Stránka 1 z 3
HELP - Brzdový bubon MK II
Napsal: 11 srp 2006, 13:52
od 5-ko
Neodfotil som si sice naživo bubon zvnútra, ale len tak v skratke.
Pakne (aj foto dodám) treba presne kúpiť podľa typu!!! Ja som sa na tomto oklamal!! POZOR!
Konkrétne som zničil samoštel s dlhým šrôbom na elektróne!!
Poškodenie:
Červené šípky smerujú k poškodeniu
Nové
Napsal: 11 srp 2006, 14:03
od 5-ko
Treba vymeniť OBA!
Ja som ich menil spolu aj s paknami...
A nešetrite a vymente aj tie kailíky na bubni!
Teraz to zaujímavé:
Samoštel sa dá kúpiť len v origo FIAT serv..
Samoštel- podľa čísla karosérie; cena Fiat TANEX Trnava, SR
1604Skk pár
Stift- na brzdový bubon 4ks- 333Skk v rovnakej firme...
Pakne som mal so zľavou a neviem čo stáli, ale zdá sa mi že okolo 1400Skk komplet
Bubon brzdový 2ks- 2240Skk
Funkcia
Napsal: 11 srp 2006, 14:14
od 5-ko
Samotná funkcia samoštelu:
Popis:
čierne šípky: stlačiť samoštel v smere šípok.
červená šípka: perko sa vyduje smerom von.
zelený krúžok: zúbok poskočí na ozubení o jeden až dva zuby. Keď samoštel povolíme, zúbok ozubenie posune smerom "dolu".
modré "naznačenie": to čo držím v palci je spravené na spôsob šrôbu. Keď perko posunie ozubenie má to za následok vyšrôbovanie tej veci pod mojím palcom. Tým za zväčšuje "veľkosť" celého samoštelu.
Prakticky:
Stupíme na brzdu, zatlačí sa na samoštel. Vysunie sa a potlačí pakne bližšie k bubnu.
Dotazi ohľadom zadných bŕz riešiť aj tu. Mám to za sebou, poradím. Dodám aj foto tých pakien.
PUNTO 1,2 8V r.v.:2000; ABS; Karoséria ZFA18800000016609
Napsal: 11 srp 2006, 14:21
od Patrik
Čoveče 5-tko, takhle zpracovaný příspěvek, to aspiruje na dodatek do knihy "Jak na to ?"
Napsal: 11 srp 2006, 14:29
od 5-ko
Patrik píše:Čoveče 5-tko, takhle zpracovaný příspěvek, to aspiruje na dodatek do knihy "Jak na to ?"
No a to som sa moc nesnažil.. ale dostalo sa mi do rúk nejaký soft DTE, ževraj servisný manuál a neni to ani SVK, CZ... a odborné výrazy ... to musí človek inak šliapať na EN ako ja... Takže praktické... aj s cenou.. Ale vo fiate to pozerala cez lepší soft... Neporadíte lepšie ako electronical dokumentacion DTE? radšej ale cez súkromnú správu...
Bubon rozborka + časti
Napsal: 15 srp 2006, 15:52
od 5-ko
O brzdovom bubni asi stačí... Stále môžete otz. adresovať sem.
Peťo SR
Napsal: 20 srp 2006, 15:05
od 5-ko
Sľúbená pakna!!!
Je to len z mobilu, ale sľubujem, že sa polepším....
Je tam také perko.. POZOR! Ja som kúpil sprvu zlé pakne, resp. dal som sa ošáliť. Neni v nich ani dierka na ten nit v prostriedku každej pakne!!!
Takže na obr. je správny typ, Punto MKII r.v. 2000 1,2l 8V ABS
Napsal: 02 zář 2006, 20:53
od Hona
Jen takovy dotaz a ber me s rezervou ale nebylo by lepsi koupit cely novy buben? ja to udelal a ani to moc nestalo.
Napsal: 03 zář 2006, 14:30
od 5-ko
Rezervou? A prečo? Som písal, že som dával všetko nové... Nechápem, čo chceš povedať.
Je to len obrázkový návod... A iste nestojí komplet nový bubon s tanierom, prasiatkom, nitmi a závlačkami na ne + pakne+ samoštel... menej, ako len pakne, samoštel a bubon...
Pri výmene stačí vymeniť len pakne a možno strunky s tymi nitmi... Samoštel som si pokazil ja sám.. a bubon bolo treba vymeniť (Stočenie na SVK ja len o 300Skk lacnejšie ako nový bubon)
Napsal: 21 črc 2008, 00:15
od Pubo
5-ko píše:Patrik píše:Čoveče 5-tko, takhle zpracovaný příspěvek, to aspiruje na dodatek do knihy "Jak na to ?"
No a to som sa moc nesnažil.. ale dostalo sa mi do rúk nejaký soft DTE, ževraj servisný manuál a neni to ani SVK, CZ... a odborné výrazy ... to musí človek inak šliapať na EN ako ja... Takže praktické... aj s cenou.. Ale vo fiate to pozerala cez lepší soft... Neporadíte lepšie ako electronical dokumentacion DTE? radšej ale cez súkromnú správu...
Ahoj, píšem po dosť dlhom čase po Tvojom príspevku, dúfam, že sa dostaneš k reakcii. Mám Mareu a tiež nehynúci problém, ako odistiť a povoliť ten samoštel pre demnotáž bubna (je už dosť vydrený a teda pakne bežia akoby v drážke a ani po povolení lanka ručnej nemôžem bubon stiahnuť).
Čumel som do bubna cez dieru pre skrutku i cez otvor pre vyháknutie lanka, ale k ničomu som nedospel.
Za radu vopred vďaka.
Napsal: 21 črc 2008, 05:13
od 5-ko
Strhnúť nasilu a pomeniť všetko samozrejme. keď si to nechal zájsť do takéhoto extrému, nič iné sa s tým spraviť nedá. Perko samoštelu jednoducho nepovolíš, aby ti spustil pakne.
Napsal: 21 črc 2008, 09:21
od Pubo
Prekvapil si ma, ako promptne reaguješ. Síce si ma nepotešil, ale aspoň viem, na čom som.
Nie som len ja, čo som to nechal dôjsť tak ďaleko (Maru mám tretí rok - r.v. 1999). Keď som ju kúpil, tak som si chcel všetko ošahať a namikoval som sa s bubnom na pravom zadnom - stiahol som ho nasilu. Pakne boli mierne ako vrtule - po narovnaní slúžia dodnes - len ma pánboh neosvietil, že by som bol stiahol ten vzniknutý nos aspoň na tom jednom bubne.
Vďaka za radu, zdravím.
Napsal: 21 črc 2008, 09:40
od palec
mne tiez nesli lahko dolu ale zasa asi lahsie ako tebe.a ked som ich mal dolu tak som ich stiahol ten prstenec na sustruhu a teraz pohodicka s nahadzovanim:))
Napsal: 21 črc 2008, 15:36
od 5-ko
Nezabúdajte, bubon má maximálnu možnú hranicu stočenia!!! Aby ste to na tom sústruhu neprešvihli. Ono na niečo to tam výrobca uvádza...
Napsal: 22 črc 2008, 05:59
od palec
ja som stiahol iba ten vytvoreny prstenec a nerobil som to sam ale s mechanikom tak ten snad vie co robi:))ale diki za upozornenie