Stránka 1 z 1
Neviem čo z tým môže byť
Napsal: 04 čer 2011, 21:19
od miklas
Dobrý deň prajem. Potreboval by som poradiť. Mám Fiat Dodlo 1,9 multijet 88 KW, nabehnutých 95OOO Km. Pri jazde keď pridám ráznejšie plyn a zapne sa turbo, tak z motora vychádza zvuk podobný ako keby niečo riadne fučalo, ako keby ste dostali dafekt. Keď uberiem plin a hodím vyššiu rýchlosť, tak autom zacuká a znovu to iste. Pri kľudnej jazde to fučanie nieje a aj chod motora je ok. Jakmile pridám znovu. Robí to aj na neutrále. Kontroloval som všetky hadice čo vedu do turba aj z turba, sú cele. Ako nové. Vybral som turbo von kontroloval lopatky, vyzerajú v poriadku, ani ložiská nešuchocú, a nieje tam ani nejaká veľká vôľa. Už neviem čo by to mohlo byť a nechce sa mi za riskovať a kupovať hneď nové turbo. Nie som si totiž istý či je alebo nieje vadné. Keď som volal do servisu nevedeli mi poradiť, ale nechcelo sa im tiež veriť žeby turbo odišlo po 95000 Km. Ďakujem veľmi pekne za každú radu.
Re: Neviem čo z tým môže byť
Napsal: 09 čer 2011, 20:56
od miklas
Už som vymenil turbo a na diagnostike stále vypisuje slabí tlak v turbe. Kontroloval som aj snimače tlaku pottlaku čo riadia turbo aj podtlakový ventil čo to riadi a stále to isté. Ked som vyšiel na dialnicu a trochu som sa snažil to vytočiť, hned sa dalo auto do servisného modu a prestalo to fučanie. Pri vypnutí a zapnutí motora sa to vrátilo do pôvodného stavu.
Dokonca ani originál v servise Fiatu, nevedia čo z tým.
Ak Vás niečo napadne tak prosím pomôžte.
Re: Neviem čo z tým môže byť
Napsal: 12 čer 2011, 15:04
od mad mike
co netěsnost hadic od turba k motoru?
Re: Neviem čo z tým môže byť
Napsal: 11 srp 2011, 18:37
od PotkanGT
mad mike: vyssie pisal ze ich kontroloval a vsetky su OK.
ja by som skusil na skusku od turba odpojit regulaciu a skusil by som sa s tym previest.
PS:nase doblo 1.3jtd robi nieco podobne.ale nerobi to pravidelne. ides napriklad predbiehat,podradis pridas podlahu,motor zabere ale cca pri 3000ot auto zo sebou trhne a motor padne do nudzaku a auto prestane tahat. ide max 100km/h a toci tusim presne 2000ot. po vypnuti motoru a nastartovani je to zas oK az do vtedy kym nepridas na podlahu :/
Re: Neviem čo z tým môže byť
Napsal: 11 srp 2011, 22:47
od miklas
Hurá. Auto je opravené. Na vine bol DPF filter pevných častíc. Bol upchatý a preto mi rozbilo 4 turba.
Re: Neviem čo z tým môže byť
Napsal: 12 srp 2011, 21:07
od PotkanGT
tak v tom pripade gratulacia. aspon viem coho sa chytit.
a ako prebehla oprava? vymena alebo odstranenie?
Re: Neviem čo z tým môže byť
Napsal: 14 srp 2011, 23:00
od miklas
Odstránenie. Stálo to síce toľko čo nový filter, ale pre budúcnosť bude pokoj. Aspoň dúfam.
Re: Neviem čo z tým môže byť
Napsal: 15 srp 2011, 08:59
od PotkanGT
a odstranil si ho aj z RJ? na crome 1.9jtd ho treba po odstraneni vymazat aj z RJ inak to robi bordel.
Re: Neviem čo z tým môže byť
Napsal: 15 srp 2011, 09:57
od miklas
Jasné. Preto to toľko stálo. Keby sa to odstránilo aj z RJ tak by zhorelo auto. RJ by dala povel na vypálenie filtra a ono by si to tam pustilo naftu a zbohom auto.
Za opravu som dal 1200€
Re: Neviem čo z tým môže byť
Napsal: 19 srp 2011, 10:21
od PotkanGT
ty kks.kolko penazi. ze tym talianom nejebe ked to takto vymysleli.
PS: mozno prave toto nevymazanie z RJ je pricina preco na nasej crome 1.9jtd stale drbe. ides klasika mimo mesta napr. 110km/h a ked uberes plyn tak auto zacne dymit jak drbnute az kym nevypnes motor a znovu nenastartujes. daddy na tom vykuchal katalizator lebo to nechcelo poriadne ist
Re: Neviem čo z tým môže byť
Napsal: 22 říj 2016, 14:49
od Hrobák
Zdravím všechny.Taky jsem měl tento problém a stihl jsem ho odstranit dříve,než mi odešlo turbo.Ano filtr pevných částic byl ucpaný a motor se házel do nouzového režimu.Fičelo to a nejelo tak jak by mělo.Na filtru pevných částic jsou dva přívody.Jeden elektrický a druhý je hadička,vypadající jak trubička.Tato trubička vede do tlakového čidla,které měří tlak ve filtru pev. část.Když je ucpaný tak vzroste tlak a ŘJ dostane signál pro vypálení.Na diagnostice mi bylo řečeno,že to má pdf za sebou a připravím si dost tučnou částku.Nedalo mi to a ještě jednou jsem vlezl pod auto a čirou náhodou jsem zjisti,že tato trubičkohadice byla prasklá tak,že při sešlápnutí plynu to syčelo.Tlakové čidlo nefungovalo,filtr se nemohl vypálit,splodiny šli částečně touto trubičkou (syčení) a částečně výfukem pryč.Když to hlásí,že je pdf ucpaný,tak něco furt jde skrz.KOUPIL JSEM PALIVOVOU TLAKOVOU HADICI 60cm ZA 129KČ (pdf od 8700kč na internetu,nabídka v servisu byla 18900kč)VYMĚNIL A EJHLE
filtr se dvakrát vypálil,kontrolka poruchy motoru zhasla a auto jezdí zase jak má.Tímto vás chci upozornit na naše poctivé servismany.Nakecaj blbosti a pak si mastěj kapsy.To je sakra rozdílná cena co myslíte?