Stránka 1 z 1
SERVIS: Jak zbytečně neutrácet?
Napsal: 06 čer 2011, 13:44
od ruinin
Chtěl bych se poradit. Mám Pandu 1.2 na leasing. Předpokládám, že povinné roční kontroly je třeba nechat provádět ve značkovém servisu Fiat, což jsem zatím dělal. Minulý rok jsem ale za tu roční kontrolu, kde pouze vůz zkontrolovali a vyměnili olej, jinak prej vše OK, platil přes 5 000 Kč. Letos jsem na tom tak, že mi zbývá ještě 5000 km do těch 20 000, ale olej už tam bude rok, takže jak to řešit. Navíc do konce června je třeba obnovit STK a emise. Umím si představit, že za vše, a přitom skoro za nic, mi tento měsíc naúčtujou ve Fiatu pěknou pálku. Ačkoliv na voze možná nebude jako obvykle nic k vyměnění kromě oleje. Mohl by někdo poradit, jak to řešit bez zbytečného utrácení za nic? Díky moc.
Re: jak zbytečně neutrácet za servis?
Napsal: 06 čer 2011, 19:34
od ruinin
tak jsem trochu pátral po internetu, a zjistil, že za STK plus emise stejně zaplatím kdekoliv kolem 1000 Kč, navíc by se dalo spojit roční pravidelná technická kontrola s přípravou na STK, vlastně by šlo o jednu záležitost za jednu cenu, olej musím po orce vyměnit tak jako tak... teď jde o to, proč cena za prohlídku vozu a výměnu oleje a kapalin bez jakýchkoliv oprav nebo výměny dílů stojí přes 5000 Kč. Asi se zeptám na cenu dopředu u více Fiat servisů.
Re: jak zbytečně neutrácet za servis?
Napsal: 06 čer 2011, 20:55
od racer
1. aby vydělali
2. stk a emise se u novýho auta dělá po 4 letech, tak nevím proč o tom špekuluješ a hlavně u auta co má 20 000km nemusíš ani uvažovat o náký přípravě na stk
3. obecně olej polosyntetika se mění jednou za 1,5 roku, syntetika za 2, minerál tam nedávaj
4. se divim že u fiatu se ještě chodí na prohlídky každej rok
Re: jak zbytečně neutrácet za servis?
Napsal: 07 čer 2011, 02:18
od peta.smolik
A jak si přišel na to že na garančky do značkovýho servisu MUSÍŠ??? Předloni vyšla nová pravidla z EU že auta koupená nová nemusí absolvovat garanční prohlídky ve značkovém servisu mateřské značky a neriskujou ztrátu záruky!!!Mám v plánu kupovat novou Pandu a pan prodejce Fiatu mi tohle ač neochotně))) potvrdil Běžné prohlídky výměna oleje atd můžeš provádět v jakémkoliv teda i neznačkovém servise a oni ti prohlídku potvrdí do servisní knížky Pan prodejce mi řekl máte pravdu ale radši zajeďte k nám páč my vám tu prohlídku uděláme lépe))) a umíme vyplnit servisku))) což ti neznačkový neumí ))) Jediný případ kdy bys měl jet do značkovýho servisu je ten když ti něco na autě odejde a vztahuje se na to záruka ale taková oprava je pak ze zákona zdarma... pro příklad jezdím do značkovýho servisu na garančky s tátovým SUZUKI a jen první rok jsem si nechal od nich vyměnit olej))) Když jsem pak platil tak na účtu stálo 5litrů oleje 1900kč filtr 450kč vzduchový filtr 800kč práce 1700kč prohlídka karoserie 350kč Jezdím tam každej rok ale už od druhýho roku platím jen 350kč za prohlídku karoserie kvůli záruce ))) Nic jinýho už si tam dělat nenechám páč olej si stejnej jak tam dávali oni Castrol Magnatec 5w40 koupim za 850kč filtr za 180 a airfiltr za 300 a udělám si to sám a zadarmo))) Prostě všechno co značkovej servis prodává je předražený násobně Do značkovýho jezdi jen na prohlídku kastle pro potvrzení záruky a předem se zeptej kolik to stojí!!! Všechno ostatní můžeš dělat kdekoliv jinde))))
Re: jak zbytečně neutrácet za servis?
Napsal: 07 čer 2011, 11:21
od ruinin
no asi jsem to nenapsal jasně
to auto nemá najeto 20 000, ale 75 000 km
v záruce už není a te´d po 80 000 km má jít na povinnou kontrolu, která je o dost dražší než ta minulá, zahrnuje víc kontrol a výměny svíček atd. - řekli mi, že i když nic neopraví a poze vymění olej, svíčky, filtry, klima filtry či co to je, tak nejmín 8000 Kč to bude stát, a to bez oprav čehokoliv, docela síla
po roce se mění olej, ale do 80 000 km mám ještě 5 000 k dobru -počítám že to najedu tak do listopadu
to s tím značkovým servisem jsem teda nevěděl, takže od příště budu jezdit někam, kde mám dobrý zkušenosti, což o jednom servisu vím
jak se řeší, když člověk najede za rok málo km, ale musí měnit olej? jak se to pak píše do tý servisní knížky? protože tam je výměna oleje a prohlídka dohromady, leda by tam psali extra výměna oleje a extra prohlídky, ale to jsem ještě nikdy v žádný servisní knížce neviděl
Re: jak zbytečně neutrácet za servis?
Napsal: 07 čer 2011, 11:48
od ruinin
akorát si nejsem jistej, jestli maj v tom neznačkovým servisu ty věci na diagnostiku motoru - pokud je to vůbec třeba diagnostikovat, když vše běží hladce
Re: jak zbytečně neutrácet za servis?
Napsal: 07 čer 2011, 15:03
od racer
když to není v záruce, tak ty prohlídky budou povinný asi jenom kvůli tomu leasingu, jinej důvod proč by měly bejt povinný mě nenapadá. takový pálky platit třeba 5 let to se musí docela vyplatit, ale nezoufej to je všude stejný. tu slevu na leasing co všude nabízej prostě musej někde vytřískat zpátky. Nemám to vyzkoušený, ale mělo by platit, že si můžeš dodat svůj materiál, otázka je jestli tě pak nenatáhnou na práci, důvod si vždycky najdou, nebo jestli nevyžadujou originály, každopádně to chce předem se domluvit, aby ti pak no name materiál neležel v garáži. podle mě prostě budeš platit těch 8 klacků tak jako tak. až pudeš na tu prohlídku, tak ti vyměněj olej i když nebudeš mít splněnej km nájezd, protože prohlídky jsou vazány na časovou životnost oleje
Re: jak zbytečně neutrácet za servis?
Napsal: 07 čer 2011, 16:55
od ruinin
tak už jsem se domluvil v jiným servise, kam jezdí otec léta s audi... udělají, co bude potřeba a razítko do servisní knížky daj, takže asi nebude problém s leasingovou společností, ceny počítám budou o poznání příznivější než ve Fiatu
jen je třeba, aby po určitejch km vyměnili to, co je třeba vyměnit, jako ty svíčky, nevím, jestli je třeba jim dát nějakej manuál, kde je vypsaný, co kdy je třeba měnit, nebo to maj oni nebo si to vyhledaj někde