
Napsal: 01 srp 2011, 09:24
Zdravím.. mam sice Grande Punto.. ale motor je tam 1,3 multiJTD ako u klasickeho punta...
Mám ale 66kW verziu s 6-kvaltom... ktora ma už dvojhmotny zotrvačnik...
Problem je takyto:
Ked naštartujem, a potiahnem povedzme 50m a nasledne zastavím... tak mi otáčky klesnu ako keby malo motor tendenciu zhasnut a nasledne potom otačky malinko vyskočia povedzme na 1200-1300 a hned sa ustalia....
Potom sa tento jav už nezopakuje... ale opakuje sa len ked znovu by som zhasol motor a znovu naštartoval a opakoval tento postup...
Zdalo sa mi že tieto otačky ako keby nezakolisali ked som mal pri brzdeni stlačeny spojkovy pedal..
Napadal ma dvojhmotny zotrvačnik ... ale ten by bychotal na volnobehu... lenže komplet spojka (mekano+lamela) s vypinacim ložiskom aj zotrvačnikom je cca pred 4ooo Km menení za nový (origo fiat)...
Ešte jeden príznak som si všimol... že mi ako keby sičí vnutri vzduch.. a jeden mechanik hovoril že to asi prepušta membrana na brzdovom posilovači, lebo ked sa malinko zatlači na brzdovy pedal tak to prestane...
Može to robit aj niečo s tymto vzduchom?
Inak vo fiate na origo diagnostike žiadny problem nenašli...
Vopred Ďakujem.
Mám ale 66kW verziu s 6-kvaltom... ktora ma už dvojhmotny zotrvačnik...
Problem je takyto:
Ked naštartujem, a potiahnem povedzme 50m a nasledne zastavím... tak mi otáčky klesnu ako keby malo motor tendenciu zhasnut a nasledne potom otačky malinko vyskočia povedzme na 1200-1300 a hned sa ustalia....
Potom sa tento jav už nezopakuje... ale opakuje sa len ked znovu by som zhasol motor a znovu naštartoval a opakoval tento postup...
Zdalo sa mi že tieto otačky ako keby nezakolisali ked som mal pri brzdeni stlačeny spojkovy pedal..
Napadal ma dvojhmotny zotrvačnik ... ale ten by bychotal na volnobehu... lenže komplet spojka (mekano+lamela) s vypinacim ložiskom aj zotrvačnikom je cca pred 4ooo Km menení za nový (origo fiat)...
Ešte jeden príznak som si všimol... že mi ako keby sičí vnutri vzduch.. a jeden mechanik hovoril že to asi prepušta membrana na brzdovom posilovači, lebo ked sa malinko zatlači na brzdovy pedal tak to prestane...
Može to robit aj niečo s tymto vzduchom?
Inak vo fiate na origo diagnostike žiadny problem nenašli...
Vopred Ďakujem.