Stránka 1 z 2
Vola ventilov
Napsal: 14 čer 2011, 06:44
od juka
Dobry den
Pred polrokom som kupil Seicento /som snim nadšeny/ a pred tyždnom
som vymenil olej. Po vymene sa mi zda že motor je hlučnejši akoby
začali klepat ventily. Na internete jedny tvrdia že to ma hydraulicke
zdvihatka a preto klepot ventilov je hlučnejši iny že to ma podložky ale ventilove vole su 0.4 a 0.5 a preto to klepe viac.
Prosim poradte či na motore 1.1 r.v. 2002 46000 km je normalny
hlučnejši klepot ventilov alebo ist s tym do servisu .
Dakujem
Re: Vola ventilov
Napsal: 14 čer 2011, 18:52
od radek.s
Seicento 1.1 nemá hydraulický zdvihátka, vůle se vymezuje podložkama. Při těch kilometrech co máš by nemělo být potřeba nic seřizovat. Otázka je, jak moc je to hlučné a jestli to jsou ventily. Dal jsi tam správný olej? Patří tam 10W40. Já z motoru slyším taky trochu jako takové chrčení-vrčení a to hlavně když šlapu na plyn, ale neřeším to, dělá to od tý doby co jsem to koupil, 8 roků. Ani nevím, co to přesně je.
Re: Vola ventilov
Napsal: 15 čer 2011, 06:59
od juka
Dal som tam 15W-40 kupil som ho v akci
Re: Vola ventilov
Napsal: 15 čer 2011, 12:59
od OndraK
Minerální olej do tohohle motoru? To nebude dobře... Kór jestli to je olej SuperDuperOil z lidlu, koruna za litr.
Výrobce asi moc dobře ví proč ten který olej předepisuje.
Re: Vola ventilov
Napsal: 17 čer 2011, 06:04
od juka
Castrol 15W-40 je podla nalepky polosynteticky olej
Odporučam každemu prečitat seriu člankov o olejoch
MYTY O OLEJOCH od Jaroslava Cerneho z vyskumneho
ustavu petrochemie Praha .
Je to na internete perfektne napisane aj pre laikov.
Re: Vola ventilov
Napsal: 17 čer 2011, 15:36
od radek.s
Já myslím, že tímhle olejem motor nezničíš, ale držel bych se manuálu, kde je pro tento motor předepsaný olej 10W40.
Jestli tou záměnou za 15W40 může být způsobena vyšší hlučnost to nevím, ale vyloučit se to nedá.
Já dávám 10W40, nikdy jsem tam nedal nic jinýho a hlučnost je v pohodě.
Re: Vola ventilov
Napsal: 27 čer 2011, 07:51
od juka
Radek maš pod nickom napisane skuseny Fiatak
preto sa chcem spytat či je pravda že ked sa na Seičente 1.1
roztrhne rozvodovy remen tak sa ventyli NESTRETNU s piestami?
Je možne nejako pohladom posudit či je rozvodovy remen
už potrebne menit?
Pre skuseneho Fiataka možno blbe otazky ale ja som mojim seičom
tak nadšeny že by som chcel si toto autičko užit čo najdlhšie a
žial na internete sa o tomto aute vela dozvediet neda tak mi zostava toto forum .
dakujem
Re: Vola ventilov
Napsal: 28 čer 2011, 10:51
od radek.s
Ahoj, ano to je pravda. Když se u tohoto motoru přetrhne řemen, tak se ventily s písty nepotkají, protože na sebe nedosáhnou. Když řemen praskne za jízdy, motor se jen zastaví, když se dá nový řemen, jede to dál.
Podle výrobce se má řemen měnit po 120 tisících km nebo po 5 letech bez ohledu na ujeté kilometry, to znamená, že pokud za 5 let těch 120 tisíc neujedeš, tak by se měl taky vyměnit. Jestli tam máš ještě původní řemen bylo by dobré ho vyměnit. Dopručuju s řemenem vyměnit i napínací kladku (ložisko), protože se stává, že po letech začne pískat (můj případ) a proto je lepší to vyměnit najednou.
Re: Vola ventilov
Napsal: 29 čer 2011, 07:49
od juka
Radek dakujem
Re: Vola ventilov
Napsal: 05 črc 2011, 23:11
od rastos
Mam Seicento 1.1, rok 2001, 70.000 km, remen som este nemenil.
Asi ani nevymenim, pockam kolko vydrzi
Re: Vola ventilov
Napsal: 05 črc 2011, 23:13
od Smrťák
Jsi odvážný
Re: Vola ventilov
Napsal: 09 črc 2012, 18:22
od freez
Zdravím,
měl bych dotaz ohledně podložek na vymezení vůle ventilů, jak nejjednodušeji zjistím, jak široké podložky koupit? Rozměrů je snad 30 a nějak netuším, jestli to jde přeměřit tak, abych nemusel rozebrat půlku motoru. Půjde to normálně po sundání víka ventilů změřit měrkou?
Díky za radu.
Re: Vola ventilov
Napsal: 09 črc 2012, 20:22
od liborko
Nejdříve si na studeném motoru změříš listkovou měrkou na všech ventilech vůli,pokud bude na některém ventilu vůle mimo toleranci,tak příslušnou podložku vyjmeš a na ní je zespod vždy napsaná její tloušťka, například 3.25 (podložky jsou odstupňované vždy po 0.05 mm) přičteš k ní nebo odečteš od ní rozdíl mezi naměřenou hodnotou a tabulkovou hodnotou a naběhneš si do obchodu pro správnou podložku. Např. vůle má být 0.50 a ty jsi naměřil jen 0.35,tzn.vůle je o 0.15 menší.Vytáhneš podložku a na ní je zespod vyznačen rozměr třeba 3.50,takže musíš koupit podložku o 0.15 tenčí tzn. v rozměru 3.35
Re: Vola ventilov
Napsal: 09 črc 2012, 22:17
od freez
Děkuji, myslel jsem si, že to tak nějak bude, ale tenhle systém vidím prvně. Tak na to kouknu, protože to cvakání mi vadí. Ještě že ty podložky mají u nás skladem, tak až to poměřím, můžu jet nakupovat. Díky.
PS: teď jsem zjistil z nějaké příručky, že se ta ventilová vůle má kontrolovat a případně měnit podložka každých 30 tis, no to jestli se na to někdo pár let vyprd, nedivým se že to klape.
Re: Vola ventilov
Napsal: 09 črc 2012, 23:31
od radek.s
Podle návodu k verzím s MPI motorem je kontrola vůle každých 40 tisíc, ale dle zkušeností je potřeba seřízení až po 80 tisících a někdy ani to ne.