Stránka 1 z 1
Únik motorového oleje
Napsal: 15 čer 2011, 20:51
od zdenek_doli
Ahoj všem,
mám problém s únikem motorového oleje. Po zjištění úniku jsem přetěsnil víko ventilů a vyměnil olj. vanu. Po umytí motoru se olej začíná ojevovat v oblasti mezi olej. filtrem a sběrným potrubým výfuku.
Nemám tušení odkud by to v tomto místě mohlo sáknout a tak prosím touto cestou o pomoc či nápad.
Re: Únik motorového oleje
Napsal: 15 čer 2011, 21:11
od racer
tam je už jenom těsnění pod hlavou, jseš si jistej, že je to olej. v tom místě se často vyskytuje i antifreeze (netěsní pumpa nebo ta trubka co vede s pumpy, nebo protimrazový zátky )
Re: Únik motorového oleje
Napsal: 15 čer 2011, 21:14
od zdenek_doli
extra jsem to nezkoumal ,ale jako olej to vypadá, problém je že auto je r.v. 2000 a abych se podíval musí doů sběrné potrubí a to půjde jen a autogenem
Re: Únik motorového oleje
Napsal: 15 čer 2011, 21:17
od racer
to máš jakej motor?
Re: Únik motorového oleje
Napsal: 15 čer 2011, 21:28
od zdenek_doli
1,2 44kw najeto přez 150 000km
Re: Únik motorového oleje
Napsal: 15 čer 2011, 21:57
od racer
co tam chceš řezat autogenem? sundáš matky na svodech u hlavy a to je všechno. to víko ventilů těsní dokonale? Neznamená, že když je nový těsnění, že to těsní (viz tolik propíraný nálitky). když bude nasáklý to těs pod hlavou, tak to ještě neznamená, že už dochází, často se stává že to stejká z toho ventilovýho víka, zejmená z prostoru, kde je cívka a pak se dostane na těs hl. a v tom žlabu se to rozteče po celý dílce a vypadá to jako když dochází, ale přitom je ještě ok, ale taky už nemusí. Těch 150 tis km už má nárok aby se z toho pomalu začala stávat olejnička a málo kdo to řeší.
Re: Únik motorového oleje
Napsal: 16 čer 2011, 13:28
od majco
predpokladám že ti tečie aj gufero vačky a olej steká po bloku až nad olejový filter kukni na to
Re: Únik motorového oleje
Napsal: 21 čer 2011, 10:04
od zdenek_doli
autogenem nechci nic řezat jen prostě řeším únik! ten autogen je na povolení matic na svodech ,které jsou hodně zrezlé a já bych nechtěl něco zkur..t zhruba na 75 000 mi brousili hlavu motoru a je tam taky "nové těsnení". Možná ,že to jen moc řeším
. Chtěl bych mít vše vpořádku nic víc. Rozhodně děkuji za připomínky a podněty.
Re: Únik motorového oleje
Napsal: 21 čer 2011, 10:07
od zdenek_doli
ano vypadá to ,že by to mohlo být gufero vačky ... snad ... nechce se mi ty svody sundávat a taky nevím co by tam jako mohlo být, proto jsem nahodil tento dotaz
Re: Únik motorového oleje
Napsal: 21 čer 2011, 10:44
od racer
abys viděl na gufero vačky, tak bys musel sundat kryt rozvodů, ale stejně je tam blbě vidět a když nebude řemen nasáklej olejem, tak je zbytečný to řešit. ty matky na svodech řezat nemusíš, když jsou zarezlý, tak se vytočej i se ševtem z hlavy, nic se zkurvit nedá. akorát když jsou venku, tak je musíš s pomocí kontra matek vytočit, jde to blbě, ale jde. ševty pak rukou zašroubuješ do hlavy a dáš nový matky a je to. Ale máš pravdu v tom, že tam houby poznáš od kud to teče,je tam sice jenom těs. p.h., ale jak jsem psal stejkat to může odkudkoliv. Závěr zní: uniky oleje neřešit, teče to každýmu, to těsnění p.hl klidně už může docházet po těch jestli dobře počítám 75. po druhý to většinou vydrží o něco mín., ale kdyby se to projevovalo jenom unikem oleje a jiný projevy to nemá, tak to neřeš . punto co má přes 150 najeto a má suchej motor snad ani neexistuje.