Stránka 1 z 2

ANKETKA

Napsal: 01 srp 2011, 00:59
od Banshee
ahojte, chcem sa opýtať ako štartujete:
1) so zašliapnutou spojkou a zaradenou rýchlosťou
2) v neutráli, spojkový pedál nezošliapnutý, len s nohou na brzde

Díky!

Re: ANKETKA

Napsal: 01 srp 2011, 09:33
od Smrťák
Co třeba na neutrál a se zešláplou spojkou? :mrgreen: A není to tady někde?

Re: ANKETKA

Napsal: 01 srp 2011, 10:17
od kejml
Startuju s kvaltem a vyšlápnutou spojkou. Starýho psa novým kouskům nenaučíš.

Názory se včask různí, viz http://search.seznam.cz/?q=startov%E1n%ED+se+spojkou" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.autoweb.cz/tyden-s-naftou-di ... -kupujici/" onclick="window.open(this.href);return false;
„Z celého světa startují se spojkou jen Češi,“ směje se Martin Vaculík
Já se zase často směju těm blábolům, co napíše Vaculík :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

http://auto.pravda.sk/poradna/clanok/12 ... ez-spojky/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: ANKETKA

Napsal: 01 srp 2011, 10:49
od another
...za "C" s vyšlápnutou spojkou a bez kvaltu.Jak mě to v autoškole naučili...,ale to už je docela dávno :lol:

Re: ANKETKA

Napsal: 01 srp 2011, 15:19
od Smrťák
Startuji jak se mi chce. Nemám zažitý styl. V podstatě je to jedno

Re: ANKETKA

Napsal: 01 srp 2011, 18:41
od mad mike
viz kniha jak na to: vyšlápneme a držíme spojku, zařadíme neutrál. především při nižších teplotách si startování ulehčíme vyšlápnutou spojkou, protože nedochází ke tření převodovky.
já: zařazená rychlost + spojka, protože jsem se díky nefunkční ručce na tipu naučil vždy nechávat zařazenou rychlost
tož tak

Re: ANKETKA

Napsal: 02 srp 2011, 15:18
od Matto
tiež za ,,C,, stlačená spojka a zaradený neutrál

Re: ANKETKA

Napsal: 17 srp 2011, 09:17
od feldino
Samozrejme C

Re: ANKETKA

Napsal: 17 srp 2011, 19:17
od phaeton_esc
C

Re: ANKETKA

Napsal: 20 srp 2011, 08:38
od Mr.pilot
mě osobně je to jedno,ale většinou jen sešlápnu spojku a rychlost tam nechám

Re: ANKETKA

Napsal: 23 srp 2011, 13:56
od lacin
Názory se různí, ale ja startuju bez spojky. Při stlačení spojky zatlačíš na kliku a vymezíš tím vůle v axiálních klikových ložiskách. No a protože při startu tam není žádný tlak oleje, tak motáš klikou pěkně "nasucho". Může to vést ke zvýšenýmu opotřebení axiálů. Dost lidí namítne, že vždycky startují se spojkou a nikdy neměli problém, atd... Ale tento zvyk spíš přetrvává z dob, kdy byl na trhu jedinej olej do převodovky, kterej byl za studena jak vosk a autobaterie s "nulovýma" kapacitama, takže byl problém auto natočit s nevyšláplou spojkou. :-)

Re: ANKETKA

Napsal: 24 srp 2011, 10:19
od majco
cez leto na neutral bez spojky zo zatiahnutou ručnou ktorú používam vždy a cez zimu zo stlačenou spojkou .

Re: ANKETKA

Napsal: 27 srp 2011, 14:23
od zokot
v zimě ti ručka může zamrznout :D

Re: ANKETKA

Napsal: 28 srp 2011, 05:48
od skybar
Ja praktizujem štartovanie s neutrálom a stlačenou spojkou.

Re: ANKETKA

Napsal: 01 zář 2011, 12:27
od lacin
zokot píše:v zimě ti ručka může zamrznout :D
Právě proto píše, že ji používá vždy. Takoví ti, kteří použijou ručku jednou za čas pak mají problém se zahníváním lanek a zamrzáním. Já používám ručku ve dne v noci, v teple, v zimě a nikdy mi nezamrzla...